Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přírodní zahrada v mateřské škole
Rubešová, Ivana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
V diplomové práci se věnuji tématu přírodní zahrady v mateřské škole, která se začíná v České republice rozšiřovat, po vzoru ze zahraničí. V teoretické části vymezuji, jaká by měla být zahrada pro děti a také význam vlivu prostředí na vývoj osobnosti dítěte. Dále přibližuji stručnou historii vyučování pod širým nebem. Podrobněji popisuji proces vytváření zahrady v přírodním stylu a její prvky se zaměřením na rostliny, hlavně stromy a keře. Součástí práce jsou také praktické zkušenosti z procesu tvorby přírodní zahrady ve vybraných mateřských školách. V závěru teoretické části uvádím možnosti financování zahrady. Výzkumnou část jsem založila na metodě dotazníku a data jsem zpracovala kvantitativně. Pomocí online dotazníku, jsem oslovila učitele/ky mateřských škol po celé České republice. Odpovědělo 302 respondentů. Cílem výzkumné části bylo, zjištění skutečností tykajících se lezení dětí na stromy mezi učiteli mateřských škol po celé České republice. Získaná data jsem analyzovala a následně vyhodnotila. Zjistila jsem, že v zahradách mateřských škol děti převážně na stromy lézt nemohou (75,1% respondentů). Hlavním důvodem je obava o bezpečnost dětí, nevhodné stromy k lezení nebo nepřítomnost stromů. Překvapivé je zjištění, že mimo mateřskou školu nechá děti lézt na stromy 43,7% respondentů. Mateřské...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.