Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Programovací prostředí s virtuálními roboty
Maťátko, Martin ; Luža, Radim (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teoretickým rozborem, návrhem a implementací programovacího prostředí s virtuálními roboty. Roboti pomocí senzorů získávají informace o okolním prostředí, které dále ovlivňují virtuálními efektory na základě instrukčního kódu. Instrukce jsou zadávány v grafické podobě pomocí vlastního vizuálního programovacího jazyka. Jeho rozbor a návrh je v této práci rovněž detailně diskutován. Poslední částí je editace a vykreslování virtuálního světa, ve kterém se roboti pohybují, s ohledem na potřeby ukázkových úloh sledování čáry a pohybu robota v bludišti dle pravidel soutěže Micromouse. Jednotlivé úlohy jsou v práci popsány z hlediska možných řešení s návazností na vlastní programovací prostředí. Výsledkem práce je návrh uvedených dílčích částí a jejich implementace a propojení do funkčního celku v podobě výsledného programu.
Visual Programming Backend for a Mobile Robot
Staněk, Ondřej ; Obdržálek, David (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
Název práce: Podpora vizuálního programování mobilního robota Autor: Bc. Ondřej Staněk Katedra: Katedra softwarového inženýrství Vedoucí diplomové práce: RNDr. David Obdržálek, Ph.D. e-mail vedoucího: David.Obdrzalek@mff.cuni.cz Abstrakt: V této práci se autor zabývá návrhem a implementací řešení pro programování malých mobilních robotů pomocí vizuálních programovacích prostředků. Součástí práce je výběr vhodného front-endu pro vizuální programování i vytvoření back-end vrstvy umožňující běh programu v mobilním robotovi. Pro vykonávání kódu je vytvořen virtuální stroj, který běží v rámci původního firmware robota na 8-bitovém mikrokontroleru s omezenými prostředky. Vrstva generátoru kódu překládá vizuální reprezentaci programu do sekvence instrukcí bajtkódu, jež je následně interpretována v mobilním robotovi. Řešení podporuje typické rysy procedurálních programovacích jazyků, zejména: proměnné, výrazy, podmíněné příkazy, cykly, statická pole, funkční volání a rekurzi. Důraz je kladen na robustnost implementace. K ověření a udržení kvality kódu jsou použity metody automatického testování. Klíčová slova: vizuální programovací jazyk, virtuální stroj, mobilní robot, Blockly Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Visual Programming Backend for a Mobile Robot
Staněk, Ondřej ; Obdržálek, David (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
Název práce: Podpora vizuálního programování mobilního robota Autor: Bc. Ondřej Staněk Katedra: Katedra softwarového inženýrství Vedoucí diplomové práce: RNDr. David Obdržálek, Ph.D. e-mail vedoucího: David.Obdrzalek@mff.cuni.cz Abstrakt: V této práci se autor zabývá návrhem a implementací řešení pro programování malých mobilních robotů pomocí vizuálních programovacích prostředků. Součástí práce je výběr vhodného front-endu pro vizuální programování i vytvoření back-end vrstvy umožňující běh programu v mobilním robotovi. Pro vykonávání kódu je vytvořen virtuální stroj, který běží v rámci původního firmware robota na 8-bitovém mikrokontroleru s omezenými prostředky. Vrstva generátoru kódu překládá vizuální reprezentaci programu do sekvence instrukcí bajtkódu, jež je následně interpretována v mobilním robotovi. Řešení podporuje typické rysy procedurálních programovacích jazyků, zejména: proměnné, výrazy, podmíněné příkazy, cykly, statická pole, funkční volání a rekurzi. Důraz je kladen na robustnost implementace. K ověření a udržení kvality kódu jsou použity metody automatického testování. Klíčová slova: vizuální programovací jazyk, virtuální stroj, mobilní robot, Blockly Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vizuální a interaktivní alternativa k textovému zápisu zdrojového kódu
Musil, Michael ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout uživatelské rozhraní, které by nahradilo textový zápis počítačového jazyka a demonstrovat jej na prototypu, který pracuje s jazyky HTML a CSS. V navrženém rozhraní je možno používat běžné konstrukce použitých jazyků a vytvářet tak webové stránky nebo jiné HTML dokumenty a aplikace. Prototyp zvládne zobrazovat přímý náhled upravované stránky. Byly vytvořeny dva prototypy, u kterých byla testována použitelnost uživatelského rozhraní. Použitý koncept byl porovnán s běžnými metodami pro vytváření webových stránek, dokumentů a aplikací.
Programovací prostředí s virtuálními roboty
Maťátko, Martin ; Luža, Radim (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teoretickým rozborem, návrhem a implementací programovacího prostředí s virtuálními roboty. Roboti pomocí senzorů získávají informace o okolním prostředí, které dále ovlivňují virtuálními efektory na základě instrukčního kódu. Instrukce jsou zadávány v grafické podobě pomocí vlastního vizuálního programovacího jazyka. Jeho rozbor a návrh je v této práci rovněž detailně diskutován. Poslední částí je editace a vykreslování virtuálního světa, ve kterém se roboti pohybují, s ohledem na potřeby ukázkových úloh sledování čáry a pohybu robota v bludišti dle pravidel soutěže Micromouse. Jednotlivé úlohy jsou v práci popsány z hlediska možných řešení s návazností na vlastní programovací prostředí. Výsledkem práce je návrh uvedených dílčích částí a jejich implementace a propojení do funkčního celku v podobě výsledného programu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.