Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010
Kálalová, Kateřina ; Kunštát, Daniel (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce s názvem Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010 se zabývá způsobem, kterým média uchopují a zpracovávají výsledky výzkumů veřejného mínění zaměřených na tématiku voleb, konkrétně se jedná o výzkumy volebních preferencí. Autorka vychází z teorie agenda setting, která předpokládá, že média mohou do určité míry nastolovat témata a tím určovat, o čem či jak má publikum smýšlet. V případě uveřejňování volebních výzkumů tedy média mohou určitým, avšak těžko zjistitelným, způsobem působit na občany-voliče. Z tohoto důvodu je důležité zaměřovat se na kvalitu a způsob zprostředkování výzkumů skrze masové sdělovací prostředky. Medializace těchto dat by měla být úplná a jasná tak, aby zamezovala dezinterpretaci a správně nakládala se statisticky zjišťovanými daty. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy je rozebráno celkem 74 mediálních příspěvků z pěti nejčtenějších českých deníků za období leden-květen 2010, které čtenářům předkládají výsledky volebních šetření. Skrze výsledky analýzy je zhodnocena úroveň práce českých médií s tímto typem sociologických šetření. Závěr předkládá doporučení pro zlepšení dané situace.
Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010
Kálalová, Kateřina ; Kunštát, Daniel (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce s názvem Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010 se zabývá způsobem, kterým média uchopují a zpracovávají výsledky výzkumů veřejného mínění zaměřených na tématiku voleb, konkrétně se jedná o výzkumy volebních preferencí. Autorka vychází z teorie agenda setting, která předpokládá, že média mohou do určité míry nastolovat témata a tím určovat, o čem či jak má publikum smýšlet. V případě uveřejňování volebních výzkumů tedy média mohou určitým, avšak těžko zjistitelným, způsobem působit na občany-voliče. Z tohoto důvodu je důležité zaměřovat se na kvalitu a způsob zprostředkování výzkumů skrze masové sdělovací prostředky. Medializace těchto dat by měla být úplná a jasná tak, aby zamezovala dezinterpretaci a správně nakládala se statisticky zjišťovanými daty. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy je rozebráno celkem 74 mediálních příspěvků z pěti nejčtenějších českých deníků za období leden-květen 2010, které čtenářům předkládají výsledky volebních šetření. Skrze výsledky analýzy je zhodnocena úroveň práce českých médií s tímto typem sociologických šetření. Závěr předkládá doporučení pro zlepšení dané situace.
Role a vliv předvolebních průzkumů na výsledek parlamentních voleb v ČR v roce 2010
Štrojsa, Miloš ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Krejčí, Jindřich (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Role a vliv předvolebních průzkumů na výsledek parlamentních voleb v roce 2010 v ČR" se zabývá úlohou předvolebních průzkumů v období před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2010 v České republice. Výsledky voleb byly označovány za překvapivé či přelomové a předvolební průzkumy byly kritizovány za nepřesnost měření. V souvislosti s ovlivněním voleb předvolebními průzkumy se dokonce objevily stížnosti na nekorektní vlivy průzkumů. První kapitola popisuje typy předvolebních průzkumů realizovaných na území České republiky a druhá kapitola pojednává o předvolebních průzkumech v konfrontaci s výsledky voleb - to vše z teoretického hlediska. Další část se zabývá konkrétními výzkumy před parlamentními volbami v roce 2010 a kromě srovnání průzkumů s výsledky voleb obsahuje i popis výzkumné praxe agentur. Poslední kapitola objasňuje příčiny nepřesností průzkumů, přičemž analyzovány byly také možné vlivy předvolebních šetření na výsledek voleb. Výsledkem bakalářské práce je analýza předvolebních průzkumů před parlamentními volbami v roce 2010 a popis různých faktorů, které zapříčinily rozdíl mezi průzkumy a výsledky voleb.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.