Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neurotrénink v tenise
Gavendová, Karolína ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První část je teoretická a jejím cílem je atletickém tréninku a možnostech zapojení tohoto tréninku do tenisové přípravy hráčů různých věkových kategorií. Zároveň teoretická část kladní přehled o centrální nervové soustavě a senzorických systémech, atletický trénink vystavěn. Cílem druhé části je vytvoření zásobníku cvičení, které neuro atletický trénink využívá, pro tenisového hráče různých věkových kategorií. Zásobník cvičení bude rozdělen do čtyřech oddílů - hodnocení tréninkových výsledků, obecná cvičení pro vizuální, vestibulární a atletická cvičení pro rozvoj rychlosti, neuro cvičení pro rozvoj síly. teoretické části jsme analyzovali literaturu, internetové zdroje i videa zabývající atletického tréninku. Na základě analýzy jsme provedli syntézu jednotlivých poznatků, tak abychom vytvořili přehledný informační základ o h aspektech tenisu, centrální nervové soustavě a senzorických atletickém tréninku. Na základě těchto informací jsme vybrali atletická cvičení a vytvořili zásobník cviků pro tenisové hráče různých věkových kategorií. Výsledkem této bakalářské práce je zásobník neuro atletických cvičení pro tenisové hráče různých věkových kategorií. Klíčová slova:
Odpověď zrakového analyzátoru při řízení vozidla v reálných podmínkách a na simulátoru při paralelní motorické úloze.
Čiháková, Lucie ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Lopot, František (oponent)
Název práce: Odpověď zrakového analyzátoru při řízení vozidla v reálných podmínkách a na simulátoru při paralelní motorické úloze. Cíle práce: Provedení experimentálního měření v laboratorních podmínkách a v reálných podmínkách při paralelní motorické úloze s cílem sledovat odpověď zrakového analyzátoru během úlohy a zjistit případné rozdíly v odpovědi zrakového analyzátoru a rychlosti jízdy probandů na simulátoru a v reálných podmínkách. Metoda: Měření v laboratorních podmínkách bylo uskutečněno na automobilovém simulátoru OCTAVIA II, ze kterého byly potřebné údaje (rychlost, rovinné souřadnice x, y) snímány počítačově. V reálných podmínkách se měření konalo také v automobilu Škoda Octavia. Potřebné údaje (rychlost, rovinné souřadnice x, y) byly získány pomocí GPS. Pro sledování zraku řidičů byla použita metoda eye-tracking. Výsledky: Zkušenější řidič zvládl na simulátoru vykonat paralelní motorické úlohy v kratším čase než méně zkušený řidič, nižší četnost pohledů na rádio během úloh se u zkušenějšího řidiče nepotvrdila. Na simulátoru se u zkušenějšího řidiče nepotvrdila ani vyrovnanější rychlost jízdy. V průměru strávil řidič v reálných podmínkách vykonáváním úloh kratší dobu než na simulátoru a celková četnost pohledů na rádio byla nižší. Rychlost jízdy v reálných podmínkách byla nižší než na...
Přehled ergoterapeutických testů s možností využití v testování dyspraxií
Holubová, Kateřina ; Demeková, Júlia (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce bylo najít ergoterapeutické testy, nebo jejich část, které by bylo možné použít na testování jednotlivých vstupů percepční funkce CNS. Za spolupráce s dětskými a dospělými ergoterapeuty z FN Motol byly probádány různé standardizované ergoterapeutické testy určené pro testování dětí i dospělých. Poté se z nich vybraly ty testy (nebo jen jejich části), které postihují testování jednotlivých modalit senzorického systému u dospělých pacientů. Nakonec tyto testy byly aplikovány na skupinu dospělé populace a vyhodnoceny. Celá práce byla zpracována formou rešerše. Předpokládalo se, že v setech ergoterapeutických standardizovaných testů existují testy nebo jejich části, které jsou svým zaměřením schopné testovat jednotlivé modality percepční funkce CNS v rámci kortikálních funkcí.
Neurální substrát magnetické kompasové orientace u myši C57BL/6J
Bláhová, Veronika ; Němec, Pavel (vedoucí práce) ; Druga, Rastislav (oponent)
Schopnost vnímat magnetické pole Země byla prokázána u řady živočichů, včetně zástupců všech pěti tříd obratlovců. O fyziologických mechanismech tohoto smyslu však víme jen velmi málo. Behaviorální, neuroetologické, fyziologické studie a studie používající jako markery neuronální aktivace genů časné odpovědi naznačily, že zásadní roli v percepci a zpracování magnetické informace hrají trigeminální, vestibulární a zrakový systém. Magnetická informace je pravděpodobně následně integrována s ostatními sensori- motorickými informacemi na úrovni hipokampo-entorhinálního systému. V naprosté většině studií však byli modelovými organismy ptáci. V této práci jsem analyzovala neurální substrát magnetické kompasové orientace u myši kmene C57BL/6J pomocí markerů c-Fos a Egr1. Ve všech výše zmíněných systémech jsem identifikovala neuronální populace reagující na experimentální změnu magnetického pole. Výsledky této studie demostrují komplexní zpracování magnetické informace na úrovni centrálního nervového systému.
Odpověď zrakového analyzátoru při řízení vozidla v reálných podmínkách a na simulátoru při paralelní motorické úloze.
Čiháková, Lucie ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Lopot, František (oponent)
Název práce: Odpověď zrakového analyzátoru při řízení vozidla v reálných podmínkách a na simulátoru při paralelní motorické úloze. Cíle práce: Provedení experimentálního měření v laboratorních podmínkách a v reálných podmínkách při paralelní motorické úloze s cílem sledovat odpověď zrakového analyzátoru během úlohy a zjistit případné rozdíly v odpovědi zrakového analyzátoru a rychlosti jízdy probandů na simulátoru a v reálných podmínkách. Metoda: Měření v laboratorních podmínkách bylo uskutečněno na automobilovém simulátoru OCTAVIA II, ze kterého byly potřebné údaje (rychlost, rovinné souřadnice x, y) snímány počítačově. V reálných podmínkách se měření konalo také v automobilu Škoda Octavia. Potřebné údaje (rychlost, rovinné souřadnice x, y) byly získány pomocí GPS. Pro sledování zraku řidičů byla použita metoda eye-tracking. Výsledky: Zkušenější řidič zvládl na simulátoru vykonat paralelní motorické úlohy v kratším čase než méně zkušený řidič, nižší četnost pohledů na rádio během úloh se u zkušenějšího řidiče nepotvrdila. Na simulátoru se u zkušenějšího řidiče nepotvrdila ani vyrovnanější rychlost jízdy. V průměru strávil řidič v reálných podmínkách vykonáváním úloh kratší dobu než na simulátoru a celková četnost pohledů na rádio byla nižší. Rychlost jízdy v reálných podmínkách byla nižší než na...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.