Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Degradace motorového oleje v novém vznětovém motoru osobního automobilu
Stejskal, Jan
Diplomová práce pojednává o problematice degradace motorového oleje v novém vznětovém motoru osobního automobilu. Olej, který během provozu v motoru mění své fyzikální a chemické vlastnosti, také poskytuje informaci o technickém stavu zařízení. Z tohoto důvodu je vhodné sledovat průběh upotřebení oleje a na získané výsledky adekvátně reagovat. V rámci experimentu byly v pravidelných intervalech odebírány vzorky motorových olejů ze dvou osobních automobilů se vznětovým motorem, a to jak z nového, tak z obdobného automobilu s vyšším nájezdem kilometrů, pro následnou komparaci. Uvedena je metodika odběru vzorků, testovaná vozidla a také přístroje, které byly použity k vyhodnocení. Sledován byl kromě trendů viskozity a hustoty také stav oxidace a nitrace oleje, obsah vody, sazí, aditiv, glykolu a částečně otěrových částic obsažených v oleji. Získané výsledky byly zpracovány do stručných grafů a tabulek a v závěru práce jsou shrnuty, diskutovány a porovnávány.
Degradace hydraulického oleje v mobilní technice
Kulich, Stanislav
Oleje jsou kapaliny, jejichž molekuly obsahují hydrofobní uhlíkové řetězce. Hyd-raulické oleje používané k přenosu momentů a sil jsou zařazovány do kategorie průmys-lových olejů. Jejich vlastnosti byly klasifikovány podle viskozitní a výkonnostní třídy. Oleje s časem, namáháním a použitím ztrácí své vlastnosti a důsledkem tohoto jevu mohou poškodit stroje a techniku. Právě proto je důležité sledovat jejich vývoj a hodno-tit naměřené výsledky. Sady vzorků v této práci byly odebrány standardizovanou metodou, která je dále uvedena v práci. Vzorky byly odebrány z celkem tří strojů stavební techniky. Pro jejich analýzu byly použity přístroje ke stanovení fyzikálních vlastností a přítomnosti kovů v oleji. Většina z měřených vzorků se ani nepřiblížil k varovným hodnotám pro otěrové kovy a kontaminanty. Avšak u jednoho vzorku byl zaznamenán téměř 80 % pokles jed-noho z aditiv. U stejného vzorku byl odhalen značný pokles viskozity, který více jak 100 % převyšoval maximální limit.
Využití tribodiagnostiky v prediktivní údržbě ve firemní praxi
Trost, Daniel ; Nahodil, Petr (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešena problematika využití tribodiagnostiky v prediktivní údržbě ve firemní praxi. Je obecně pojednáno o údržbě, následně o tribodiagnostice ve firmě Škoda Auto a.s. Jsou popsány používané off-line a on-line diagnostické prostředky. Důraz je kladen na ověření funkce nově zakoupené on-line filtrační jednotky. Experimentální část je zaměřena na podrobný rozbor výše uvedeného včetně porovnání výsledků měření off-line a on-line diagnostiky. V práci je také provedeno ekonomické vyhodnocení úspor získaných provozem on-line filtrační jednotky. Na závěr jsou v rámci tribodiagnostiky zmíněna doporučení pro společnost Škoda Auto a.s.
Analýza dat Condition Monitoringu pro potřeby Key Performance Indicators (KPI)
Kelbl, Jan ; Staněk, Kamil (oponent) ; Ježek, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou sekundárních dat z technologie condition monitoring za účelem stanovení a vyhodnocení klíčových ukazatelů výkonnosti, zkráceně KPI (z anglického Key Performance Indicators), a jejich trendů. První část práce se zaměřuje na rešerši problematiky condition monitoring a klíčových ukazatelů výkonnosti. Dále je v teoretické části zahrnut průzkum trhu na poli softwarových produktů pro zpracování a analýzu dat. Praktická část bakalářské práce se zabývá výběrem vhodného softwarového produktu pro analýzu a vizualizaci dat, přípravou, zpracováním a analýzou dat, stanovením klíčových ukazatelů výkonnosti, vizualizací těchto ukazatelů, stanovením trendů ukazatelů a vztahů mezi jednotlivými ukazateli. Na základě výsledků z praktické části jsou vyvozena doporučení týkající se klíčových ukazatelů výkonnosti pro energetickou společnost, která poskytla data pro realizaci této bakalářské práce.
