Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využívání turistických informačních center jako indikátor rozvoje se zaměřením na okres Brno-venkov
Pantůčková, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na identifikaci, popis a komparaci turistických informačních center v okrese Brno-venkov. Hlavním cílem práce je posouzení využívání konkrétních center jako možného ukazatele rozvoje regionu. V teoretické části jsou uvedeny definice a základní pojmy týkající se cestovního ruchu a jeho přínosu pro region. Dále je vysvětlena úloha informací v turismu a jsou představeny organizace tohoto sektoru. Práce vymezuje pojem turistické informační centrum, jeho funkce, klasifikaci, financování a právní formu. V rámci center je i uveden Dotační program Jihomoravského kraje pro rok 2017, který podporuje jejich činnost, a dále Asociace turistických informačních center, jakožto cechovní instituce a společnost prosazující zájmy center. Práce představí zkoumaný region, okres Brno-venkov, z hlediska přírodního charakteru a místních kulturních památek. Praktická část je orientována na turistické informační centrum v Tišnově, Židlochovicích, Rosicích a Pasohlávkách, kde na základě jejich představení, popisu činností a služeb, návštěvnosti, množství a struktuře poskytovaných informací je provedena komparace a následné hodnocení sledovaných center. Na základně zjištěných údajů lze říci, že v rámci posuzovaného kritéria dostupnosti center by, pro zvýšení návštěvnosti, následné větší poptávce po službách centra, a tedy většímu podílu na rozvoji dané oblasti, měla zkoumaná centra zvážit zejména rozšíření jejich otevírací doby. Práce posuzuje i rozvoj v rámci spolupráce s veřejným sektorem (partnerství obcí), který je zkoumán z hlediska poskytovaných služeb center. Za zvýšením návštěvnosti, a tedy větší poptávce po službách centra, může stát i propagace center, kde jsou prezentovány např. mezinárodní cyklistické trasy, které do daného regionu přilákají i obyvatele z jiných států. Propagace center je prospěšná i v ohledu prezentace celého regionu na veletrzích cestovního ruchu. Díky stanoveným kritériím jsou turistická informační centra posuzována jako jeden z faktorů úspěšného rozvoje regionů.
Turistický produkt formou služby v informačních centrech
Vávrová, Lucie
Cílem diplomové práce je navrhnout návrhy pro rozvoj turistických produktů nabízených v turistických informačních centrech v České republice. V části Literární přehled jsou popsány odborné poznatky problematiky, kterou se diplomová práce zabývá. V části Vlastní práce je přehled nejzajímavějších výzkumů z oblasti cestovního ruchu, výsledky kvantitativního výzkumu, segmentace návštěvníků turistického informačního centra, výsledky kvalitativního výzkumu a návrhy rozvoje turistických produktů.
Kvalita služeb Turistického informačního centra Třešť
Křížová, Ivana
Křížová, I., Kvalita služeb Turistického informačního centra v Třešti, Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Bakalářská práce se zabývá kvalitou služeb Turistického informačního centra ve městě Třešť na Jihlavsku. Cílem této práce je zhodnotit současný rozsah a kvalitu služeb tohoto centra. Účelem práce je na základě získaných dat vytvořit doporučení pro zlepšení služeb TIC Třešť. Práce přináší stručný literární přehled vztahující se k tématu. V praktické části jsou využity metody jako SERVQUAL, dotazníkové šetření, mystery shopping a mystery calling, či kompletní SWOT analýza. Při zhodnocení současného stavu TIC Třešť byly mezi nejvýznamnější nedostatky zařazeny špatné směrovky navigující k TIC, neexistence interního systému pro řízení kvality služeb a neexistující možnost platby kartou. Nejlepšího hodnocení dosahovaly propagační materiály města, které jsou kvalitní a jejich nabídka je bohatá. Kladně byl taktéž hodnocen přístup pracovnic k zákazníkovi a jejich vystupování. TIC Třešť dosahuje dlouhodobě velmi dobrých a stabilních výsledků při Mystery shoppingu od CzechTourismu, v rámci certifikace A.T.I.C. ČR. TIC Třešť bylo doporučeno rozšířit nabídku vlastních akcí pro další segmenty turistů a také rozšířit a přemístit stojany na kola. TIC by mělo taktéž prohloubit svoji spolupráci s ostatními subjekty v rámci destinačního managementu a navázat spolupráci s ostatními destinacemi v regionu. Zavedení interního systému pro řízení kvality služeb povede k trvalému zlepšování kvality služeb a ke kontrole této kvality. Dalším doporučením je zavést platbu kartou, vztahující se alespoň na vstupenky na akce.
Inovace produktu vybraného turistického informačního centra
HADÁČKOVÁ, Martina
Cílem bakalářské práce je charakteristika, specifikace a návrh možností inovací pro-duktu vybraného turistického informačního centra. Pro naplnění tohoto cíle jsem zvolila Turistické informační centrum České Budějovice. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy týkající se problematiky práce, především pojmy obsažené v samotném názvu bakalářské práce: inovace, produkt a turistické informační centrum. Praktická část bakalářské práce se věnuje analýze produktu Turistického informačního centra České Budějovice, analýze poptávky po tomto produktu a zpracování návrhu možností inovací.
