Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora rozvoje regionálního odbytu biopotravin
Pojarová, Denisa
Diplomová práce se zabývá podporou rozvoje regionálního odbytu biopotravin. Hlavním cílem bylo analyzovat možnosti podpory rozvoje odbytu regionálních produktů ekologického zemědělství v Olomouckém kraji. V teoretické části práce byly definovány základní pojmy ekologického zemědělství a biopotravin současně se základními faktory ovlivňující trh s biopotravinami a formy prodeje. Pomocí dotazníkového šetření a osobního dotazování byl proveden průzkum mezi spotřebiteli, prodejci a výrobcem. Následně byly zjištěné informace porovnány a na jejich základě navrženy možnosti rozvoje odbytu biopotravin.
Trh s biopotravinami v České republice
Gabrhel, Lukáš
Bakalářská práce je zaměřena na téma trhu s biopotravinami v České republice a oblasti s ním související. Úvodní část se pozastavuje nad ekologickým zemědělstvím. Jsou zde zmíněny legislativní předpisy týkající se tohoto způsobu hospodaření, základní principy a cíle ekologické produkce, zásady pěstování rostlin a chovu zvířat či pozitivní a negativní stránky. Konec kapitoly se soustředí na vývoj a stav ekologického zemědělství v České republice a jeho podporu ze strany státu. Další část práce popisuje biopotraviny, jejich výrobu, systém kontrol v České republice a způsoby označování. Pozornost je věnována také srovnání biopotravin s běžnými potravinami. Na téma biopotravin navazuje nejdůležitější část práce, která je zaměřena na trh s biopotravinami v České republice. Stručně je popsán vývoj trhu, úroveň informovanosti spotřebitelů nebo jejich postoj k biopotravinám, stav poptávky a nabídky, formy prodeje biopotravin a opatření pro podporu prodeje. Na konci bakalářské práce je pak nastíněn možný budoucí vývoj.
Analýza trhu s biopotravinami v České republice
Matushkina, Mariia
Bakalářská práce se zabývá analýzou českého trhu s biopotravinami. V první části je popsána charakteristika biopotravin, požadavky na produkci, jejich certifikaci, kontrolu a požadavky na potraviny v biokvalitě. Důležitou součásti práce je uvedení situace na trhu s biopotravinami, kde je podrobně popsán současný stav ekologického zemědělství v České republice a dotační politika. V praktické části, pomocí dotazníkového šetření jsou zjištěny údaje o informovanosti a preferencích spotřebitelů. V závěrečné části je hodnocení výsledků dotazníkového šetření a na základě výsledků jsou navržena opatření pro podporu trhu s biopotravinami.
Povědomí žáků vybraných gymnázií o biopotravinách
Vaňková, Andrea ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá problematikou biopotravin a ekologického zemědělství. Primárním cílem je upozornit čtenáře na pozitiva i negativa spojená s biopotravinami, a proto se v této práci zmiňuji o srovnávání ekologických a konvenčních potravin. V praktické části jsou zjišťovány postoje a míra znalostí žáků na vybraných gymnázií z biopotravin. Průzkum byl veden na třech pražských gymnáziích. Praktická část je vytvořena pomocí kvantitativního výzkumu - dotazníkové šetření. K ověření stanovených předpokladů byly použity statistické metody. Při zpracování dotazníků jsem zjistila, že žáci mají spíše nedostatky ve zdravé výživě než v oblasti ekologického zemědělství, proto byl jako pedagogický výstup práce zvolen návrh vyučovací hodiny o zdravé výživě a biopotravinách. Výuková prezentace bude sloužit především žákům gymnaziálních škol, jejím záměrem bude zvýšit povědomí o této problematice.
Analýza spotřebního chování na trhu s biopotravinami
Smažíková, Kristýna ; Čechura, Lukáš (vedoucí práce) ; Hálová, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce analyzuje spotřebitelské chování na trhu s biopotravinami. Teoretická část se v úvodu věnuje teorii spotřebitele a dále se zaobírá ekologickým zemědělstvím a biopotravinami. Praktická část analyzuje výsledky vlastního dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit motivy a důvody vedoucí spotřebitele k nákupu biopotravin, kolik za ně spotřebitelé utrácejí, na kterých místech nákup realizují a zároveň zjistit důvody, proč lidé biopotraviny nenakupují. Výsledek analýzy spotřebního chování na trhu s biopotravinami ukazuje, že spotřebitelé nedůvěřují v kvalitu a označení biopotravin a zároveň nejsou dostatečně informováni.
Analýza trhu s biopotravinami v konkrétním regionu
Báčová, Lenka
Diplomová práce se zabývá analýzou trhu s biopotravinami. V první části je zpracován teoretický popis ekologického zemědělství a následně požadavky a hodnocení produktu ekologického zemědělství, čímž jsou biopotraviny. Současně jsou zde uvedeny možnosti distribuce biopotravin mezi konečné zákazníky s uvedením způsobů forem jejich prodeje. Praktická část diplomové práce zpracovává analýzu trhu s biopotravinami v regionu Svitavsko, do kterého spadají města Polička, Litomyšl a Svitavy. Zpracování zjištěných dat je uvedeno formou tabulek a názorného vynesení do grafů. Závěrečná část diplomové práce navrhuje opatření pro zkvalitnění trhu s biopotravinami a zvýšení zájmu o jejich nákup.
Analýza českého trhu s biopotravinami
Seménková, Veronika
Bakalářská práce je zaměřená na analýzu českého trhu s biopotravinami. Teoretická část se zabývá ekologickým zemědělstvím a biopotravinami. Je také provedena analýza českého trhu s biopotravinami. V této části práce je i biomarketing biopotravin. Součástí praktické části je dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit motiv spotřebitelů pro nákup biopotravin, důvody, proč lidé nakupují nebo nenakupují biopotraviny, nejčastěji nakupované druhy a určit nejčastější místa nákupu biopotravin. Jak potvrzuje průzkum, trh s biopotravinami má v České republice velký potenciál. Biopotraviny se stávají čím dál žádanější komoditou a do budoucna lze předpokládat stále rostoucí trend.
Analýza spotřeby biopotravin v ČR
Zigmundová, Veronika
V bakalářské práci je definováno ekologické zemědělství včetně jeho produktů a nastíněn jeho současný stav v České republice a ve světě. Navazuje analýza spotřeby biopotravin, na kterou je tato práce zaměřena. Je uvedena současná situace na trhu s biopotravinami ve světě a v České republice, jsou srovnány jednotlivé kontinenty a země z pohledu výše spotřeby a postavení biopotravin na trhu. Dále jsou stručně popsány distribuční cesty využívané k prodeji biopotravin. Vlastní práce obsahuje návrhy marketingových akcí, které by mohly přispět ke zvýšení zájmu spotřebitelů o biopotraviny, a tím k navýšení objemu prodeje. Účinnost navržených akcí byla ověřena dotazníkovým šetřením a výsledky průzkumu vyhodnoceny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.