Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska
Kopecký, Vojtěch ; Svoboda, Richard (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Práce Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska se zaměřuje na problematiku zpoždění a propadů rychlostí v tramvajové dopravě, zejména příčinám jejich vzniku a způsobům jejich eliminace. Práce zkoumá aktuální stav brněnského tramvajového systému, a to se zaměřením na zpomalujicí prvky v systému a místa s častým vznikem zpoždění včetně toho, čím jsou tato zpoždění způsobena. Práce se dále věnuje možnostem zrychlení tramvajové dopravy jak z pohledu dopravního, tak i z pohledu kolejového uspořádání. V závěrečné části práce jsou detailněji zanalyzovány vybrané úseky brněnského tramvajového systému a na podkladu těchto analýz jsou navržena opatření, která vedou ke zrychlení tramvajové dopravy a eliminaci zpoždění, která se v ní vyskytují.
Indikátory zranění krku v oblasti automotivu ve vazbě na interakci figurína - tramvaj
Ország, Artur ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Tlapáková, Eva (oponent)
Název: Indikátory zranění krku v oblasti automotivu ve vazbě na interakci figurína-tramvaj Cíle: Cíl práce je zhodnotit provedené crash testy mezi figurínou a vozidlem z hlediska ohrožení zdravotního stavu krku a určit, který typ tramvaje vytváří nejmenší riziko na zdravotní stav krku (krční páteře) ve stanovených rychlostech. Metody: Diplomová práce je vedena formou pilotní studie. První část práce obsahuje teoretická východiska ohledně probíraného tématu. Druhá část rozebírá výsledky crash testů a zodpovídá výzkumné otázky a prověřuje zadané hypotézy. Výsledky: Nejnebezpečnější pro strukturu krku byly nárazy v rychlosti 20 km/h. V této rychlosti vyšly nejvyšší hodnoty a také hodnoty pravděpodobnosti vzniku poranění v AIS hodnotě 2+ i 3+. Nejbezpečnější typ tramvaje je nový typ 15T a naopak nejnebezpečnější jsou tramvaje typu T3 a KT8. Klíčová slova: Tramvaj, tramvajová doprava, krk, poranění krku, crash test, kritéria poranění, struktura krku.
Slang z prostředí tramvajové dopravy v brněnském a ostravském dopravním podniku
Nachtigalová, Kateřina ; Nedvědová, Blanka (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Tato bakalářská práce představuje problematiku slangu z prostředí tramvajové dopravy v brněnském a ostravském dopravním podniku. Cílem práce je pomocí dotazníkového šetření nasbírat a následně analyzovat výrazy, jež se aktuálně v daném prostředí užívají. V úvodu je představena metodika práce a výzkumné předpoklady, se kterými budeme pracovat. V teoretické části se věnujeme stratifikaci českého jazyka, obecnému popisu slangu na základě odborné literatury a způsobům tvoření slangových názvů. V závěru této části charakterizujeme zvolené slangové prostředí a také stručně popisujeme typické znaky středomoravského a slezského nářečí, k nimiž daná prostředí zeměpisně náleží. V praktické části práce je představeno nasbírané výrazivo, jež je následně analyzováno hlavně z hlediska slovotvorného. Součástí praktické části je také komparace obou slangů, jakožto i srovnání se slangismy užívanými v pražském dopravním podniku. V závěru práce jsou vyhodnoceny výzkumné předpoklady, jež byly stanoveny v úvodu. Pomocí dotazníků bylo nasbíráno celkem 391 výrazů z Brna a 372 výrazů z Ostravy, z nichž většinu tvoří jednoslovné názvy. Jedná se primárně o názvy prostě pojmenovávací, jež byly utvořeny nejčastěji postupy transpozičními. V malém množství se mezi nimi objevily i názvy ovlivněné tamějším dialektem.
Tramvajová doprava v Praze
Šedý, Jan ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Vondrák, Antonín (oponent)
Práce se zabývá fungováním tramvajové dopravy v Praze. V úvodní části je charakterizována doprava ve městech, blíže specifikován je subsystém městské hromadné dopravy. Následuje stručné představení systému městské hromadné dopravy v Praze, které je doplněno přehledem užívaných typů kolejové dopravy. Hlavní část práce se zabývá systémem tramvajové dopravy v Praze a jeho plánovaným rozvojem. Je provedeno srovnání návrhů na rozšíření tramvajové sítě a zhodnocen jejich přínos v případě realizace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.