Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociálně pedagogická práce s nezletilými dívkami se sexuální zkušeností
Vildová, Iva ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou předčasných sexuálních zkušeností a pohlavním zneužíváním nezletilých dívek. Téma této práce vzniklo s ohledem na profesní zaměření autorky, která pracuje jako sociální pracovnice. Předčasné zahájení pohlavního života a pohlavní zneužití se v poslední době vyskytuje ve stále větší míře, a tím vzniká i potřeba na tuto problematiku reagovat a řešit v rámci působnosti orgánů sociálně právní ochrany dětí. Cílem diplomové práce je popis dopadů předčasných sexuálních zkušeností a pohlavního zneužití na osobnost nezletilých dívek. Diplomová práce se také zabývá úlohou rodiny, školy a orgánů sociálně právní ochrany dětí v sexuální výchově. Dále také srovnává společné aspekty rodinného prostředí nezletilých dívek a vyhledává společné faktory, které působí v rodinách nezletilých dívek, u kterých došlo k předčasnému zahájení pohlavního života nebo k jejich sexuálnímu zneužití. Výzkumnou metodou této práce jsou především případové studie dvou rodin s nezletilými dívkami, u kterých došlo k předčasnému zahájení pohlavního života. V rámci případových studií byla použita obsahová analýza dokumentů, metoda rozhovoru s nezletilými dívkami a s jejich rodinami. Diplomová práce závěrem konstatuje, že předčasné zahájení pohlavního života nebo zneužití dětí má dopady na jejich...
Hodnocení efektivnosti výuky odborných předmětů v závislosti na fyzické zátěži před vyučováním.
Janošíková, Martina ; Hanušová, Marie (vedoucí práce)
Období přechodu na střední školu přináší výrazné změny v požadavcích na studijní povinnosti, samostatnost, komunikaci, vyjadřování, nebo odloučení od rodiny v podobě pobytu na internátu. Žáci zařazeni do sportovních center mládeže se kromě těchto změn potýkají ještě s povinnostmi spojenými se sportem. Protože se jedná o žáky prvních až čtvrtých ročníků středních škol a středních odborných učilišť, tedy ve věku, kdy obraz sebepojetí-jsem to, v co věřím, vzniká v interakcích s okolním světem a vlastní zkušeností, hraje zde velmi důležitou roli vliv prostředí, kolektivu, vychovatelů, učitelů a trenérů, se kterými žáci tráví prakticky většinu času. Tato práce nahlíží na žáky komplexně z pohledu rozvoje osobnosti jako multifaktoriální biopsychosociální jednotky, z pohledu poznávacích a motivačních procesů, stavů a vlastností, z pohledu sociální psychologie zabývající se interakcí, vztahy a komunikací, psychologií jedince v rámci sociální skupiny a jejího významu pro vývoj jedince. Sleduje podmínky a výsledky vzdělávacího procesu z pohledu pedagogické psychologie, zabývá se formováním vlastností, názorů, postojů a hodnotové orientace z pohledu psychologie výchovy.
Přínosy zážitkového vzdělávání pro osobnostní rozvoj jednotlivce
HORTOVÁ, Ilona
Diplomová práce Přínosy zážitkového vzdělávání pro osobnostní rozvoj jednotlivce se zabývá významem zážitkových kurzů a aktivit ve vzdělávání pro osobnostní růst dospělých. Práce je zaměřena na popis okolností, které doprovázejí současné oblasti zážitkového vzdělávání, s důrazem na působení a pedagogický přínos jednotlivce. V práci jsou dále zmíněny principy a metody zážitkového vzdělávání. Vlastním cílem výzkumné práce je definování oblastí osobnostního rozvoje, pro které může zážitková pedagogika připravit vhodné tréninkové prostředí. Výzkumná část práce tak přinese přehled nejdůležitějších oblastí osobnostního rozvoje, které si jednotlivci po absolvování zážitkového programu osvojili.
Dynamika sebepojetí u účastníků seberozvojové muzikoterapeutické skupiny.
PEKAŘOVÁ, Alena
Bakalářská práce se věnuje problematice dynamiky sebepojetí u účastníků seberozvojové muzikoterapeutické skupiny. Záměrem je zjistit, jak účastníci hodnotí vývoj sebe sama v kontextu s absolvování semináře. Teoretická část se zabývá sebepojetím jako dynamickou částí jáství, vyvíjející se nejen v souvislosti s maturací, ale také v celoživotním procesu osobního růstu. Představuje teorii sebeaktualizace a v souvislosti s ní zdůrazňuje pro maximalizaci osobního vývoje důležitost sebepoznávání a potřebu integrace intrapsychických nevědomých obsahů. Dále představuje muzikoterapii jako možnost nejen psychoterapie, ale i osobního rozvoje. Praktická část, realizovaná formou kvalitativní metodologie zkoumá subjektivně vnímaný osobní vývoj účastníků v souvislosti s absolvováním neintenzivních seberozvojových muzikoterapeutických seminářů. Výzkumný soubor tvoří 6 účastníků volnočasového semináře hlasové terapie. Data jsou sbírána pomocí rozhovorů a pomocí tematického kódování uspořádána do podoby typologie. V souvislosti se zážitkem semináře respondenti vnímají vývoj nejen v oblasti hudební, ale reflektují vývoj také v náhledu na svá dlouhodobě řešená psychická témata, v integraci nově objevených témat i změnách v komunikaci.
