Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Webová aplikace pro plánování rozmístění sběrných míst odpadu
Vidlička, Adam ; Roupec, Jan (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření webové aplikace, která bude sloužit jako nástroj pro vytváření a správu sběrné infrastruktury obcí. K optimálnějšímu vytváření sběrné infrastruktury se využijí výpočetní funkce, které se vyvíjejí na Ústavu procesního inženýrství. Teoretická část práce se zabývá přiblížením odpadového hospodářství v České republice, motivací vzniku webové aplikace a použitými technologiemi při vývoji webové aplikace. V praktické části práce je popis vzniku základního konceptu webové aplikace a následný popis jednotlivých částí webové aplikace.
Operační výzkum v odpadovém hospodářství: Techniky redukce úlohy
Janošťák, František ; Máša, Vítězslav (oponent) ; Šenkeřík, Roman (oponent) ; Pavlas, Martin (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na redukci výpočtové náročnosti vybraných úloh modelování v odpadovém hospodářství. Jsou zde představeny dva typy optimalizačních úloh. Nejdříve je pozornost směřována na úlohy dopravní. Současné výpočetní nástroje přistupují k dopravním úlohám pomocí značně zjednodušených modelů přepravních nákladů. V práci je představen přesnější model dopravních nákladů a je popsána jeho implementaci do dlouhodobě úspěšně využívaného unikátního výpočtového nástroje NERUDA. Vylepšený nástroj poskytuje přesnější výsledky, vyžaduje však více času na výpočet. V práci jsou popsány případy, kdy původní nástroj přináší výsledky srovnatelné s vylepšeným, a je navržena metodika, jak ještě před výpočtem zjistit, zda je nutné použití přesnějších modelů. Práce pokračuje oblastí scénářových přístupů, které mají na výstupu výrazné množství výsledků dopravních úloh. Analýza výsledků a jejich zpracování je klíčové pro další využití v praxi. Aktuálně využívaný nástroj pracuje se scénáři budoucího vývoje, kde se pro každý scénář počítá jeden výsledek. Výsledky jsou v mnoha případech velmi podobné, ale jejich kvantita brání následné analýze. V práci je popsán přístup založený na shlukové analýze, která seskupuje výsledky do kategorií a výrazně tak napomáhá jejich zpracování a interpretaci. Druhý typ úloh je reprezentován optimalizací koncepčního návrhu spolupráce zařízení na energetické využití odpadu a teplárny. Obecně se jedná o stochastickou úlohu celočíselného nelineárního programování. V práci je představen inovativní přístup, který na základě dekompozice úlohy a jejího paralelního řešení umožňuje dosahovat vyšší přesnosti, aniž by docházelo k výraznému prodloužení výpočtového času.
Webová aplikace pro plánování svozu frakcí odpadu
Kubowský, Jiří ; Šeda, Miloš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem této závěrečné práce je vytvořit webovou aplikaci pro podporu plánování svozu odpadu s důrazem na přívětivé uživatelské rozhraní a variabilitu z pohledu nastavitelnosti okrajových podmínek úlohy. Vývoj aplikace navazuje na vytvořené modely a algoritmy z problematiky nakládání s odpadem, přináší pro koncové uživatele nástroj, který jim umožní nad těmito daty, modely, a algoritmy pracovat. V teoretické části je přiblížena problematika třídění a svozu odpadu. V praktické části je řešen vývoj webové aplikace od základního konceptu přes použité technologie až po detaily samotné implementace.
Statistical analysis of data from routing problems
Mazlová, Lenka ; Popela, Pavel (oponent) ; Šomplák, Radovan (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on statistical analysis of data retrieved from real waste collection. The main goal is to become familiar with statistical hypothesis testing and model creating typical for mathematical statistics and to determine key parameters that affect routing problems. One of the outputs of this thesis is a Microsoft Excel file that contains statistical tests described in following text.
Komplexní modely svozu odpadů
Nevrlý, Vlastimír ; Šenkeřík, Roman (oponent) ; Procházka,, Vít (oponent) ; Stehlík, Petr (vedoucí práce)
Předmětem dizertační práce je řešení logistických systémů v kontextu odpadového hospodářství. Práce začíná rozsáhlou rešerší v oblasti modelování různých situací z dopravního řetězce odpadu. Jsou zde představeny různé typy praktických úloh z oblasti operačního výzkumu aplikovatelné v odpadovém hospodářství. Jejich možnosti rozšíření a modifikace jsou analyzovány pro využití u investorů, technických služeb či poskytovatelů svozových služeb. Podstatnou částí práce je identifikování klíčových parametrů v oblasti svozu odpadu na úrovni měst a mikroregionů. Na základě požadavků z praxe jsou definovány výzvy vztahující se k vylepšení rozhodovacích a plánovacích systémů. Na základě analýz bylo zjištěno, že dostupné techniky jsou pro praktické problémy nedostatečné. Pro oblast změn a návrhů svozových systémů (návrh a úprava tras, volba vozového parku, plán svozu apod.) chybí postupy, které by zahrnovaly celou škálu provozních podmínek a parametrů. Okrajové podmínky úlohy postihující reálné požadavky jsou značně variabilní. Práce představuje komplexní přístup, který je rozdělen do několika fází. Příprava a analýza vstupních dat se zaměřovala především na tvorbu dopravní infrastruktury, alokaci sběrných nádob a jejich párování na síť, které navíc redukuje velikost úlohy. Dále byl navržen postup pro dodržování pravidel silničního provozu pomocí penalizační funkce a implementován algoritmus pro definování imaginárních hran, které umožní rozlišovat frekvenci svozu na vybraných segmentech sítě. Pro redukci velikosti úlohy byl dále navržen algoritmus shlukování segmentů, který umožní výpočet svozu i pro rozsáhlejší oblasti. Vstupní parametry týkající se času obsluhy a naplněnosti sběrných nádob jsou rozpracovány do většího detailu, jelikož nejvíce ovlivňují výsledky úlohy. Podstatným přínosem je také algoritmus generující inicializační řešení z historických svozů. V rámci související publikační činnosti byla definována environmentální kritéria k vyhodnocení globálních a lokálních dopadů přepravy a zpracování odpadu. Výstupy práce slouží především k analýze svozových systémů, k podpoře rozmísťování sběrných nádob, plánování svozových tras, časových rozvrhů a dimenzování velikosti vozového parku. Navržené algoritmy byly testovány na několika případových studiích, které prokázaly širokou aplikovatelnost komplexního nástroje v oblasti logistiky odpadů. Přestože je práce zaměřena na modelování svozu komunálního odpadu, využitelnost implementovaných postupů je možná i v dalších oblastech odpadového hospodářství či jiných odvětvích.
