Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Military interventions in civil wars: the role of foreign direct investments and proxy interventions in the motivation to intervene
Klosek, Kamil Christoph ; Karásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Schneider, Gerald (oponent) ; Nascimento, Daniela (oponent)
Stávající mezinárodní systém s důrazem na státní suverenitu byl navržen tak, aby omezil vměšování do vnitřních záležitostí jiných států. Tento předpoklad však v uplynulých 70 letech narušovaly státy vojenskými intervencemi do vnitrostátních ozbrojených konfliktů. Důvody, které vedly státy k riskování životů jejich vojáků a přesvědčily je o potřebě nést náklady takových intervencí, vyvolaly v rámci oborů mezinárodních vztahů a mírových a konfliktních studií živou debatu. V této disertační práci jsou představeny dva argumenty, vycházející z logiky realistické teorie mezinárodních vztahů, které se snaží přispět k lepšímu pochopení faktorů, jež přispívají k vojenskému intervencionismu. Za prvé, práce ukazuje, že ekonomické vazby mezi státy jdou daleko za rámec debaty o mezinárodním obchodu a zahrnují dopady přímých zahraničních investic na ochotu k vojenským intervencím. Provedený výzkum potvrdil, že státy jsou významně ochotnější intervenovat, pokud jsou existující investice jejich domovských firem ohroženy dynamikou vnitrostátních ozbrojených konfliktů. Za druhé, velmoci jsou schopny využívat třetí státy, aby ovlivnily konfliktní dynamiku v občanských válkách. Aplikace konceptuálního rámce vztahu principála a agenta (principal-agent problem) v kombinaci s logikou obchodu se zbraněmi umožnila...
Military interventions in civil wars: the role of foreign direct investments and proxy interventions in the motivation to intervene
Klosek, Kamil Christoph ; Karásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Schneider, Gerald (oponent) ; Nascimento, Daniela (oponent)
Stávající mezinárodní systém s důrazem na státní suverenitu byl navržen tak, aby omezil vměšování do vnitřních záležitostí jiných států. Tento předpoklad však v uplynulých 70 letech narušovaly státy vojenskými intervencemi do vnitrostátních ozbrojených konfliktů. Důvody, které vedly státy k riskování životů jejich vojáků a přesvědčily je o potřebě nést náklady takových intervencí, vyvolaly v rámci oborů mezinárodních vztahů a mírových a konfliktních studií živou debatu. V této disertační práci jsou představeny dva argumenty, vycházející z logiky realistické teorie mezinárodních vztahů, které se snaží přispět k lepšímu pochopení faktorů, jež přispívají k vojenskému intervencionismu. Za prvé, práce ukazuje, že ekonomické vazby mezi státy jdou daleko za rámec debaty o mezinárodním obchodu a zahrnují dopady přímých zahraničních investic na ochotu k vojenským intervencím. Provedený výzkum potvrdil, že státy jsou významně ochotnější intervenovat, pokud jsou existující investice jejich domovských firem ohroženy dynamikou vnitrostátních ozbrojených konfliktů. Za druhé, velmoci jsou schopny využívat třetí státy, aby ovlivnily konfliktní dynamiku v občanských válkách. Aplikace konceptuálního rámce vztahu principála a agenta (principal-agent problem) v kombinaci s logikou obchodu se zbraněmi umožnila...
Odpovědnost chránit (R2P) ve francouzské zahraniční politice 2008 - 2013
Jiříčková, Veronika ; Tomalová, Eliška (vedoucí práce) ; Matějka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojetím rodící se mezinárodní normy Odpovědnost chránit (Responsibility to Protect, R2P) ve francouzské zahraniční politice v období let 2008 - 2013. Odpovědnost chránit byla formulována v roce 2001 Mezinárodní komisí pro intervenci a státní suverenitu a schválena v pozměněném znění o čtyři roky později na Světovém summitu OSN. Zásadním způsobem proměnila chápání suverenity v mezinárodních vztazích tím, že klade důraz na odpovědnostní složku státní suverenity a nadřazuje bezpečnost jedinců nedotknutelnosti státní suverenity. Francie byla na poli propagace norem na ochranu jedinců aktivní již na přelomu 80. a 90. let dvacátého století a zaujala vstřícný postoj také k R2P. Předkládaná práce zkoumá, zda pojetí R2P v současné zahraniční politice může být koherentní s touto francouzskou tradicí. K výzkumu využívá konceptů etické zahraniční politiky a alternativního národního zájmu. Analýza koncepčních materiálů francouzské zahraniční politiky a tří vojenských intervencí postavených na rodící se normě Odpovědnost chránit (Libye, Pobřeží slonoviny a Středoafrická republika) ukázala, že v rovině norem má zahraniční politika Francie etický základ, v praktické rovině převažuje etická povaha zahraniční politiky nad realpolitikou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.