Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanovení mikro a makro prvků v balených vodách technikou ICP-OES
Herman, Vít ; Vespalcová, Milena (oponent) ; Diviš, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá stanovením vybraných mikro a makro prvků v balených vodách zakoupených v obchodních řetězcích České republiky. Jsou zde popsány makro prvky a mikro prvky, které se vyskytují ve vodách, legislativa balených vod a nejčastěji používané instrumentální metody pro prvkovou analýzu. Pro analýzu balených vod byly v této práci použity metody optická emisní spektrometrie s indukčně vázaným plazmatem (ICP-OES) a iontová chromatografie (IC). Prvkové složení balených vod po analýze odpovídalo složení uvedenému na etiketách, zaznamenány byly pouze drobné odchylky od udávaných koncentrací. Všechny balené vody splňovaly podmínky dané legislativou České republiky. Naměřená data byla statisticky zpracována v programu XL Stat a pomocí vícerozměrné analýzy dat bylo zkoumáno, zda je možné jednotlivé balené vody od sebe na základě provedených analýz odlišit, což může pomoci v ověřování autentičnosti balených vod a v odhalování falšování balených vod za účelem zisku.
Návrh napojení VRT do Pardubic
Kuchár, Martin ; Janoušek, Jan (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Cílem práce bylo navrhnout napojení města Pardubice na síť VRT Praha – Hradec Králové – Wroclaw. Začátek napojení se nachází u obce Olešnice. Konec napojení se nachází u obce Opočínek na konvenční trať před žel. zastávkou Pardubice – Opočínek. Nová trasa VRT bude navržena na maximální rychlost 350 km/h podle Manuálu pro projektování DÚR. Délka trasy bude cca 20 km.
Návrh VRT (RS42) v úseku Louny - Most
Kulhavá, Daniela ; Janoušek, Jan (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem nové dvoukolejné trasy VRT v úseku Louny – Most. Trať je navržena pro osobní dopravu na maximální rychlost 250 km/h. Byly navrženy směrové a sklonové poměry trati, včetně vykreslení zemního tělesa. Bylo řešeno umístění železničních mostů, silničních nadjezdů, propustků a umístění opěrných zdí.
Zakládání na objemově nestálých zeminách
Legut, Dana ; Weiglová, Kamila (oponent) ; Hauser,, Jaroslav (oponent) ; Zdražil, Karel (oponent) ; Vašina,, Josef (oponent) ; Paseka, Antonín (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce se věnuje zakládání budov a následně vzniklých poruch staveb, které jsou na objemově nestálých zeminách realizovány. Ve své práci jsem se zaměřila na studium jílovitých a sprašovitých zemin, které jsou výrazně zastoupeny také v geologickém profilu České Republiky. Úvodem je odborná veřejnost seznámena se vznikem těchto dvou skupin zemin, dále jejich vlastnostmi, následně je zmíněn vliv vegetace v případě jílovitých zemin a vliv prosedavosti zemin sprašových. Závěr práce je koncipován jako doporučení, která je nutno dodržovat při návrhu stavebních objektů, aby nedocházelo k porušení systému zemina / stavba a tím ke krokům spojených i v krajních případech s asanací samotných budov. Na několika příkladech z praxe jsou zmíněny problémy, které v průběhu užívání objektů vznikly, a bylo nutné tyto problémy řešit konstrukčním opatřením a to ve spolupráci stavebního inženýra a geotechnika.
Social, economic, and environmental impact of high-speed rails in the Czech Republic: Expected impacts of high-speed rails on the Ústí nad Labem region
TOMS, Tomáš
Uvedení prvních vysokorychlostních tratí do provozu ve druhé polovině 20. století nejen vdechlo nový život ustupující železnici, ale tento dopravní mód se stal páteří dopravy v mnoha vyspělých státech po celém světě. Mezi jeho největší výhody patří jak minimální dopad na životní prostředí, tak i související socio-ekonomické přínosy. Tato diplomová práce přibližuje problematiku vysokorychlostních tratí v severočeském Ústeckém kraji a zabývá se očekávanými dopady nové infrastruktury jak z pohledu obyvatel a cestujících, tak z pohledu expertů, kteří mají plánování a budování vysokorychlostních tratí v ČR na starosti.
Návrh VRT (RS42) v úseku odbočka Nová Ves (mimo) – Louny (mimo)
Losenický, Miloš ; Janoušek, Jan (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh nové trasy VRT v úseku Nová Ves – železniční stanice Louny. Trať VRT je navržena pro osobní dopravu a na návrhovou rychlost do 250 km/h. Řešený úsek začíná u silnice II/118. Součástí práce je návrh kolejového rozvětvení před železniční stanicí Louny s úpravou stávajících železničních tratí a včetně návrhu sjezdu z VRT.
Návrh VRT (RS42) v úseku Louny - Most
Kulhavá, Daniela ; Janoušek, Jan (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem nové dvoukolejné trasy VRT v úseku Louny – Most. Trať je navržena pro osobní dopravu na maximální rychlost 250 km/h. Byly navrženy směrové a sklonové poměry trati, včetně vykreslení zemního tělesa. Bylo řešeno umístění železničních mostů, silničních nadjezdů, propustků a umístění opěrných zdí.
Interpretace a využití monitoringu vodárenských vrtů
Kutnarová, Karolína ; Pastuszek, František (vedoucí práce) ; Hrkal, Zbyněk (oponent)
Životnost hydrogeologického vrtu je důležitá nejen v naftové geologii, ale i ve vodárenství. V současné době, kdy poptávka po vodě stoupá, je nutné zajistit bezproblémový chod vrtů a co nejvíce pečovat o jejich stav. Cílem této práce je pokusit se aplikovat postupy produkční analýzy, které se běžně používají při těžbě ropy v naftovém průmyslu na vodárenské vrty. V práci se zaměřím na sledo- vání produktivity vrtu s ohledem na zvyšování hydraulických ztrát způsobených kolmatací. iii
Vrtná technika a technologie ve vztahu k inženýrské geologii
Šula, Igor ; Novotný, Jan (vedoucí práce) ; Rout, Jiří (oponent)
Práce podává informace provázející světem vrtných průzkumných prací v geologii, ať už se jedná o podání historického kontextu vrtných prací v daleké minulosti a jejich účelovosti, tak o snahu přivést čtenáře do složitosti logiky vrtání a k vrtání potřebných znalostí a techniky. Zároveň práce popisuje vrtné těleso, společně s pracemi, které jsou potřeba vykonat před zahájením větších vrtných projektů. Vzhledem k zaměření práce nejen na vrtnou techniku a technologii, dává tato práce základní informaci o využívaných postupech při inženýrskogeologickém průzkumu. Klíčová slova: vrt, vrtná souprava, korunka, jádro, inženýrskogeologický průzkum
Návrh severního sjezdu z VRT do stanice Světlá nad Sázavou
Dvořák, Matěj ; Janoušek, Jan (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem alternativního, mimoúrovňového , optimalizovaného severního sjezdu z VRT Praha - Brno - Břeclav do stanice Světlá nad Sázavou, která bude mimo jiné sloužit jako dočasné ukončení VRT do doby dokončení výstavby navazující části VRT přes Vysočinu. Pro návrh jsou uvažovány rychlosti 160 a 200 km/h. Součástí je i výšková a směrová optimalizace hlavní trasy mezi km 95,3 - 102,3. Odbočení z VRT je navrženo ve dvou variantách v km 95,9 a v km 98,5 bez použití tunelů v trase sjezdu. Na závěr je provedeno vzájemné porovnání navržených variant.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.