Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,731 záznamů.  začátekpředchozí1483 - 1492dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Práce s dětmi s mentálním postižením
PÁTKOVÁ, Hana
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku mentálně postižených dětí a na formy podpory při jejich výchově. Popisuje chlapce s kombinovaným postižením a míru vlivu edukace na vývoj jeho osobnosti. V teoretické části jsou vymezeny a vysvětleny základní pojmy související s mentální retardací, s osobností postižených dětí, jejich rehabilitací, výchovou a vzděláváním. Je zde užito citací odborníků orientujících se na problematiku dětí s mentálním postižením. V závěru teoretické části je rozebrána problematika rodin vychovávající postižené dítě. Praktická část se zabývá konkrétními speciálními školami a jejich zázemím, které poskytují postiženým dětem. Záměrem kvalitativního výzkumu je zpracovat případovou studii postiženého chlapce, provézt analýzu jeho odborné dokumentace a vlastního šetření. Zúčastněným pozorováním zdokumentovat jeho dosavadní vzdělávání.
Vliv vstupu ČR do EU na vzdělávání Romů
STUDNIČKA, Jiří
Práce se věnuje vlivu vstupu ČR do EU a do dalších mezinárodních organizací na vzdělávání Romů. Konkrétně se práce zabývá politikou vzdělávání uskutečňovanou vládou ČR a tím, jak na tuto politiku působila EU svými institucemi a především pak jaký vliv měli Pravidelné zprávy o pokroku jednotlivých přistupujících zemí vydávané EU. První část práce využívá především metodu sekundární analýzy dat vypracovaných v odborné literatuře k nastínění historického kontextu. Ve druhé části práce je použita metoda obsahové analýzy dokumentů, jako jsou mezinárodní smlouvy, výroční zprávy, hodnotící zprávy a podobně, týkajících se situace vzdělávání Romů v ČR.
Základní makroekonomické ukazatele ČR v ukazatelích OECD
KOMENDOVÁ, Michaela
Cílem práce je poskytnout aktuální základní přehled o vývoji ekonomiky České republiky v klíčových ukazatelích, které vydává a zpracovává Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Metody použité k tomuto účelu jsou kvalifikovaná heuristika, která je použita pro výběr ekonomických indikátorů v časové řadě 2000-2010, a metoda výběru a komparace vybraných ekonomických veličin, protože některé údaje či výsledky je nutné dále konfrontovat s údaji a výsledky jiných zpracovatelských institucí včetně jejich metodologie (Český Statistický úřad, Eurostat). V této práci jsou rovněž zahrnuty některé ukazatele vzdělávání, jejichž vliv na českou hospodářskou politiku je značný. Praktická část nás seznamuje s OECD a definuje hlavní makroekonomické ukazatele, jako jsou hrubý domácí produkt, inflace a nezaměstnanost, jejich druhy a způsoby měření. V této části je také zahrnut popis vybraných ukazatelů vzdělávání. Praktická část je věnována popisu těchto ukazatelů od roku 2000 do roku 2010.
Problematika pedagogicko psychologických aspektů vzdělávání osob ve věku 50+
HALABICOVÁ, Helena
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku pedagogicko psychologických aspektů vzdělávání osob ve věku 50+. Cílem práce je, na základě vlastní praxe, zhodnocení adekvátnosti didaktických postupů ve vybraném vzdělávacím programu, kterého se zúčastnili osoby starší 50 let. Teoretická část je věnována pedagogicko-psychologické charakteristice osob 50+ ve vazbě a charakteristice vybraného vzdělávacího programu. Praktická část je věnována analýze názorů subjektů (osoby 50+), jež byly účastníky vybraného vzdělávacího programu. V rámci evaluace zachycuji, do jaké míry, z pohledu účastníků, reflektoval absolvovaný program potřeby cílové skupiny a zachycuji hodnocení výsledků vzdělávání, kterým tyto osoby prošly. Výstupem je posouzení vybraného vzdělávacího programu z pedagogického hlediska a formulování návrhů na úpravu cílů, obsahu a metod, forem a prostředků, které jsou ve vzdělávání těchto osob významné.