Tribotechnická diagnostika prvonáplní motorového oleje z motorů osobních automobilů
Prokeš, David
Diplomová práce Tribotechnická diagnostika prvonáplní motorového oleje z motorů osobních automobilů se zabývá složením, výrobou, rozdělením, opotřebením, specifikací motorových olejů pro osobní automobily a jejich diagnostiky a hodnocení v průběhu používání a opotřebení. Rešeršní část práce pojednává o rozdělení maziv a jejich stručném popisu, rozdělení motorových olejů a stručný popis jejich výroby. Následně jsou popsány základní pojmy, které se k výše uvedenému tématu pojí. Experiment se zabývá metodikou, materiálem a samotným měřením vybraných ukazatelů pro hodnocení stavu motorového oleje během záběhu motoru nových osobních automobilů. Vybrané ukazatelé jsou množství a morfologie částic, stanovení obsahu vody v motorovém oleji, alkalická rezerva, oxidace a obsah aditiv. Následná diagnostika stavu prvonáplní motorového oleje potvrdila předpoklad o vyšším obsahu otěrových kovů. Zajímavým výsledkem bylo zjištění vyšší míry oxidace motorových olejů, která může být následkem dlouhých skladovacích dob před prodejem automobilu.
Reengineering systému údržby pohonů s proměnlivými otáčkami s využitím multiparametrické diagnostiky
Nahodil, Petr ; Helebrant, František (oponent) ; Pačaiová, Hana (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na multiparametrickou diagnostiku, která je dnes důležitou součástí údržby strojů a zařízení. Zabývá se využitím oborů jako je vibrodiagnostika, elektrodiagnostika, termodiagnostika, tribodiagnostika, montážní a optická měření i dalších diagnostických metod za účelem získání uceleného obrazu o sledovaných zařízeních. V práci je i rozebrán moderní postup využití multiparametrické diagnostiky pro zjištění příčin problémů a definování vhodných opatření v rámci údržby. Disertační práce vychází konkrétně z implementace multiparametrické diagnostiky do provozuschopnosti pohonů s proměnlivými otáčkami a zdůvodňuje nutný reengineering systému údržby u těchto zařízení. Daný systém údržby si jednoznačně vyžádá změnu inspekční činnosti především po stránce kvalitativní, ale určitě také kvantitativní verifikaci a validaci naměřených dat in situ, adekvátní změnu zpracovávané dokumentace výrobcem, resp. dodavatelem, tak vedené u uživatele apod. Vlastní práce je postavena na základní myšlence, dokážu-li něco změřit a diagnostikovat, tak mohu prohlásit, že o tom něco znám.
Analýza dat Condition Monitoringu pro potřeby Key Performance Indicators (KPI)
Kelbl, Jan ; Staněk, Kamil (oponent) ; Ježek, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou sekundárních dat z technologie condition monitoring za účelem stanovení a vyhodnocení klíčových ukazatelů výkonnosti, zkráceně KPI (z anglického Key Performance Indicators), a jejich trendů. První část práce se zaměřuje na rešerši problematiky condition monitoring a klíčových ukazatelů výkonnosti. Dále je v teoretické části zahrnut průzkum trhu na poli softwarových produktů pro zpracování a analýzu dat. Praktická část bakalářské práce se zabývá výběrem vhodného softwarového produktu pro analýzu a vizualizaci dat, přípravou, zpracováním a analýzou dat, stanovením klíčových ukazatelů výkonnosti, vizualizací těchto ukazatelů, stanovením trendů ukazatelů a vztahů mezi jednotlivými ukazateli. Na základě výsledků z praktické části jsou vyvozena doporučení týkající se klíčových ukazatelů výkonnosti pro energetickou společnost, která poskytla data pro realizaci této bakalářské práce.
Využití tribodiagnostiky v prediktivní údržbě ve firemní praxi
Trost, Daniel ; Nahodil, Petr (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešena problematika využití tribodiagnostiky v prediktivní údržbě ve firemní praxi. Je obecně pojednáno o údržbě, následně o tribodiagnostice ve firmě Škoda Auto a.s. Jsou popsány používané off-line a on-line diagnostické prostředky. Důraz je kladen na ověření funkce nově zakoupené on-line filtrační jednotky. Experimentální část je zaměřena na podrobný rozbor výše uvedeného včetně porovnání výsledků měření off-line a on-line diagnostiky. V práci je také provedeno ekonomické vyhodnocení úspor získaných provozem on-line filtrační jednotky. Na závěr jsou v rámci tribodiagnostiky zmíněna doporučení pro společnost Škoda Auto a.s.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.