Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Extrémní formy násilí na školách Fenomén střelby na školách
Vimmerová, Kateřina ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Tato práce nabízí náhled do problematiky extrémní formy násilí, která se může udát v prostorách školy: situace, kdy student zaútočí střelnou zbraní a ohrožuje své spolužáky, přátele i učitele. Počty případů střelby na škole se během posledních deseti let rapidně zvyšují. Kromě Spojených států amerických dochází k útoku studentů i v Evropě. V této práci je popsáno šest případů, kdy ke střelbě na škole došlo, nebo bylo neštěstí zamezeno díky zásahu třetí strany. Případy střelby na škole vyvolávají masivní pozornost a spekulace médií nedává prostor pro objektivní zvážení možných příčin jednání pachatelů a jejich motivace.
Prevence agresivního a násilného chování ve vybraném školním prostředí ZŠ se zaměřením na děti ohrožené zanedbáváním
Přehnalová, Lucie ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Záměrem této studie je otevřít problematiku prevence agresivního a násilného chování ve vybraném školním prostředí základní škol se zaměřením na žáky ohrožené zanedbáváním. Hlavním cílem je zmapovat prevenci a vzájemnou spolupráci mezi jednotlivými pracovníky ve škole, a současně vztah školy k dalším odborným institucím v rámci daného tématu. Teoretická část studie se zabývá základními pojmy souvisejícími s danou problematikou, především je zde definován pojem agresivní a násilné chování v kontextu školního prostředí, syndrom zanedbávaného dítěte a pojem prevence. Tato část se opírá o rešerši odborné literatury a poznatky z vlastní praxe. V praktické části je předložen kvalitativní výzkum provedený s využitím instrumentální případové studie. Vybranými výzkumnými nástroji jsou rozhovor a sekundární analýza dat, tj. sociální anamnéza a analýza školního dokumentu, prostřednictvím kterých jsou data zjišťována a následně analyzována. V závěru studie jsou shrnuty významné poznatky, zjištění, je zde také předestřeno doporučení za účelem zlepšení prevence v rámci dané problematiky. Studie tak nabízí možnost otevřít vybrané téma k diskusi. KLÍČOVÁ SLOVA: prevence, agresivní chování, násilné chování, školní prostředí, dítě ohrožené zanedbáváním
Extrémní formy násilí na školách Fenomén střelby na školách
Vimmerová, Kateřina ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Tato práce nabízí náhled do problematiky extrémní formy násilí, která se může udát v prostorách školy: situace, kdy student zaútočí střelnou zbraní a ohrožuje své spolužáky, přátele i učitele. Počty případů střelby na škole se během posledních deseti let rapidně zvyšují. Kromě Spojených států amerických dochází k útoku studentů i v Evropě. V této práci je popsáno šest případů, kdy ke střelbě na škole došlo, nebo bylo neštěstí zamezeno díky zásahu třetí strany. Případy střelby na škole vyvolávají masivní pozornost a spekulace médií nedává prostor pro objektivní zvážení možných příčin jednání pachatelů a jejich motivace.
Domácí násilí a jeho vliv na psychosociální klima rodiny
BÖHMOVÁ, Michaela
BÖHMOVÁ, M. Domácí násilí a jeho vliv na psychosociální klima rodiny. České Budějovice 2013. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí práce: PhDr. Ing. Marie Lhotová, Ph.D. Práce pojednává o domácím násilí, je rozdělena do dvou teoretických částí. První z těchto dvou teoretických částí je zaměřena na vymezení pojmu rodina, jaké jsou její základní funkce a co všechno ovlivňuje rodinné klima. Druhá část se podrobněji zaměřuje na domácí násilí - jaké jsou jeho znaky, formy a fáze, charakterizuje osobnost pachatele a oběti a v závěrečné kapitole s názvem "Rodinné klima" jsou vyvozeny závěry, které z uvedené práce vyplývají.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.