Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učitel a výuka cizích jazyků před rokem 1989 a dnes
BOUŠKOVÁ, Karolína
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vývoj výuky cizích jazyků od období před rokem 1989 až do současnosti. Obsahuje informace z výzkumů a jiných šetření, například České školské inspekce. Dále zkoumá množství kvalifikovaných učitelů cizích jazyků v devadesátých letech 20. století a na počátku 21. století, dokumenty určující způsob výuky cizích jazyků na základní škole a moderní trendy ve výuce cizích jazyků na základních školách i ve volném čase. Praktická část obsahuje informace od učitelů, kteří byli součástí transformace školství okolo roku 1989. Byli rekvalifikováni z ruštiny na angličtinu.
A native speaker as an EFL teacher
Ledvinka, Miroslav ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Mothejzíková, Jarmila (oponent)
A Native Speaker as an EFL Teacher Rodilý mluvčí jako učitel angličtiny Miroslav Ledvinka Abstrakt Úvod: Hlavním cílem práce je postihnout význam a úlohu rodilých mluvčí ve výuce angličtiny jako cizího jazyka v kontrastu k očekáváním ze strany jejich studentů a zaměstnavatelů. Statut rodilých mluvčí, kteří učí angličtinu v České republice je porovnáván s postavením nerodilých mluvčí. Těžiště práce spočívá v praktické kapitole, která definuje postavení rodilých mluvčí v českém vzdělávacím systému. Teoretická část: Teoretická kapitola předkládá stručný nástin vývoje konceptu rodilého mluvčího spolu s nejvýznamějšími ekonomicko-politickými vlivy, které tento koncept formovaly. Mimo to přináší teoretická část také ucelený přehled nejčastěji diskutovaných témat ve vztahu k rodilým mluvčím ve výuce angličtiny. Tento přehled je vypracován na základě studií publikovaných v zahraničních vědeckých periodicích a zohledňuje i poznatky z obhájených diplomových a disertačních prací z oblasti didaktiky angličtiny, zpracovaných na významných českých vysokých školách. Teoretická kapitola rovněž postihuje současné tendence ve vývoji role rodilých mluvčí v rámci ELT, mimo jiné i ve vztahu k přístupu "English as a Lingua Franca (ELF)". Praktická část: Analytická kapitola se sestává z kvantitativní a kvalitativní části....
Ideální učitel angličtiny očima žáků/The Ideal English Teacher from the Pupils' Perspective
ZIMOVÁ, Soňa
Cílem této diplomové práce je popsat, jak si žáci základní školy představují ideálního učitele anglického jazyka. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část pojednává o osobnosti učitele, profesních nárocích, komunikaci a interakci během výuky, hodnocení žáků a rozlišení typologie učitelů. Věnuje se také společenské prestiži, příčinám feminizace učitelské profese a budování autority. Závěr teoretické části rozebírá z různých pohledů, zda ideální učitel vůbec existuje. Empirická část je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Žáci měli vypracovat úvahu na téma "Jak si představuješ ideálního učitele cizího jazyka?". Výpovědi jsou následně analyzovány a srovnány se stanovenými hypotézami. Výsledky výzkumu také ukazují, zda-li a jakým způsobem se liší představy žáků s ohledem na jejich věk.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.