Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kupní rozhodovací proces na trhu mobilních telefonů
Szelesová, Anita ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Čechurová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces na trhu mobilních telefonů a stanovit fáze kupního rozhodovacího procesu se zaměřením na fyzické osoby na českém a slovenském trhu. V teoretické části se práce zaměřuje na různé pohledy na kupní rozhodovací proces a přiblížení faktorů, které ovlivňují průběh rozhodování. V praktické části je největší pozornost věnována výzkumu kupního rozhodovacího procesu spotřebitele na trhu mobilních telefonů založeném na datech MML - TGI a dotazníkovém šetření. Analýza je provedena na základě tabulek Microsoft Excel a grafů. V závěru práce je uvedeno shrnutí získaných výsledků se zaměřením na jednotlivé fáze kupního rozhodovacího procesu a jeho faktory na trhu mobilních telefonů a návrh marketingových doporučení.
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Turečková, Ludmila ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Diplomová práce Vliv značky na kupní chování spotřebitele je zaměřena na trh mobilních telefonů. Cílem práce je vyhodnocení vlivu jednotlivých faktorů působících na zákazníka při rozhodování o koupi mobilních telefonů. Podstatou je zjistit, zda vliv značky převažuje nad vlastnostmi produktu, cenou, dostupností, propagací aj. Práce zahrnuje šest značek mobilních telefonů, které podle sekundárních údajů mají největší tržní podíl. Součástí práce je dotazníkové šetření, které zjišťuje názory respondentů na mobilní telefony. Pomocí dotazníkového šetření se hodnotí, jaký operační systém zákazníci preferují, je-li pro ně důležitá velikost, ovladatelnost, cena a velikost displeje. Důležité je také zjištění, zda zákazníky ovlivňuje reklama, jaké preferují místo nákupu a jejich zkušenosti s mobilními telefony. Žádná značka mobilního telefonu nebyla hodnocena zcela špatně, ale u každé se zjistily určité rezervy. Management výrobců mobilních telefonů by se měl zaměřit na kvalitu produktů a udržování dlouhodobých vztahů se zákazníky. Někteří výrobci by měli zvážit svou cenovou politiku a stimulovat prodejce k zlepšení informovanosti zákazníků a zvýšení prodeje.
Využití korespondenční analýzy v marketingu
TONDLOVÁ, Kateřina
Pro mou bakalářskou práci jsem nejprve provedla vlastní marketingový výzkum, který se týkal mobilních telefonů. Respondenti odpovídali na dotazník, který jsem si předem pro tyto účely vytvořila. Díky tomuto marketingovému výzkumu jsem získala informace o tom, co vlastně lidé od mobilních telefonů očekávají, podle čeho si mobilní telefony vybírají, kolik peněz za mobilní služby i mobilní aparáty utrácejí, jaké mají mobilní operátory a mnoho dalších informací. Jednotlivé uživatele mobilních telefonů jsem pak zařadila do skupin ať už podle věku, zaměstnání, příjmu či jiného znaku. Po té jsem se pomocí korespondenční analýzy snažila zjistit, zda existuje nějaká závislost mezi těmito skupinami a ostatními znaky, jako např. kolik provolají peněz, co od mobilních telefonů očekávají, jakého mají operátora, jakou mají značku mobilního telefonu atd. Pomocí korespondenční analýzy jsem tedy zjišťovala vzájemnou závislost výsledků získaných ve vlastním marketingovém výzkumu. Na základě výsledků této korespondenční analýzy jsem pak mohla doporučit mobilním operátorům a výrobcům mobilních telefonů, na jaké skupiny uživatelů by se měli zaměřit. Výrobci mobilních telefonů pak budou moci díky tomuto doporučení zlepšit vlastnosti a funkce svých výrobků přesně podle požadavků zákazníka a tím by mohli i zvýšit prodej svých výrobků. Když by se i mobilní operátoři zaměřili na takové cílové skupiny, které jsou podle výsledků mé práce pro ně klíčové, mohli by pak pro tyto cílové skupiny vytvořit lepší a levnější tarify. Tím by mohli získat náklonnost takovýchto skupin a získat tím nové uživatele pro svou mobilní síť. Když by se tito výrobci a operátoři mobilních telefonů zachovali podle mého doporučení, mohli by i uživatelé mobilních telefonů ušetřit za mobilní služby díky levnějším a lepším tarifům. Dále by pak jejich mobilní telefony měly přesně takové funkce a vlastnosti, které od nich požadují. Tím by byla na trhu mobilních telefonů a služeb spokojenost na straně nabídky i poptávky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.