Analýza dopravních dat s vazbou na rizika v odpadovém hospodářství
Vaníček, Filip ; Smejkalová, Veronika (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním záměrem diplomové práce je příprava reálných dat pro následnou optimalizaci svozového plánu pomocí pokročilých VRP („Vehicle Routing Problem“) algoritmů. Diplomová práce je motivována projektem Strategické partnerství pro enviromentální technologie a produkci energie. Výstup je zaměřen na neurčité faktory, které představují hlavní rizika pro následný provoz. Jsou to rizika ekonomická, ekologická a sociální (přeplněné sběrné nádoby). Dalším výsledkem je implementace a zpracování časové náročnosti průjezdu všech ulic, odhad rychlosti sběrného (popelářského) vozu pro následnou optimalizaci trasy a odhad střední hodnoty naplněnosti jednotlivých sběrných nádob.
Recyklační závody v České republice
Průžková, Kateřina ; Kropáč, Jiří (oponent) ; Gregor, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá recyklací složek komunálního odpadu (sklo, papír, plast). První část práce obsahuje seznámení se současným stavem nakládání s odpady a technologiemi jejich sběru. Následuje popis výroby, recyklace a využití materiálů jako druhotné suroviny včetně materiálové náročnosti při recyklaci plastu. Součástí práce je seznam recyklačních závodů, který je rozdělen podle typu zpracovávaného odpadu. Samostatná kapitola je věnována technologii recyklační linky na plast a její energetická náročnost. Následně je přiblížena finanční náročnost pořízení této recyklační linky a jednotlivých prvků.
Input data for municipal waste collection routes optimization
Kulich, Marek ; Nevrlý, Vlastimír (oponent) ; Pavlas, Martin (vedoucí práce)
The aim of the thesis is to describe the systems of collection of separated waste as well as collection monitoring, which includes identification of containers, sensors and data transfer. The data is then summarized and analyzed for use in the optimization software that uses advanced ARP models. The practical part is devoted to the analysis of real data sets. On selected geographical area are determined the parameters of waste, the plan of the collection routes and their evaluation. The use of local infrastructure will be then shown by cartographic representations of the routes in the maps.
Transportní systémy v odpadovém hospodářství
Koutná, Marie ; Pavlas, Martin (oponent) ; Gregor, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je zpracování transportních systému v odpadovém hospodářství jako klíčového prvku v oblasti nakládání s odpady. V teoretické části obsahuje rešerši týkající se legislativy v odpadovém hospodářství a způsobů sběru, svozu i odvozu komunálního odpadu. V praktické části jsou zvolena komerčně využívaná vozidla a stanoveny náklady na fixní ceny konkrétních systémů. Ze souboru datových podkladů jsou vypočteny průměrné rychlosti v obci a mimo obce. Z výstupních dat z programu stanovujícího cenu dopravy odpadů na základě množství a dopravní vzdálenosti je vyhodnocen vliv jednotlivých faktorů na finální náklady s ohledem na analýzu průměrných rychlostí.
Příklady dobré praxe a netradičních systémů sběru odpadů
Petrasová, Zuzana ; Kropáč, Jiří (oponent) ; Gregor, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je popis metod využívaných při sběru odpadu se zaměřením na netradiční systémy. Její součástí je nastínění základní technické specifikace předmětných technologií. Analýzy je dále využito ke stanovení technicko-ekonomického modelu pro podzemní kontejnery, který je schopen na základě zadaných hodnot vyhodnotit náklady na realizaci záměru. Matematický model je vytvořen pro nádoby o třech různých objemech a je klíčovým výstupem předkládané práce. Poznatky o vstupních investicích do systému jsou použity k porovnání ekonomické náročnosti a potenciální návratnosti vůči klasickému systému sběru zprostředkovaného pomocí běžně využívaných nádob (popelnic, kontejnerů) a pneumatickému podzemnímu systému, jehož odhadované náklady jsou převzaty ze zahraničních podkladů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.