Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Human-like conversations with Digital Personas: Conversational strategies that support mutual understanding
Kunc, Benjamín ; Šipošová, Barbora (vedoucí práce) ; Nováková Schöffelová, Miroslava (oponent)
Komunikace je kolaborativní proces, a proto vyžaduje, aby si komunikující vytvořili tzv common ground - předpoklad, že si vzájemně rozumí na dostatečné úrovni (Clark, 1996). Virtuální agenti využívající umělou inteligencí, kteří používají přirozený jazyk ke komunikaci s lidmi v poslední době přitahují pozornost široké veřejnosti i odborníků. Jejich rozvoj umožňuje lidem zadávat virtuálním agentům složitější úkoly, založených na samotném procesu konverzace, a využívají se mimo jiné v oblastech vzdělávání, zdravotnictví nebo duševního zdraví. Schonpst porozumět přirozenému jazyku se sice u virtuálních agentů stále zlepšuje, jejich schopnost plnit komplexní samostatné úkoly (vedení polostrukturovaných rozhovorů, mentorování, koučování apod.) je však stále omezena nedostatečností jejich komunikačních schopností, a tak si nejlépe vedou spíše v krátkých, doménově specifických rozhovorech (Drouin et al., 2022). Cílem této diplomové práce bylo: 1) vytvořit experimentální rámec určený pro krátký (5minutový) sociální hlasový chat mezi lidmi a virtuálními agenty, který by umožnil experimentálně manipulovat s různými konverzačními strategiemi; 2) navrhnout první sadu konverzačních strategií pro vzájemné porozumění a navrhnout vhodné sebehodnotící a behaviorální metriky pro měření dopadu strategií na pocity...
Výtvarná tvorba jako možnost interkulturního porozumění
Stránská, Nikola ; Uhl Skřivanová, Věra (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce je věnována tématu multikulturní výchovy a interkulturního vzdělávání. Cílem diplomové práce je v teoretické části charakterizovat průřezové téma multikulturní výchovy a jeho posun k interkulturnímu vzdělávání. Cílem empirické části je pomocí tematické řady výtvarných úkolů s interkulturními obsahy přispět k interkulturnímu porozumění. V reflektivních bilancích proběhlých výtvarných bloků pak pomocí výzkumné sondy metodou otevřeného kódování nalézt odpovědi na výzkumné otázky. Vlastní autorská tvorba, prezentující výsledné žákovské práce, tvoří součást každého realizovaného výtvarného úkolu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.