Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výběr a užití vulgarismů v závislosti na situaci u žáků a žákyň osmé třídy
Janová, Petra ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent)
Vulgarita je velice důležitý socio-psychologicko-komunikační jev, ovlivňující život většiny lidí. Přesto v České republice existují pouze tři výzkumy na toto téma. V poslední době je vulgarita čím dál tím častěji zmiňována v souvislosti s dětmi a adolescenty. Proto si tato práce klade za cíl zmapovat současnou verbální vulgaritu adolescentů, přesněji žáků osmé třídy. Frekvenci používání vybraných vulgárních slov, rozdíly používání vulgárních slov v závislosti na jednotlivém prostředí, míru vulgárnosti, jakou žáci/kyně přisuzují jednotlivým vulgárním výrazům. Zároveň, se tato práce snaží najít rozdíly v používání vulgárních slov u žáků a žákyň. Výsledky výzkumu prokázaly, že existuje rozdíl v používání vulgárních slov mezi jednotlivými prostředími, ve kterých se žáci/kyně nachází. Zároveň existují rozdíly v používání vulgárních slov mezi žáky a žákyněmi. Výzkum ukázal, že na používání vulgárních slov mají větší vliv spolužáci a kamarádi, než velikost města, ve kterém jedinec žije. Tato práce se snaží proniknout do problému vulgarity u adolescentů, zmapovat základní vulgární slova, která žáci/kyně osmých tříd používají a vytvořit přehled o současné vulgaritě žáků/kyň, aby v budoucnu bylo možné vytvořit porovnání a informovat, jakým směrem se vulgarita adolescentů ubírá.
Vychovatelské strategie zvládání verbální agrese dětí
KORANDOVÁ, Denisa
Práce se zabývá vychovatelskými strategiemi, které vychovatelé používají nebo používali při projevech verbální agrese u dětí. Jsou zde teoreticky shrnuta témata, která se objevovala v realizovaném kvalitativním výzkumu (design zakotvené teorie, rozhovory s 9 respondenty). Jedná se o především o agresi jako pojem, verbální agresi, typy agrese, které respondenti rozlišují. Teoreticky jsou také popsány strategie jak osvědčené, tak neosvědčené, kde se objevují témata jako výchova, rodina, spolupráce rodiny se školou, kázeň, trest. Rozhovory s respondenty byly analyzovány pomocí otevřeného a axiálního kódování. Kategorie jsou zpřehledněny a je vytvořeno schéma, které znázorňuje vztahy mezi těmito kategoriemi. V závěru práce jsou uvedeny výsledky, které z daného kvalitativního výzkumu vyšly.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.