Rozvoj osobnosti manažera a řízení lidských zdrojů
KOREŠOVÁ, Pavla
Cílem mé bakalářské práce je zkoumání nových přístupů a pohledů na rozvoj osobnosti manažera a osobnost manažera v současném řízení lidských zdrojů. V teoretické části této práce byla shrnuta problematika řízení lidských zdrojů, managementu znalostí, osobnosti manažera a jejího rozvoje. Zvolená metodika byl výzkum pomocí dotazníkového šetření. Výzkum byl zaměřen jak na vlivy, které působí na osobnost manažera, tak i na jeho vlastní názory a preference. Dotazník vyplnilo celkem 73 respondentů. V úvahu přišlo členění do čtyř kategorií, podle toho, v jakém podniku se oslovení manažeři nacházeli. Těmito kategoriemi byli organizace veřejné správy, podniky finančních služeb, podniky dopravních a ubytovacích služeb, podniky výrobní.Data byla vyhodnocena zvlášť pro každou kategorii a zpracována do tabulek a grafů. Následovaly dílčí výsledky a diskuze k jednotlivým otázkám. Na základě výsledků lze říci, že se posouváme ke stavu, kdy se na vedoucích pozicích bude objevovat vyrovnané zastoupení mužů a žen převažujícího vysokoškolského vzdělání a dobrého jazykového vybavení. Většina manažerů cítí potřebu dalšího vzdělávání a aktivně na něm pracuje. Nejvíce preferovaná forma vzdělávání je vzdělávání pomocí vzdělávacích kurzů, od ostatních manažerů a z vlastních zkušeností. Dále je zřejmé, že vedoucí pracovníci upřednostňují práci v týmu, konzultativní a týmový styl řízení, seberealizaci, přiměřený výdělek a přátelské vztahy na pracovišti. Za předpoklad úspěšného řízení považují manažeři zejména organizační a komunikační schopnosti, schopnost motivovat lidi a nést odpovědnost za svá rozhodnutí. Většina vedoucích pracovníků má možnost přicházet s tvůrčími podněty a víc než polovina je prosadí do praxe. Po souhrnu zjištěných informací vychází najevo tendence manažerů nebát se nových přístupů v oblasti vzdělávání a rozvoje osobnosti, jež je na velmi dobré úrovni. Dnešní vedoucí pracovníci jsou si vědomi významu vzdělání pro znalostní společnost a snažní se ho aktivně rozvíjet. Do budoucna lze předpokládat stále dokonalejší styly manažerské práce a vzestupný trend zavádění novinek personálního řízení ve všech sledovaných odvětví.
Motivace a rozvoj lidských zdrojů
KASPEROVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je zaměřena na řízení lidských zdrojů, konkrétně na oblast jejich motivace a na oblast jejich rozvoje a vzdělávání. Cílem práce je analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti, a. s. v odboru speciálních správních agend. Dílčím cílem práce je návrh možných změn v systému motivace a personálního rozvoje v této společnosti, za předpokladu, že analýza potvrdí jejich potřebu. Při psaní práce byl nejdříve vypracován literární přehled, kde jsem shrnula co nejvíce teoretických informací k tématu motivace a k tématu vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů. Poté následovala analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti a. s. V práci je popsáno poslání a vize společnosti spolu s jejím vývojem a s historicky nejdůležitějšími daty společnosti. Dále následuje konkrétní popis úseků společnosti, důležitých pro tuto práci ? úsek motivace a odměňování a úsek lidských zdrojů, které zahrnují činnosti personálního rozvoje a vzdělávání. Na charakteristiku společnosti navazuje samotná analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti, a. s. v odboru speciálních správních agend. Dohromady v tomto odboru pracuje 57 zaměstnanců. Analýza motivace a personálního rozvoje byla prováděna na základě dotazníkového šetření, které vyplnilo 40 zaměstnanců z celkového počtu 57. Návratnost dotazníků, tak činila 70 %. Vytvořený dotazník se skládal ze dvou částí. První část se zabývala analýzou motivace a stimulace a obsahovala 20 otázek. Druhou část tvořila analýza vzdělávání a rozvoje ve společnosti. Tato část obsahovala také 20 otázek. Z analýzy systému motivace a stimulace společnosti vyplynulo, že oslovení zaměstnanci jsou s tímto systémem spokojeni až na nízký výskyt morálních a sociálních stimulů. Analýza systému personálního rozvoje prokázala, že společnosti i zaměstnanci jsou si vědomi potřeby rozvoje a vzdělávání. Potřebné vzdělávání, které zaměstnanci potřebují k výkonu své práce, společnost poskytuje kvalitně a zaměstnanci jsou s ním spokojeni. Analýza dále upozornila na fakt, že většina zaměstnanců by byla ochotna uhradit část nákladů, které společnosti vznikají při vzdělávání a rozvoji. Bohužel i přes ochotu uhradit určitou část nákladů by se vzdělávání nesetkalo s velkou účastí, protože zaměstnancům v dalším rozvoji brání jejich osobní časové vytížení. Pokud by společnost spolu se zaměstnanci na tomto problému zapracovala vytvořením vhodných časových harmonogramů, které by zaměstnancům vyhovovaly, byl by zájem o rozvoj v osloveném oddělení více než nadpoloviční. Toto by byl možný návrh řešení tohoto problému.
