Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba programu pro určování průběhů a hodnot VVÚ.
Kupka, Jiří ; Horníková, Jana (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na řešení problémemu určování hodnot a průběhů výsledných vnitřních účinků. Cílem je algoritmizace výpočtu a jeho grafická interpretace. Hlavní důraz byl kladen na korektnost numerických výsledků a jejich správné vykreslení. Jako vhodný výpočtový model pro danou úlohu byl zvolen integrální přístup řešení a jeho algoritmizace. Samotný algoritmus programu byl napsán v programovacím jazyce C++. Dále jsou uvedeny základy z oblasti pružnosti a pevnosti prutů, jejichž znalost je nezbytná pro dané řešení problému nebo se předpokládá.
Pohon vřeten pětivřetenového soustružnického automatu
Pavelka, Radomil ; Pavlík, Jan (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je konstrukce zkušebního zařízení pro testování nového konceptu pohonu pětivřetenového automatu nově vznikající řady MORI-SAY TMZ 520 CNC společnosti TAJMAC-ZPS. Práce představí zástupce výrobního programu TAJMAC-ZPS divize vícevřetenových automatů a stručně popíše jejich důležité konstrukční uzly. Konstrukční návrh zkušebního zařízení by se neobešel bez patřičných výpočtů, které jsou rovněž její součástí, stejně jako podrobný popis navržené konstrukce a výkresu hlavní sestavy zařízení. Zkušební zařízení je určeno pro interní potřeby společnosti TAJMAC-ZPS a je navrženo pro laboratorní provoz.
Namáhání nosníku jeřábové dráhy
Vrbka, Dušan ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Suchánek, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou výsledných vnitřních účinků v nosníku jeřábové dráhy v závislosti na poloze pohybujícího se zatížení a počtu podpor. V úvodu jsou představena možná zatížení nosníku jeřábové dráhy z nichž dominantním zatížením jsou síly od kol pojezdu jeřábového mostu. Nejdříve jsme si pro několik poloh zatěžujících sil (v prvním poli, v prvním a ve druhém poli a ve druhém poli) určili možná nebezpečná místa. V těchto místech, v nichž se nacházejí lokální extrémy (v podporách a v místech zatěžujících sil jež jsou závislé na parametru p) budeme vyšetřovat průběh extrémních VVÚ v závislosti na poloze zatěžujících sil parametru p. V našem případě uvažujeme pouze maximální ohybové momenty. Pro samotné řešení jsme použili výpočetní software MAPLE. Jeho velkou výhodou je schopnost analytického řešení matematických problémů. Postup řešení a výpočet jsme demonstrovali na případě nosníku uloženého na třech podporách. V závěru práce jsou prezentovány výsledky řešení, ukázány závislosti maximálních ohybových momentů na volbě počtu podpor, rozteče podpor l a vzdálenosti zatěžujících sil d. Z těchto výpočtů byly odvozeny závislosti využitelné pro určení optimálních rozměrů jeřábové dráhy a pojezdu mostu jeřábu s cílem snížit maximální ohybové namáhání nosníku jeřábové dráhy.
Pohon vřeten pětivřetenového soustružnického automatu
Pavelka, Radomil ; Pavlík, Jan (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je konstrukce zkušebního zařízení pro testování nového konceptu pohonu pětivřetenového automatu nově vznikající řady MORI-SAY TMZ 520 CNC společnosti TAJMAC-ZPS. Práce představí zástupce výrobního programu TAJMAC-ZPS divize vícevřetenových automatů a stručně popíše jejich důležité konstrukční uzly. Konstrukční návrh zkušebního zařízení by se neobešel bez patřičných výpočtů, které jsou rovněž její součástí, stejně jako podrobný popis navržené konstrukce a výkresu hlavní sestavy zařízení. Zkušební zařízení je určeno pro interní potřeby společnosti TAJMAC-ZPS a je navrženo pro laboratorní provoz.
Namáhání nosníku jeřábové dráhy
Vrbka, Dušan ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Suchánek, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou výsledných vnitřních účinků v nosníku jeřábové dráhy v závislosti na poloze pohybujícího se zatížení a počtu podpor. V úvodu jsou představena možná zatížení nosníku jeřábové dráhy z nichž dominantním zatížením jsou síly od kol pojezdu jeřábového mostu. Nejdříve jsme si pro několik poloh zatěžujících sil (v prvním poli, v prvním a ve druhém poli a ve druhém poli) určili možná nebezpečná místa. V těchto místech, v nichž se nacházejí lokální extrémy (v podporách a v místech zatěžujících sil jež jsou závislé na parametru p) budeme vyšetřovat průběh extrémních VVÚ v závislosti na poloze zatěžujících sil parametru p. V našem případě uvažujeme pouze maximální ohybové momenty. Pro samotné řešení jsme použili výpočetní software MAPLE. Jeho velkou výhodou je schopnost analytického řešení matematických problémů. Postup řešení a výpočet jsme demonstrovali na případě nosníku uloženého na třech podporách. V závěru práce jsou prezentovány výsledky řešení, ukázány závislosti maximálních ohybových momentů na volbě počtu podpor, rozteče podpor l a vzdálenosti zatěžujících sil d. Z těchto výpočtů byly odvozeny závislosti využitelné pro určení optimálních rozměrů jeřábové dráhy a pojezdu mostu jeřábu s cílem snížit maximální ohybové namáhání nosníku jeřábové dráhy.
Tvorba programu pro určování průběhů a hodnot VVÚ.
Kupka, Jiří ; Horníková, Jana (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na řešení problémemu určování hodnot a průběhů výsledných vnitřních účinků. Cílem je algoritmizace výpočtu a jeho grafická interpretace. Hlavní důraz byl kladen na korektnost numerických výsledků a jejich správné vykreslení. Jako vhodný výpočtový model pro danou úlohu byl zvolen integrální přístup řešení a jeho algoritmizace. Samotný algoritmus programu byl napsán v programovacím jazyce C++. Dále jsou uvedeny základy z oblasti pružnosti a pevnosti prutů, jejichž znalost je nezbytná pro dané řešení problému nebo se předpokládá.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.