Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály
Havířová, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály AUTOR: Petra Havířová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: V teoretické části této práce jsem se věnovala stručnému shrnutí nejznámějších vědeckých poznatků týkajících se obecného tématu tvořivosti a jejího dělení z různých úhlů pohledu. V praktické části jsem poté prováděla výzkum pomocí Torranceho testů tvořivosti, jehož cílem bylo zjistit a zaznamenat posun a vývoj tvořivosti u vybraného vzorku žáků prvního stupně základní školy, na který bylo po dobu čtyř měsíců cíleně působeno. Hypotéza viditelného posunu jen u vnímavějších žáků se nepotvrdila. Zlepšení výsledků testu bylo zjištěno u většiny žáků. To předčilo má očekávání. Cílené působení na žáky se tak ukázalo jako vhodný způsob rozvoje tvořivosti.
Hranice autorského díla ve vizuálním umění
Sýkora, Matěj ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Resumé: Hranice autorského díla ve vizuálním umění Tato diplomová práce se primárně zabývá pojmem autorského díla v platném českém právu a jeho vztahem k dílům současného vizuálního umění. Hlavním cílem práce je provést důsledný rozbor pojmových znaků autorského díla podle zákona č. 121/2000 Sb. (včetně klíčových a ne vždy vhodně vykládaných pojmů, jako jsou umělecké dílo, originalita či kreativita) a následná aplikace těchto znaků na příklady významných světových děl vizuálního umění dvacátého a dvacátého prvního století. Snahou autora práce je zjistit, zda i specifická díla vizuálního umění splňují "legální požadavky" kladené na autorská díla, a díky tomu mohou požívat v rámci českého právního řádu autorskoprávní ochrany. Právě toto usilování o identifikaci hranice mezi autorskými díly a objekty, jež pod definici autorského díla nespadají, se odráží v samotném názvu práce. Text této diplomové práce je rozčleněn do dvou hlavních celků. První, jenž je těžištěm celé práce, se nazývá "Hranice autorského díla", druhý pak nese označení "Hranice apropriace". V obecné části prvního celku dochází k detailnímu teoretickému zkoumání konceptu autorského díla podle českého autorského zákona v kontextu vizuálního umění: na analýzu pojmových znaků autorského díla navazuje zkoumání časových aspektů autorskoprávní ochrany...
Právní aspekty umělé inteligence
Dang, Milan ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Právní aspekty umělé inteligence Abstrakt V souvislosti s využíváním a dalším vývojem umělé inteligence dochází i ke vzniku nových právních výzev. Tato práce se snaží chronologicky sledovat "životní cyklus" umělé inteligence; vysvětlen je tedy nejprve samotný pojem umělé inteligence a související odborné a právní pojmy. Následně jsou popsána práva k umělé inteligenci, jakož i role zaměstnanců při vývoji umělé inteligence. Práci uzavírá analýza "tvůrčích" možností dnešní umělé inteligence spolu se současnou českou úpravou ochrany autorského práva. S ohledem na současný stav a vývojové tendence v právní regulaci umělé inteligence se autor práce snaží právníkům zpřístupnit tuto složitou problematiku, a to jak definičním pokrytím schopností umělé inteligence, tak především zdůrazněním limitací dnešní umělé inteligence. Závěrem úvodní kapitoly pak nabízí legální (zákonnou) definici umělé inteligence pro potřeby autorského práva. Dále práce pojednává o postavení programátora, jako tvůrce umělé inteligence a IT společnosti v pracovním a obdobném poměru. Představuje některé rizikové situace a nabízí způsoby, jak se s nimi vyrovnat či ještě lépe, jak jim předejít. Tato kapitola rovněž průřezově pojednává o soukromoprávních, správněprávních, a pro úplnost i trestněprávních prostředcích ochrany autorských práv. V...
Hranice autorského díla ve vizuálním umění
Sýkora, Matěj ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Resumé: Hranice autorského díla ve vizuálním umění Tato diplomová práce se primárně zabývá pojmem autorského díla v platném českém právu a jeho vztahem k dílům současného vizuálního umění. Hlavním cílem práce je provést důsledný rozbor pojmových znaků autorského díla podle zákona č. 121/2000 Sb. (včetně klíčových a ne vždy vhodně vykládaných pojmů, jako jsou umělecké dílo, originalita či kreativita) a následná aplikace těchto znaků na příklady významných světových děl vizuálního umění dvacátého a dvacátého prvního století. Snahou autora práce je zjistit, zda i specifická díla vizuálního umění splňují "legální požadavky" kladené na autorská díla, a díky tomu mohou požívat v rámci českého právního řádu autorskoprávní ochrany. Právě toto usilování o identifikaci hranice mezi autorskými díly a objekty, jež pod definici autorského díla nespadají, se odráží v samotném názvu práce. Text této diplomové práce je rozčleněn do dvou hlavních celků. První, jenž je těžištěm celé práce, se nazývá "Hranice autorského díla", druhý pak nese označení "Hranice apropriace". V obecné části prvního celku dochází k detailnímu teoretickému zkoumání konceptu autorského díla podle českého autorského zákona v kontextu vizuálního umění: na analýzu pojmových znaků autorského díla navazuje zkoumání časových aspektů autorskoprávní ochrany...
Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály
Havířová, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály AUTOR: Petra Havířová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: V teoretické části této práce jsem se věnovala stručnému shrnutí nejznámějších vědeckých poznatků týkajících se obecného tématu tvořivosti a jejího dělení z různých úhlů pohledu. V praktické části jsem poté prováděla výzkum pomocí Torranceho testů tvořivosti, jehož cílem bylo zjistit a zaznamenat posun a vývoj tvořivosti u vybraného vzorku žáků prvního stupně základní školy, na který bylo po dobu čtyř měsíců cíleně působeno. Hypotéza viditelného posunu jen u vnímavějších žáků se nepotvrdila. Zlepšení výsledků testu bylo zjištěno u většiny žáků. To předčilo má očekávání. Cílené působení na žáky se tak ukázalo jako vhodný způsob rozvoje tvořivosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.