Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Blanokřídlí jako modelová skupina pro environmentální výchovu v mateřské škole
SUDOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá hmyzem jako modelovou skupinou v environmentální výchově v mateřské škole, a to zejména hmyzem blanokřídlým. Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem se v mateřských školách pracuje s tématy souvisejícími s blanokřídlým hmyzem, a zda a jak může být řád blanokřídlý využit v environmentální výchově. Na základě těchto zjištění bude vypracován program pro žáky mateřských škol, který je blíže s blanokřídlým hmyzem seznámí a dále bude ověřena a diskutována účinnost tohoto programu.
Pověsti Středních Brd v mateřské škole
SAZIMOVÁ, Kateřina
Cílem této práce Pověsti středních Brd v mateřské škole je navrhnout a zrealizovat vzdělávací program, který děti předškolního věku seznámí s vybranými pověstmi Středních Brd. V teoretické části se práce zaměřuje na vzdělávání v mateřských školách, jeho současnou podobu a plánování, na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Dalším bodem teoretické části je pověst jako literární žánr i stručný obsah pověstí, které se zabývají nejbližším okolím dané školy. Není vynechán ani stručný popis Brd. V praktické části jsou zpracovány tři tematické celky zaměřené na seznámení předškolních dětí s pověstmi Brd. Celky komplexně působí na osobnost dětí pomocí vhodných metod pro předškolní vzdělávání. Pro vyhodnocení zpracovaného programu byla využita metoda pozorování, reflexe z videozáznamu, hodnotícího rozhovoru s učitelkou dané třídy a rozhovor ověřující poznatky dětí. Připravený materiál se ukázal jako funkční a vhodný k opakované realizaci i pro další ročníky dětí.
Naučná stezka Dářská rašeliniště - využití ve vyučování přírodopisu na ZŠ
PÓLOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá možnostmi propojení naučné stezky Velké Dářko s hodinami přírodopisu na základní škole. Teoretická část definuje vzdělávací cíle Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělání v oblasti člověk a příroda. Praktická část obsahuje exkurze - trasy vycházek s aktivitami, které vedou k naplňování výše zmíněných cílů.
Identifikace vzdělávacích potřeb ředitelek mateřských škol
Vašíčková, Miroslava ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vzdělávací potřeby vedoucích pedagogických pracovníků, na které jsou kladeny stále větší nároky vyplývající ze změn ve společnosti, které se odrážejí v proměnách školy. Ukazuje na aktuálnost identifikovat současné vzdělávací potřeby ředitelů škol, přizpůsobovat jejich potřebám vzdělávací nabídku, a vytvořit tak základ pro systematické, celoživotní vzdělávání. Práce vychází z teoretických poznatků, z odborné literatury, ze zákonných požadavků, z kompetencí a z dalších oblastí a činností, od kterých se vzdělávací potřeby ředitelů odvíjejí. Objasňuje pojmy v souvislosti se vzděláváním a identifikuje současný stav ve vzdělávání ředitelů škol. Nabízí různé metody a formy dalšího vzdělávání. Nedílnou součástí je výzkumná část, která je zaměřena na vedoucí pedagogické pracovníky mateřských škol. Přináší poznatky o jejich přístupu k dalšímu vzdělávání, konkrétních vzdělávacích potřebách, identifikuje mezery v současné vzdělávací nabídce a zjišťuje jejich motivaci k dalšímu vzdělávání. Tato práce je doporučením a nabídkou vzdělávacích možností v oblasti dalšího vzdělávání ředitelů škol vycházející z jejich potřeb, i z potřeb budoucích uchazečů na tuto funkci. Nabízí témata a oblasti, ze kterých si můžou vybrat i ostatní pedagogičtí pracovníci v rámci svého vzdělávání.
Využití vycházek do okolí mateřské školy v environmentální výchově.
EYBLOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití bezprostředního okolí mateřské školy Lhenice k realizaci environmentální výchovy a jejím propojením s dalšími výchovnými a vzdělávacími cíli předškolního období. Teoretická část definuje environmentální výchovu, uvádí její potenciál v naplňování cílů Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, zabývá se specifiky environmentální výchovy v předškolním věku. Praktická část práce předkládá výsledky průzkumu okolí mateřské školy ve formě navržených tras vycházek a s nimi spojené vzdělávací nabídky.
Identifikace vzdělávacích potřeb ředitelek mateřských škol
Vašíčková, Miroslava ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vzdělávací potřeby vedoucích pedagogických pracovníků, na které jsou kladeny stále větší nároky vyplývající ze změn ve společnosti, které se odrážejí v proměnách školy. Ukazuje na aktuálnost identifikovat současné vzdělávací potřeby ředitelů škol, přizpůsobovat jejich potřebám vzdělávací nabídku, a vytvořit tak základ pro systematické, celoživotní vzdělávání. Práce vychází z teoretických poznatků, z odborné literatury, ze zákonných požadavků, z kompetencí a z dalších oblastí a činností, od kterých se vzdělávací potřeby ředitelů odvíjejí. Objasňuje pojmy v souvislosti se vzděláváním a identifikuje současný stav ve vzdělávání ředitelů škol. Nabízí různé metody a formy dalšího vzdělávání. Nedílnou součástí je výzkumná část, která je zaměřena na vedoucí pedagogické pracovníky mateřských škol. Přináší poznatky o jejich přístupu k dalšímu vzdělávání, konkrétních vzdělávacích potřebách, identifikuje mezery v současné vzdělávací nabídce a zjišťuje jejich motivaci k dalšímu vzdělávání. Tato práce je doporučením a nabídkou vzdělávacích možností v oblasti dalšího vzdělávání ředitelů škol vycházející z jejich potřeb, i z potřeb budoucích uchazečů na tuto funkci. Nabízí témata a oblasti, ze kterých si můžou vybrat i ostatní pedagogičtí pracovníci v rámci svého vzdělávání.
Hmyz jako modelová skupina v environmentální výchově v mateřské škole.
KREJČÍ, Ivana
Tato práce se zabývá hmyzem jako modelovou skupinou v environmentální výchově v mateřské škole a tím, jaké je povědomí dětí předškolního věku o hmyzu. Cílem práce je zjistit, jak děti hmyz vnímají a podle kterých materiálů učitelé a učitelky mateřských škol pracují. Tímto výzkumným šetřením se zmapuje dostupnost daných materiálů a na základě toho je vytvořen vlastní výukový program pro děti, který jim poutavou formou hmyz přiblíží.
Celoroční vzdělávací program pro ekologickou výchovu v MŠ Ratměřice Příroda kolem nás od jara do zimy
MUSILOVÁ, Martina
Byla navržena vzdělávací nabídka pro práci s předškolními dětmi zaměřená na poznávání přírody v období dvanáctí kalendářních měsíců, tedy včetně letních prázdnin. Jsou zde uvedeny jednoduché, pro předškolní děti vhodné aktivity podporující vztah k přírodě a životnímu prostředí. Třetina programu je prakticky odzkoušena, doplněna fotografiemi a hodnocením poznatků dětí před provedením bloku a následně po něm.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.