Typy výchovy
MRABET KRAJÁNKOVÁ, Nikola
Má bakalářská práce se zabývá výchovou, především výchovnými typy, procesy a metodami, které se uplatňují v rodinách s dětmi. Podle jednotlivých autorů popisuji a srovnávám typy výchovy podle kritérií a dopadu na rozvoj osobnosti dítěte. Dále tyto typy podrobněji popisuji nejen co se týče jejich obecné charakteristiky, ale také pozitivních a negativních stránkách. V historické části hledám kořeny typů výchovy, které do dnešní doby ovlivňují samotný proces. Po té se poukouším vytvořit vlastní novou typologii, podle srovnání jednotlivých typů výchovy. Nakonec popisuji podle vybranných příruček ideální přístupy ve výchově v rodinách a pozitivní faktory pro formování osobnosti dítěte. Mým cílem je zmapovat jednotlivé typy a přístupy a určit nejvhodnější z nich pro výchovu dětí, aby se z nich vyvinul dobrý a silný jedinec.
Možnosti dramatické výchovy ve vzdělávání studentů středních škol
BRABCOVÁ, Lenka
Diplomová práce se soustřeďuje na dramatickou výchovu a její uplatnění na středních školách, především ve výuce českého jazyka a literatury a dějepisu. Popisuje vlastní literárně - dramatický projekt a uvádí výsledky výzkumu mapující současný stav a možnosti dramatické výchovy na středních školách.
Vliv oddílových činností na zdraví dětí a mládeže v jihočeském regionu.
ČEJDÍKOVÁ, Martina
Tato práce zkoumá celkový přínos volnočasových organizací pro práci s dětmi a mládeží a jejich úlohu v dnešní době. Cílem práce je srovnání kvality zdraví v oblasti fyzické, duševní a sociální u dětí, které navštěvují pravidelnou oddílovou činnost s dětmi bez volnočasových aktivit. Výsledky práce ukazují, že vliv oddílových činností přináší svým členům takové hodnoty, které prospívají jejich kvalitě zdraví a zdravému životnímu stylu dnešní doby více, než je tomu u dětí bez volnočasových aktivit. Zároveň je v práci poukazováno na to, že jsou tyto hodnoty získané v oddílech využitelné i v jejich dalším životě. Práce se konkrétně zaměřuje na 1. středisko Zálesák v Českých Budějovicích. Výsledky práce mají výstupní podobu studijní opory pro studenty Katedry výchovy ke zdraví PF JČU, případně pro učitele ZŠ nebo rodiče.
Adopce na dálku zambijských dětí
ŠAREŠOVÁ, Veronika
Má diplomová práce na téma Adopce na dálku zambijských dětí má výzkumný charakter. Tato práce je rozdělena do dvou částí, skládajících se z části teoretické a části praktické. Teoretická část je rozložena do devíti kapitol. První kapitola popisuje historii a současný stav Zambie. Druhá kapitola je zaměřena na vývoj osobnosti, zejména v souvislosti se vzděláním. Třetí kapitola popisuje aktivity organizace UNICEF, její zaměření a cíle. Čtvrtá kapitola se zabývá OSN a mezinárodními dokumenty obsahujícími lidská práva. Pátá kapitola řeší oblast na vzdělání a jeho význam v životě jedince. Šestá kapitola přibližuje zambijský školský systém a jeho strukturu. Sedmá kapitola se zaměřuje na projekt Adopce na dálkuŇ. Osmá kapitola se soustředí na organizace, jež realizují projekt Adopce na dálku v Zambii. Devátá kapitola je rozšířena o další organizace, které tento projekt realizují.Praktická část má výzkumný charakter. Cílem diplomové práce bylo zmapovat projekt Adopce na dálku, postoj české veřejnosti k tomuto projektu. Na základě tohoto cíle byly stanoveny tři hypotézy. V první hypotéze předpokládám, že česká veřejnost vnímá projekt Adopce na dálku jako prospěšný,ale nevěří v účelné využití finančních prostředků. V druhé hypotéze předpokládám, že při výběru dětí do tohoto projektu neexistuje žádná diskriminace z hlediska kmenové příslušnosti, rasy a náboženství. Třetí hypotéza předpokládá, že zambijské děti mají zájem o vzdělání a proto vnímají tento projekt jako prospěšný pro jejich budoucí život. Pro potvrzení nebo vyvrácení hypotéz jsem použila metod dotazníku a rozhovoru. Dotazník byl určen pro zambijské děti a veřejnost České Republiky. Rozhovor byl prováděn se zaměstnanci jednotlivých organizací realizujících projekt Adopce na dálku. Celkem bylo rozdáno 170 dotazníků. Návratnost byla 100%.Hypotézy jsou analyzovány na konci praktické části. V závěru jsou shrnuty poznatky z teoretické a praktické části. Poslední části jsou zahrnuty přílohy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.