Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh uzlu křídlo-trup kompozitního letounu
Sadovský, Hynek ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním, pevnostním a technologickým návrhem uzlu křídlo-trup celokompozitového čtyřmístného letounu certifikovaného dle předpisu CS-23. Návrh je zaměřen na optimální využití prostoru, nízkou hmotnost a jednoduchou výrobu a montáž. Hlavním výstupem práce je výkresová dokumentace a technologické ložné plány. Rozborem řešení a hmotnostním odhadem byla zvolena koncepční varianta a následně byly použity analytické pevnostní výpočty s modifikací pro kompozitové materiály. Dle výsledků výpočtů byly detailně navrženy skladby a popsána výroba jednotlivých dílců. Zadání se podařilo vyřešit neobvyklou koncepcí, která klade vyšší nároky na přesnost výroby, ale je hmotnostně velice úsporná.
EV-55 aircraft modification for water level landing
Šponer, Jan ; Vaněk, František (oponent) ; Chybík, Ladislav (vedoucí práce)
Modification of the contemporary terrestrial version of EV-55 aeroplane for the possibility of water level landing is considered in this Masters Thesis. The aim is to find a design solution which does not lead to significant structural modifications in the airframe and meet Certification Specification 23 (CS 23). Weight analysis of the modified aeroplane is made and the water loads determined in accordance with CS 23. The connecting frame is designed in accordance with water loads and stress analysis for each element and fastener is performed. These values are compared with ground loads. Finally, flight performance, such as maximal horizontal speed, rate of climb, range and endurance are determined.
Fuselage design of TL-4000 aircraft
Holiš, Michal ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
This thesis deals with design of the composite fuselage for four seater single-engined tourist airplane TL-4000 within CS-23 regulations with focus on the rear part of the airplane. In this thesis there is created design of the internal structure with crew and passengers consideration. From internal structure design is FEM mesh created with following computation and analysis laminate and sandwich structure layout of the structure with MSC.Patran/Nastran and ComPost software for combinations of air loads.
Návrh trupu a systému řízení letounu VUT 081 Kondor
Kalný, Jan ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitního trupu a zástavby řízení letounu VUT 081 Kondor. Je proveden výpočet zatížení a výběr rozhodujících případů zatížení. Jsou navrženy vnitřní nosné plochy trupu s ohledem na základní ergonomické požadavky posádky. Jsou vybrány konstrukční materiály a proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Je vytvořen MKP model trupu v systému MSC Patran/Nastran a provedena pevnostní kontrola konstrukce pro vybrané případy zatížení.
Návrh dvoumotorového letounu pro sběrnou dopravu dle předpisu CS-23
Dula, Jan ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout letoun pro přepravu cestujících s maximální mírou zachování konstrukčních celků letounu EV-55. Letoun je navržen na základě rozboru požadavků předpisu CS-23. V práci je proveden hmotnostní rozbor letounu, návrh základních rozměrů a dimenzí trupu. Je vypočtena únosnost kritického řezu trupu a vypracován systémový výkres trupu.
Výpočet zatížení kluzáku HPH 2 Twin Shark
Pělucha, Jiří ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je stanovení zatížení pro pevnostní výpočty kluzáku HPH 2 Twin Shark podle kategorie CS-22. V práci je stanoveno zatížení křídla, ocasních ploch, trupu a podvozku.
Návrh koncepce systému vztlakové klapky pro novou generaci sportovního letounu
Rensa, Pavel ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Kouřil, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem celkové koncepce sportovního letounu pro základní výcvik, leteckou turistiku a aerovleky s využitím v aeroklubech a privátním sektoru. Cílem práce bylo navržení vnějších tvarů letounu, výpočet základních aerodynamických charakteristik a výkonů, řešení konstrukčního a aerodynamického návrhu křídla, vztlakové mechanizace a jejího ovládání.
Návrh cvičného letounu s tandemovým uspořádáním sedadel
Dycka, Jan ; Urík, Tomáš (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem kompozitní konstrukce trupu letounu VUT 001 Marabu a jeho MKP napěťově-deformační analýzou. Dále je zde řešen návrh pilotního prostoru s ohledem na základní ergonomické požadavky. Součástí práce je hmotový rozbor, výpočet a následný výběr rozhodujících případů zatížení. Ty jsou aplikovány na MKP model draku a pomocí systému MSC Patran/Nastran je stanovena napjatost v jednotlivých vrstvách kompozitní konstrukce.
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - trup
Růžička, Miroslav ; Pešák, Miroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem celokovové konstrukce trupu repliky letounu L-40 Meta Sokol dle předpisu CS-VLA. Pro tento letoun je stanoveno zatížení ocasních ploch, podvozku a motorového lože, dále je navržena konstrukce trupu, záďového podvozku, včetně systému jeho zatahování, závěsů křídlo-trup, motorového lože a základní návrh uspořádání kabiny. V závěru je pojednáno o technologii výroby trupu.
Vývoj stíhacích letounů do roku 1950
Smýkal, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává historii vývoje stíhacích letounů v období od počátku první světové války do roku 1950. Jsou zkoumány hlavní vývojové směry specifické pro daná období, použité konstrukce a materiály. Důležité vlastnosti letounů jsou poté vyneseny do grafů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.