Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jára Cimrman jako transmediální fenomén - kánon a participace
Fantová, Matylda ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce Jára Cimrman jako transmediální fenomén - kánon a participace se zabývá fiktivní postavou Járy Cimrmana hned z několika hledisek. Jára Cimrman je zde krátce představen jako literární postava, dále je zde popsán vznik Divadla Járy Cimrmana a vznik Salónu Cimrman. Nechybí ani informace o rozhlasovém pořadu Vinárna U Pavouka, kde se vůbec poprvé objevilo jméno Járy Cimrmana. Důležitým mezníkem je stanovení cimrmanovského kánonu v první části práce. Následují kapitoly věnující se mystifikaci a fikčnímu světu. Praktická část práce je pak věnovaná zejména fanouškovské participaci a dalšímu uživatelsky generovanému obsahu. V práci jsou krátce představeny a následně využívány různé mediální i literární teorie. Jedná se zejména o teorii transmediality, produsage, teorii fikčních světů a teorii mystifikace. Přidruženým cílem práce je přiblížit výstavbu Cimrmanova fikčního světa na utvořeném kánonu za pomoci literárních teorií. Kánon či spíše korpus vybraných textů je pak porovnáván s ukázkami (nejen) fanouškovské participace a produsage. Výsledkem je i (částečné) zmapování Cimrmanových stop v České republice i v digitálním světě. To vše vede k rozuzlení hlavního cíle práce, a to k vymezení, zda Jára Cimrman je, nebo není transmediálním fenoménem.
Streamování počítačových her v České republice: kvalitativní studie
Válek, Jiří ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Tato práce se věnuje fenoménu živého streamování počítačových her v České republice. Práce je založená na přístupu online etnografie a klade si za cíl popsat, jaký význam přisuzují streamování producenti obsahu (označovaní v této práci jako performeři), jaké jsou jejich motivace ke streamování, jak se na streamech prezentují a jaká je obsahová náplň těchto streamů. Živé streamování počítačových her je v této práci zasazeno do kontextu uživatelsky generovaného obsahu. Hlavní částí této práce je kvalitativní výzkum uskutečněný prostřednictvím online pozorování streamů a rozhovorů s performery, kteří streamují prostřednictvím služby Twitch. Závěrečná zjištění ukazují, že streamování je pro performery zábava a vyplnění volného času, a k tomu také forma společenského kontaktu. Mezi motivace performerů patří spokojenost jejich diváků a opětovný kontakt s nimi. Finanční motivace se u sledovaných performerů nevyskytovaly. Performeři se na streamech se zpravidla do žádné zvláštní role nestylizují, nicméně někteří vystupují v rolích učitelů, kteří učí diváky, jak být lepším hráčem, nebo také jako baviči. Během streamu se performeři věnují obvykle jen jedné hře, a dále také intenzivní komunikaci s diváky, která se často počítačových her vůbec netýká.
"Olizovat stejný lžíce": regulace kvality uživatelsky generovaného obsahu serveru Scuk.cz a motivace jeho tvůrců
Kohoutová, Lucie ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá způsoby a sociální proces regulace obsahové kvality a motivace k participaci na projektu Scuk.cz, internetovém serveru věnovanému hodnocení restaurací a jiných gastronomických provozoven. Scuk.cz představuje specifický případ uživatelsky generovaného obsahu (UGC), kam textový obsah dodává uzavřená komunita hodnotitelů, vybraná zakladatelem projektu z řad milovníků jídla mimo profesionální gastronomii. Cílem práce je popsat tento filtrační a regulační proces a kvalitativní kritéria, uplatňovaná na hodnotitele i konkrétní texty, z pohledu správců i hodnotitelů. Používá k tomu jak teorii reputačních systémů, tak Carpentierův dynamický koncept kvality jakožto proměnlivého výsledku demokratického vyjednávání (v prostředí komunitního média, kterým Scuk do jisté míry je). Motivace k účasti na projektu jsou osvětleny pomocí Bourdieuových konceptů sociálního a kulturního kapitálu a jejich rozpracování od navazujících autorů. Praktická část výzkumu je založená na kvalitativním dotazování správců a 11 členů hodnotitelské komunity a jejich tematické analýze. Materiál z rozhovorů je doplněn o analýzu kodexů Scuku, textů recenzí a další komunitní komunikace. Mezi závěrečná zjištění v otázce obsahové regulace patří silný vliv prvotního síta, které vědomě formuje komunitu s podobným...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.