Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obrazové kodeky založené na vlnkové transformaci
Kiska, Tomáš ; Říha, Kamil (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsána problematika obrazových kodeků založených na vlnkové transformaci, která se dnes již běžně používá hlavně při práci s digitálními fotografiemi nebo jinými snímky. Pomocí těchto algoritmů lze komprimovaná data efektivně ukládat. Jsou zde popsány hlavní obrazové formáty a typy komprese, vhodné pro úpravu snímků. Dále jsme stručně obeznámeni se způsobem hodnocení kvality výsledného snímku. Zaměření je tedy na diskrétní vlnkovou transformaci, při které se využívají tzv. vlnky, z niž nejznámějsí je Haarova nebo Daubechies. Dále jsou popsány barevné prostory, ve kterých může být snímek zobrazen. Při kódování a dekódování je to model RGB a YCbCr. V neposlední řadě je zmíněn pojem dekompozice obrazu. Nakonec jsou uvedeny a podrobně rozebrány obrazové kodeky EZW, SPITH a EBCOT.
Obrazové kodeky založené na vlnkové transformaci
Kiska, Tomáš ; Říha, Kamil (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsána problematika obrazových kodeků založených na vlnkové transformaci, která se dnes již běžně používá hlavně při práci s digitálními fotografiemi nebo jinými snímky. Pomocí těchto algoritmů lze komprimovaná data efektivně ukládat. Jsou zde popsány hlavní obrazové formáty a typy komprese, vhodné pro úpravu snímků. Dále jsme stručně obeznámeni se způsobem hodnocení kvality výsledného snímku. Zaměření je tedy na diskrétní vlnkovou transformaci, při které se využívají tzv. vlnky, z niž nejznámějsí je Haarova nebo Daubechies. Dále jsou popsány barevné prostory, ve kterých může být snímek zobrazen. Při kódování a dekódování je to model RGB a YCbCr. V neposlední řadě je zmíněn pojem dekompozice obrazu. Nakonec jsou uvedeny a podrobně rozebrány obrazové kodeky EZW, SPITH a EBCOT.
Vlnková komprese obrazu
Mokrejš, Jiří ; Kyselý, František (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsána problematika vlnkové komprese obrazu, která se dnes již běžně používá hlavně při práci s digitálními fotografiemi nebo jinými snímky. Hlavním důvodem je úspora místa vzhledem k velikosti souborů. Jsou zde popsány hlavní obrazové formáty a typy komprese, vhodné pro úpravu snímků. Při ztrátové kompresi, dochází ke zkreslení a mohou se tvořit blokové artefakty. Je to nežádoucí jev, proto je nutné použít vhodný datový tok, kompresní poměr či druh kódování. Zaměření je tedy na diskrétní vlnkovou transformaci, při které se využívají tzv. vlnky, z niž nejznámější je Haarova. Dále jsou v práci popsány barevné prostory, ve kterých může být snímek zobrazen. Při kódování a dekódování je to model RGB a YCbCr. V neposlední řadě je zmíněn pojem dekompozice obrazu. Uvedené funkce je možné demonstrovat na vytvořené java aplikaci, která je součástí bakalářské práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.