|
Hodnocení nápravy automobilu metodikou EUSAMA
Novák, Petr ; Gajdoš, Petr (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku týkající se bezdemontážní diagnostiky metodikou EUSAMA. Tato metodika hodnotí stav technického stavu tlumičů odpružení. Vzhledem k testování celého zavěšení kola, jsou výsledky zkresleny vlivem ostatních komponent vozidla. Nová lehká městská vozidla a vozidla s runflat pneumatikami způsobují selhání této metodiky. Cílem této práce je stanovit doplňkové kritérium k metodice EUSAMA, které bude možné aplikovat na stávajících zkušebních zařízeních. Problematika je řešena pomocí virtuálního modelování. Do virtuálního modelu je identifikována zadní náprava automobilu FIAT 500.
|
|
Virtuální model rezonančního adhezního testu závěsu kola dle EUSAMA
Hortová, Petra ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se oblasti bezdemontážní diagnostiky a to výhradně rezonančního adhezního testeru dle metodiky EUSAMA. Výsledkem této metody je posouzení technického stavu tlumičů odpružení. Avšak vzhledem k testování celé pružící a tlumící soustavy vozidla, jsou výsledky zkresleny vlivem testovacích podmínek a ostatních komponent vozidla. Cílem diplomové práce je analýza mezí praktického uplatnění rezonančního adhezního testu pro ověřování kvality tlumení kol dopravních prostředků. Problematika bude řešena pomocí virtuálního modelování v programu Adams/View, kde se vytvoří reálná náprava automobilu Škoda Roomster TDI 1.4. Na tomto modelu budou následně simulovány možné funkční vlastnosti a opotřebení jednotlivých komponent ovlivňující metodu. Virtuální model nápravy bude dále využíván pro výzkumnou činnost Ústavu konstruování Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně.
|
|
Virtuální model rezonančního adhezního testu závěsu kola dle EUSAMA
Hortová, Petra ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se oblasti bezdemontážní diagnostiky a to výhradně rezonančního adhezního testeru dle metodiky EUSAMA. Výsledkem této metody je posouzení technického stavu tlumičů odpružení. Avšak vzhledem k testování celé pružící a tlumící soustavy vozidla, jsou výsledky zkresleny vlivem testovacích podmínek a ostatních komponent vozidla. Cílem diplomové práce je analýza mezí praktického uplatnění rezonančního adhezního testu pro ověřování kvality tlumení kol dopravních prostředků. Problematika bude řešena pomocí virtuálního modelování v programu Adams/View, kde se vytvoří reálná náprava automobilu Škoda Roomster TDI 1.4. Na tomto modelu budou následně simulovány možné funkční vlastnosti a opotřebení jednotlivých komponent ovlivňující metodu. Virtuální model nápravy bude dále využíván pro výzkumnou činnost Ústavu konstruování Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně.
|
|
Hodnocení nápravy automobilu metodikou EUSAMA
Novák, Petr ; Gajdoš, Petr (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku týkající se bezdemontážní diagnostiky metodikou EUSAMA. Tato metodika hodnotí stav technického stavu tlumičů odpružení. Vzhledem k testování celého zavěšení kola, jsou výsledky zkresleny vlivem ostatních komponent vozidla. Nová lehká městská vozidla a vozidla s runflat pneumatikami způsobují selhání této metodiky. Cílem této práce je stanovit doplňkové kritérium k metodice EUSAMA, které bude možné aplikovat na stávajících zkušebních zařízeních. Problematika je řešena pomocí virtuálního modelování. Do virtuálního modelu je identifikována zadní náprava automobilu FIAT 500.
|