Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hlasová výchova ve sboru dospělých
Černá, Anna ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Fürstová, Lucie (oponent)
Cílem bakalářské práce je vysvětlení důležitosti hlasové výchovy ve sborech dospělých. V úvodu je stručně popsán historický vývoj hlasové výchovy a fyziologie hlasového ústrojí. Dále je popsána metodika pěveckého postoje a posedu, dechové opory, rozezpívání, vysvětleny jsou pojmy: konsonant a vokál, rejstřík a rezonance. Dále jsou představeny hlasové a dechové cviky pro podporu hlavních pěveckých atributů. Tyto cviky jsou vhodné pro všechny hlasové obory. Posledním tématem teoretické části je hlasová hygiena. Jsou zde popsány preventivní kroky k udržení dlouhodobé činnosti hlasového aparátu: regenerace, výživa, péče o hlas před pěveckým výkonem. Těžištěm práce je výzkumná část, která obsahuje dvě části. První obsahuje rozhovory s hlasovými pedagogy. Tyto rozhovory byly vedeny osobně, na základě předem připraveného seznamu otázek. Rozhovory se zabývají hlavní metodikou rozezpívání, častými hlasovými problémy ve sboru, práce s dynamikou a začleňováním nového člena do sboru. Druhá část obsahuje rozbor hlasové výchovy ve třech českých amatérských sborech, který byl proveden na základě osobního pozorování. Z vyhodnocení všech poznatků vyplývá, že je vliv hlasové výchovy ve sboru dospělých stěžejním aspektem pro budoucí hlasový vývoj sboristů. Práce zároveň může sloužit jako praktický studijní materiál...
Hlasová příprava dětí předškolního věku
HRBÁČOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zaměřuje na hlasovou přípravu dětí v mateřské škole. Práce je koncipována jako akční výzkum. V teoretické části bude popsáno, co je lidský hlas a jak funguje. Dále bude rozepsáno, jak se má pracovat s hlasem právě v mateřských školách. I u dětí tohoto věku se mohou objevit hlasové poruchy. V této části proto najdeme vypsané i možné poruchy hlasu, jak je rozpoznat a jak jim předcházet. Praktická část bakalářské práce bude věnována samotnému akčnímu výzkumu. Bude navrženo šest hlasových chvilek pro děti předškolního věku, budou prakticky vyzkoušeny a zhodnocena jejich efektivita. Každá z šesti chvilek obsáhne hypotézu, která bude později potvrzena či vyvrácena. Na závěr práce budou zhodnoceny navržené hlasové chvilky a jejich využitelnost v mateřské škole. Budou zhodnoceny všechny cíle a hypotézy, které budou v praktické části stanoveny.
Pěvecký sbor a jeho vliv na trávení volného času
KUTILOVÁ, Daniela
Bakalářská práce se zabývá pěveckým sborem a jeho vlivem na trávení volného času. Jsou zde popisovány pojmy jako sborový zpěv, pěvecké sbory, jejich rozdělení a charakteristika, dětský pěvecký sbor, hlasová výchova a její správné utváření. Dále je zde shrnut výzkum o pěveckém sboru a jeho vlivu na volný čas. Poslední kapitola bakalářské práce se věnuje přípravě letního soustředění dětského pěveckého sboru.
Spektrum činností sbormistra v amatérských a profesionálních tělesech
Tylšarová, Markéta ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
v českém jazyce Práce se zaměřuje na spektrum činností sbormistra. Jejím hlavním cílem je popsat a charakterizovat způsob práce sbormistra s pěveckým sborem, a to ve všech odvětvích i oblastech sborového zpěvu. Dalším cílem je porovnat práci sbormistra v různých druzích sborů - dětském, ženském, smíšeném; u sborů dospělých potom postihnout rozdíly práce v oblasti amatérské a profesionální. V teoretické části je pojednáno o organizační struktuře sborového života v Čechách, dále o obsahu studijního plánu oboru Sbormistrovství na Pedagogické fakultě UK, o tom, čím by měl student oboru projít ve svém studiu, co by se měl student oboru Sbormistrovství naučit a jakými znalostmi a dovednostmi by měl ve své sbormistrovské praxi disponovat. Podrobně popisuje dirigentské, pěvecké a nástrojové dovednosti, postupný vývoj studenta z role zpěváka do role pomocného sbormistra při sborové praxi a osvojování si metodiky nácviku skladeb různých typů a žánrů. Kromě vedení sboru se práce zaměřuje na znalosti a dovednosti, a to jak v oblasti dirigentské, tak v oblasti pěvecké. Je zde také popsáno, jak důležitá je sborová praxe, jak se člověk cítí v pozici dirigenta/sbormistra, či jak docílit správného pedagogického vedení v roli sbormistra v tom kterém typu pěveckého sboru. Kromě problematiky vedení sboru a...
Metodika výuky techniky řeči pro vybranou třídu I.stupně ZŠ
Olšinová, Tereza ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Cílem mé diplomové práce je vytvořit metodiku techniky řeči pro konkrétní třídu, která bude zastřešena tématem Pravěk. V teoretické části se zabývám jednotlivými výukovými stupni techniky řeči, jako je držení těla, dech, rezonance, práce svalů solární krajiny a artikulace. Zmiňuji jejich výukovou problematiku a odlišnosti výuky jednotlivých lektorů techniky řeči. V praktické části představuji svou vlastní metodiku jednotlivých lekcí, které na sebe navazují, a završuji ji hlasovou rozcvičkou. Tyto lekce jsem odučila na základní škole ve třetí třídě a zreflektovala je.
Hlas/hlasivky - pracovní nástroj pedagoga volného času
ČARNOGURSKÁ, Lenka
Práce pojednává o hlase a hlasivkách jako pracovním nástroji pedagogů nejen volného času. Popisuje, z čeho se skládá a jak funguje hlasové ústrojí. Věnuje se hlasové typologii a vlastnostem hlasu. Uvádí základní dělení hlasových poruch a vady řeči, jejich příčiny a možnosti nápravy. Dále shrnuje pravidla hlasové hygieny a možnosti péče o hlas a hlasivky. Nejdůležitější částí je kapitola zaměřená na práci s hlasem, ve které jsou uvedena konkrétní dechová, hlasová a artikulační cvičení. Pedagogové patří mezi hlasové profesionály, při své práci jsou vystaveni značné hlasové zátěži. Správné tvoření hlasu a péče o něj by se měla stát součástí jejich životního stylu. Zároveň pedagogové slouží jako mluvní vzory pro své žáky a studenty a kultivovaný mluvní projev je jejich vlastní vizitkou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.