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve vybrané firmě
KARKOŠKOVÁ, Soňa
Bakalářská práce na téma Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve vybrané firmě je zaměřena na analýzu stávající situace včetně doporučení a návrhů případných změn v systému vzdělávání ve vybrané ogranizaci Wüstenrot.
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ - předškolní věk
VALEŠOVÁ VAČKÁŘOVÁ, Ingrid
Tato bakalářská práce pojednává o rozvoji kulturních potřeb a motivaci ke vkusu u dětí předškolního věku. V první časti vymezuje pojmy pedagogika, pedagogika volného času a také výchova a vzdělávání. Druhá část připomíná důležitost kultury i její vliv na umění. V této souvislosti se zmiňuje o estetice, jakožto vědě o kráse a specifikuje pojmy vkus a kýč. Třetí část se zabývá předškolním věkem, socializací dítěte, tělesným vývojem a výtvarným projevem včetně symboliky kresby a významu barev. Poslední část je věnována estetické výchově a rozvoji tvořivosti.
Způsoby implementace výchovy k podnikavosti v ekonomickém vzdělávání
Hofman, Václav ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Tato disertační práce o způsobech implementace podnikatelské výchovy do českého obchodního školství popisuje podnikání a výchovu k němu jako zcela mimořádné faktory, zasluhující mimořádnou mezioborovou pozornost, protože vedou k rozvoji lidského kapitálu, na němž budoucí společnost bude vystavěna. Shledává výchovu k podnikavosti hybnou silou inovací, zaměstnanosti a ekonomického růstu. Práce zkoumá existující znalosti a příklady dobré praxe v oblasti podnikatelské výchovy pokrývající proces celoživotního učení, počínaje mládeží. Mezi cíli české vzdělávací soustavy hledá takové, jež rozvine u stávající a budoucí generace podnikatelů, pracovníků, učitelů, manažerů a dalších osobností schopnost uspět a pomáhat v tom druhým. Výzkum se zaměřuje na kompetence podnikatele a schopnost podnikat. Ústřední metodologické postupy zahrnují pozorování, dotazníkové šetření, analýzu školské dokumentace, osobní řízený rozhovor a jejich statistické interpretace, převážně využití T-testu. Návazně práce konsoliduje metody výuky, inovativní přístup a didaktickou techniku vhodnou pro kurzy podnikavosti. Aby bylo dosaženo cílů EU, podněcuje práce k činnosti odborníky na didaktiku, aby poskytovali doporučení učitelům, vládě, ředitelům škol a univerzitám pro další rozvoj a efektivnější podání samotných výukových podnikatelských programů. Závěrem tato disertační práce pokládá proces dosahování cílů podnikatelské výchovy za kritickou komponentu k uchopení výzev 21. století. Doporučuje cíle formulovat od prvopočátku jasně a s měřitelnými výstupy, aby bylo možné dále zkoumat výsledky podnikatelské výchovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,731 záznamů.   začátekpředchozí1483 - 1492dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.