Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hlasová průprava budoucích učitelů a její propojení s divadelní výchovou
KRÁTKÁ, Lenka
Bakalářská práce je zaměřena na hlasovou průpravu budoucích učitelů a jejího propojení s divadelní resp. dramatickou výchovou, jež může být i důležitou součástí přípravy budoucích učitelů. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část seznamuje s tématem zvukové stránky jazyka, hlasovou hygienou a hlasovou průpravou budoucích učitelů. Zároveň se zabývá propojením s dramatickou výchovou a jejím zavedením do výuky. Druhá část práce se zaměřuje na praktický výzkum, který obsahuje rozhovory o průpravě hlasu učitelů, kteří již působí v praxi. Dále je zde věnována pozornost části výpovědi respondentů na případné návrhy na propojení hlasové průpravy a dramatické výchovy do výuky budoucích učitelů.
Hlasová výchova na 1. stupni ZŠ se zaměřením na 1. ročník
HŮLOVÁ, Marie
Tato diplomová práce se zaměřuje na výuku hlasové výchovy v prvním ročníku na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá hudební a hlasovou výchovou, dále pak dětským hlasem a jeho zvláštnostmi. Největší část je věnována přímo jednotlivým dovednostem, které jsou základem pro správnou pěveckou techniku. V této části je zařazeno krátké repetitorium o hlasotvorbě, který by měl každý pedagog zpěvu znát. Cílem praktické části je vytvořit sborník cvičení, který se zabývá problematikou dechového, hlasového a artikulačního aparátu u dětí. Vytvořený sborník může pomoci především začínajícím pedagogům hudební výchovy s výběrem jednotlivých cvičení. Veškerá uvedená cvičení by mohla být nedílnou součástí hlasové výchovy na základní škole.
Hlasová hygiena pedagoga volného času
KUŠNÍRIKOVÁ, Michaela
V mé bakalářské práci přibližuji pojem hlasová hygiena v profesi pedagoga volného času, informuji o fyziologické stavbě hlasu, jeho tvorbu, poruchy a také popisuji prevenci proti těmto poruchám. Cílem práce bude přiblížit pojem hlasová hygiena a objasnit možnou prevenci proti poruchám hlasu, jelikož pedagog volného času musí poskytovat svým žákům správný mluvní vzor. V praktické části se zabývám výzkumem informovanosti ohledně těchto záležitostí mezi pedagogy volného času.
Rozvoj dětského hlasu a hudebnosti
Ponížilová, Veronika ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat metody, jakými lze rozvíjet dětský hlas a hudebnost v rámci 1. st. ZŠ. Má sloužit jako inspirační didaktická pomůcka pro učitele. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vychází z odborné literatury a zabývá se hlasovou hygienou, správnou technikou zpěvu (dýchání, postoj, nepřetěžování hlasu). Okrajově se zmiňuje i o poruchách hlasu a správném rozezpívávání. Poznatky z teoretické části chci převést (uplatnit) do podrobně rozpracovaného tematického plánu v části praktické. Závěr teoretické části je věnován rozvoji dětské rytmické tvořivosti. Praktická část obsahuje sestavený tematický plán na jeden školní rok. Je řazena podle měsíců a obsahuje popis nejrůznějších aktivit, sloužících k naplnění každé vyučovací hodiny hudební výchovy v rámci jednoho školního roku.
Mluvní výchova pedagoga volného času - hlasivky, pracovní nástroj
PRAŽÁKOVÁ, Magda
PRAŽÁKOVÁ, M. Mluvní výchova pedagoga volného času - hlasivky, pracovní nástroj. České Budějovice 2015. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce J. Pokorný. Práce se zabývá anatomií mluvních orgánů, vznikem a vývojem hlasu a jeho vlastnostmi. Pojednává o poruchách hlasu, z hledisek funkčních a organických. Je zde rozdělena hlasová výchova na jednotlivé složky - dechovou, hlasovou a artikulační. V rámci prevence hlasových poruch klade důraz na hlasovou hygienu, nejen při výuce správné hlasové techniky, ale i při rekonvalescenci po onemocnění hlasových orgánů. Důležitou součástí této bakalářské práce jsou hry a cvičení pro pedagogiku volného času, kde jsou názorné a podrobné ukázky nejen relaxačních her, jako je např. hadrový panák nebo červík, ale i dechová cvičení pro uvolnění těla a dosažení správného dýchání (např. kreslení pomocí foukání brčkem či různá protahovací cvičení). Může být tedy zdrojem inspirace nejen pro potencionální zájemce o hlasovou výchovu, ale i pro pedagogy volného času.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.