|
Podpora rozvoje regionálního odbytu biopotravin
Pojarová, Denisa
Diplomová práce se zabývá podporou rozvoje regionálního odbytu biopotravin. Hlavním cílem bylo analyzovat možnosti podpory rozvoje odbytu regionálních produktů ekologického zemědělství v Olomouckém kraji. V teoretické části práce byly definovány základní pojmy ekologického zemědělství a biopotravin současně se základními faktory ovlivňující trh s biopotravinami a formy prodeje. Pomocí dotazníkového šetření a osobního dotazování byl proveden průzkum mezi spotřebiteli, prodejci a výrobcem. Následně byly zjištěné informace porovnány a na jejich základě navrženy možnosti rozvoje odbytu biopotravin.
|
|
Trh s biopotravinami v České republice
Gabrhel, Lukáš
Bakalářská práce je zaměřena na téma trhu s biopotravinami v České republice a oblasti s ním související. Úvodní část se pozastavuje nad ekologickým zemědělstvím. Jsou zde zmíněny legislativní předpisy týkající se tohoto způsobu hospodaření, základní principy a cíle ekologické produkce, zásady pěstování rostlin a chovu zvířat či pozitivní a negativní stránky. Konec kapitoly se soustředí na vývoj a stav ekologického zemědělství v České republice a jeho podporu ze strany státu. Další část práce popisuje biopotraviny, jejich výrobu, systém kontrol v České republice a způsoby označování. Pozornost je věnována také srovnání biopotravin s běžnými potravinami. Na téma biopotravin navazuje nejdůležitější část práce, která je zaměřena na trh s biopotravinami v České republice. Stručně je popsán vývoj trhu, úroveň informovanosti spotřebitelů nebo jejich postoj k biopotravinám, stav poptávky a nabídky, formy prodeje biopotravin a opatření pro podporu prodeje. Na konci bakalářské práce je pak nastíněn možný budoucí vývoj.
|
|
Analýza trhu s biopotravinami v České republice
Matushkina, Mariia
Bakalářská práce se zabývá analýzou českého trhu s biopotravinami. V první části je popsána charakteristika biopotravin, požadavky na produkci, jejich certifikaci, kontrolu a požadavky na potraviny v biokvalitě. Důležitou součásti práce je uvedení situace na trhu s biopotravinami, kde je podrobně popsán současný stav ekologického zemědělství v České republice a dotační politika. V praktické části, pomocí dotazníkového šetření jsou zjištěny údaje o informovanosti a preferencích spotřebitelů. V závěrečné části je hodnocení výsledků dotazníkového šetření a na základě výsledků jsou navržena opatření pro podporu trhu s biopotravinami.
|
|
Povědomí žáků vybraných gymnázií o biopotravinách
Vaňková, Andrea ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá problematikou biopotravin a ekologického zemědělství. Primárním cílem je upozornit čtenáře na pozitiva i negativa spojená s biopotravinami, a proto se v této práci zmiňuji o srovnávání ekologických a konvenčních potravin. V praktické části jsou zjišťovány postoje a míra znalostí žáků na vybraných gymnázií z biopotravin. Průzkum byl veden na třech pražských gymnáziích. Praktická část je vytvořena pomocí kvantitativního výzkumu - dotazníkové šetření. K ověření stanovených předpokladů byly použity statistické metody. Při zpracování dotazníků jsem zjistila, že žáci mají spíše nedostatky ve zdravé výživě než v oblasti ekologického zemědělství, proto byl jako pedagogický výstup práce zvolen návrh vyučovací hodiny o zdravé výživě a biopotravinách. Výuková prezentace bude sloužit především žákům gymnaziálních škol, jejím záměrem bude zvýšit povědomí o této problematice.
|
| |
|
Analýza spotřebního chování na trhu s biopotravinami
Smažíková, Kristýna ; Čechura, Lukáš (vedoucí práce) ; Hálová, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce analyzuje spotřebitelské chování na trhu s biopotravinami. Teoretická část se v úvodu věnuje teorii spotřebitele a dále se zaobírá ekologickým zemědělstvím a biopotravinami. Praktická část analyzuje výsledky vlastního dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit motivy a důvody vedoucí spotřebitele k nákupu biopotravin, kolik za ně spotřebitelé utrácejí, na kterých místech nákup realizují a zároveň zjistit důvody, proč lidé biopotraviny nenakupují. Výsledek analýzy spotřebního chování na trhu s biopotravinami ukazuje, že spotřebitelé nedůvěřují v kvalitu a označení biopotravin a zároveň nejsou dostatečně informováni.
|
|
Analýza trhu s biopotravinami v konkrétním regionu
Báčová, Lenka
Diplomová práce se zabývá analýzou trhu s biopotravinami. V první části je zpracován teoretický popis ekologického zemědělství a následně požadavky a hodnocení produktu ekologického zemědělství, čímž jsou biopotraviny. Současně jsou zde uvedeny možnosti distribuce biopotravin mezi konečné zákazníky s uvedením způsobů forem jejich prodeje. Praktická část diplomové práce zpracovává analýzu trhu s biopotravinami v regionu Svitavsko, do kterého spadají města Polička, Litomyšl a Svitavy. Zpracování zjištěných dat je uvedeno formou tabulek a názorného vynesení do grafů. Závěrečná část diplomové práce navrhuje opatření pro zkvalitnění trhu s biopotravinami a zvýšení zájmu o jejich nákup.
|
|
Analýza českého trhu s biopotravinami
Seménková, Veronika
Bakalářská práce je zaměřená na analýzu českého trhu s biopotravinami. Teoretická část se zabývá ekologickým zemědělstvím a biopotravinami. Je také provedena analýza českého trhu s biopotravinami. V této části práce je i biomarketing biopotravin. Součástí praktické části je dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit motiv spotřebitelů pro nákup biopotravin, důvody, proč lidé nakupují nebo nenakupují biopotraviny, nejčastěji nakupované druhy a určit nejčastější místa nákupu biopotravin. Jak potvrzuje průzkum, trh s biopotravinami má v České republice velký potenciál. Biopotraviny se stávají čím dál žádanější komoditou a do budoucna lze předpokládat stále rostoucí trend.
|
|
Analýza spotřeby biopotravin v ČR
Zigmundová, Veronika
V bakalářské práci je definováno ekologické zemědělství včetně jeho produktů a nastíněn jeho současný stav v České republice a ve světě. Navazuje analýza spotřeby biopotravin, na kterou je tato práce zaměřena. Je uvedena současná situace na trhu s biopotravinami ve světě a v České republice, jsou srovnány jednotlivé kontinenty a země z pohledu výše spotřeby a postavení biopotravin na trhu. Dále jsou stručně popsány distribuční cesty využívané k prodeji biopotravin. Vlastní práce obsahuje návrhy marketingových akcí, které by mohly přispět ke zvýšení zájmu spotřebitelů o biopotraviny, a tím k navýšení objemu prodeje. Účinnost navržených akcí byla ověřena dotazníkovým šetřením a výsledky průzkumu vyhodnoceny.
|
| |