Organizace Prague City Tourism a její význam pro cestovní ruch v Praze
Kozár, Jan ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Jarolímková, Liběna (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo analyzovat činnost organizace Prague City Tourism jakožto významného subjektu v oblasti příjezdového cestovního ruchu v Praze. Zvláštní důraz byl kladen na analýzu činnosti sektoru turistických služeb, zejména turistických informačních center pod jeho správou. V rámci této analýzy byly využity statistické údaje týkající se příjezdového cestovního ruchu v Praze, přičemž zde byla použita metoda komparace dat z let 2015 a 2016. V práci byl také představen produkt turistické karty Prague Card. Na základě provedené analýzy a také znalosti vnitřního prostředí organizace Prague City Tourism byla v praktické části práce uskutečněna SWOT analýza zaměřená na činnost turistických informačních center v Praze. Dále byla v práci vyhodnocena data získaná primárním výzkumem (převážně ve formě dotazování) v turistických informačních centrech. V praktické části byl poté představen směr, jímž se organizace Prague City Tourism bude ubírat v blízké budoucnosti. S využitím všech uvedených poznatků byla rovněž navržena opatření vedoucí k optimalizaci činnosti turistických informačních center a produktu Prague Card.
Návštěvnický management v historickém městě. Případová studie Nymburk
Ulrychová, Tereza ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Přidalová, Ivana (oponent)
Návštěvnický management v historickém městě, případová studie Nymburk Abstrakt Hlavním cílem bakalářské práce bylo navrhnout inovace, vedoucí k rozšíření a zkvalitnění nabídky cestovního ruchu v Nymburce a to na základě návštěvnické poptávky (zjišťované pomocí dotazníkového šetření mezi návštěvníky turistického informačního centra) a zhodnocení potenciálu cestovního ruchu v Nymburce. Následně byly vytvořeny tři tematicky zaměřené mapy - Církevní památky v Nymburce, Technické a jiné architektonicky významné památky v Nymburce a Park Ostrov v Nymburce. Dále byla vytvořena webová aplikace se zájmovými objekty ve městě, dostupná návštěvníkovi na webových stránkách Turistického informačního centra v Nymburce. Práce hodnotí pozici turistického informačního centra v síti aktérů cestovního ruchu v Nymburce a navrhuje řešení problémů, které vyplynuly především z provedeného dotazníkového šetření. Klíčová slova: cestovní ruch, potenciál, turistické informační centrum, Nymburk
Zefektivnění výkonu informačního centra
KOUDELKOVÁ, Nikola
Tématem této bakalářské práce je Zefektivnění výkonu informačního centra. Hlavním cílem bakalářské práce je najít srozumitelné, jednoduché a přenositelné mechanismy pro zlepšení nabídky informačního servisu obcí (velikostní kategorie od 500 do 5000 obyvatel) a v poslední řadě návrh produktu nebo služby, kterým bude zefektivněn výkon turistického informačního centra ve vybrané obci.
Hodnocení potenciálu turistického informačního centra USE-IT Prague
Jedličková, Kateřina ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Kvítková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením potenciálu turistického informačního centra USE-IT Prague a jeho možnostech v turistické destinaci Praha. Cílem je zjistit, zda jsou služby, které informační centrum v současné podobě nabízí, pro návštěvníky dostatečně atraktivní a zda je možné, aby informační centrum fungovalo na takové bázi, aby pokrylo veškeré své náklady na provoz. Úvodní kapitoly se věnují vymezení základních pojmů týkajících se cestovního ruchu a jeho účastníků, definici turistického informačního centra a neziskové organizace a také popisu nástrojů používaných pro hodnocená podniku - lean canvas a SWOT analýzy. V druhé teoretické části je pozornost zaměřena na neziskovou organizaci USE-IT. Popsáno je její fungování jak na celoevropské, tak na republikové úrovni a dopodrobna je rozebráno fungování pražské pobočky. Praktická část pak na základě analýzy výsledků dvou dotazníkových šetření provedených mezi návštěvníky informačního centra USE-IT a mezi ostatními evropskými USE-IT informačními centry hodnotí možnosti, které informační centrum má. Toto zhodnocení je provedeno jednak vypracováním lean canvas, jednak pomocí SWOT analýzy. Na základě získaných zjištění je v poslední kapitole předložen návrh konkrétních služeb, které by mohlo informační centrum USE-IT svým návštěvníkům nabízet za účelem zvýšení atraktivnosti celého prostoru.
Hodnocení přínosu informačního centra pro podporu cestovního ruchu
Hanzlíková, Blanka ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsoby hodnocení přínosu turistických informačních center pro podporu cestovního ruchu. Analýza je provedena na konkrétním příkladu -- turistickém informačním centru agentury CzechTourism. Jednotlivé kapitoly obsahují činnosti TIC, A.T.I.C. ČR, CzechTourism, základní informace o příspěvkových organizacích a metody hodnocení efektivnosti v neziskovém sektoru. Praktická část poskytuje přehled o činnosti a financování TIC na Staroměstském náměstí, hodnotí jeho současnou situaci a přínos pro podporu cestovního ruchu v dané destinaci.
Minimální standard pro informační servis v oblasti nabídky CR - oblast Táborsko
KUDRLIČKOVÁ, Kateřina
Tématem této bakalářské práce je Minimální standard pro informační servis v oblasti nabídky CR oblast Táborsko. Hlavním cílem této práce je najít srozumitelné, jednoduché a přenositelné mechanismy pro zlepšení nabídky informačního servisu nejmenších obcí a v poslední řadě tvorba návrhu turistického informačního centra ve vybrané obci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.