Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projekt výrobní linky
Jašíček, Radek ; Učeň, Oldřich (oponent) ; Novotný, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá popisem metod a postupů používaných při projektování výrobních linek se zaměřením na výrobní linky pro obrábění železničních kol. Práce popisuje základní typy železničních kol, jejich konstrukci a význam základních konstrukčních prvků kol. Dále se zabývá kompletním výrobním postupem železničního kola od výběru materiálu přes technologické procesy tváření, tepelné zpracování, mechanické testy, obrábění a nedestruktivní zkoušky a měření. Pro zadané parametry typu kol, výrobnosti a rozměrů haly je proveden výběr vhodných zařízení pro stavbu automatické linky na obrábění a měření železničních kol. Mezi tato zařízení patří vertikální obráběcí centrum, jednoúčelový stroj pro vrtání mazacího otvoru, zařízení pro ultrazvukovou kontrolu, zařízení pro zkoušení povrchových vad metodou magnetickou práškovou, měřící stanice a vyvažování železničního kola. Dále je proveden podrobný návrh manipulace včetně cyklových časů a na základě získaných poznatků je vytvořeno několik variant výrobní linky. Tyto varianty jsou vzájemně porovnány a je vyhodnoceno optimální řešení.
Systém pro detekci vlakových náprav a jejich číslování dle Mezinárodní železniční unie
Dvořák, Petr ; Zamba, Martin (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením systému, který by detekoval průjezd vlakového vagónu a očísloval jej dle Mezinárodní železniční unie. Na začátku práce jsou rozebrány využité metody pro správnou detekci průjezdu kola včetně časového záznamu. Také uvádím typy senzorů s jejich vlastnostmi vzhledem k využití na železnici. Rozebírám význam jednotlivých cifer v číslování dle UIC. Vytvářím návrh systému, uvádím jeho zapojení a vztahy mezi jednotlivými podsystémy. Kladu důraz na takové řešení, aby záznam o kole byl za každých okolností včasný a co nejvíce přesný. Využívám k tomu systém pracující v reálném čase. Dále verifikuji samotný měřící program, abych zajistil celkovou bezchybnost měřícího prvku systému. V následující části popisuji prototyp programu, který zpracovává data z měření. Rozepisuji algoritmy, které jsem využil pro detekci kol a následně vlakových vagónů. V navazující kapitole uvádím způsob práce s externí kamerou pro detekci čísla dle UIC. V posledních kapitolách popisuji testovací prostředí, ve kterých dané řešení bylo otestováno, a shrnuji výsledky testů na reálné vlakové trati.
Projekt výrobní linky
Jašíček, Radek ; Učeň, Oldřich (oponent) ; Novotný, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá popisem metod a postupů používaných při projektování výrobních linek se zaměřením na výrobní linky pro obrábění železničních kol. Práce popisuje základní typy železničních kol, jejich konstrukci a význam základních konstrukčních prvků kol. Dále se zabývá kompletním výrobním postupem železničního kola od výběru materiálu přes technologické procesy tváření, tepelné zpracování, mechanické testy, obrábění a nedestruktivní zkoušky a měření. Pro zadané parametry typu kol, výrobnosti a rozměrů haly je proveden výběr vhodných zařízení pro stavbu automatické linky na obrábění a měření železničních kol. Mezi tato zařízení patří vertikální obráběcí centrum, jednoúčelový stroj pro vrtání mazacího otvoru, zařízení pro ultrazvukovou kontrolu, zařízení pro zkoušení povrchových vad metodou magnetickou práškovou, měřící stanice a vyvažování železničního kola. Dále je proveden podrobný návrh manipulace včetně cyklových časů a na základě získaných poznatků je vytvořeno několik variant výrobní linky. Tyto varianty jsou vzájemně porovnány a je vyhodnoceno optimální řešení.
Systém pro detekci vlakových náprav a jejich číslování dle Mezinárodní železniční unie
Dvořák, Petr ; Zamba, Martin (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením systému, který by detekoval průjezd vlakového vagónu a očísloval jej dle Mezinárodní železniční unie. Na začátku práce jsou rozebrány využité metody pro správnou detekci průjezdu kola včetně časového záznamu. Také uvádím typy senzorů s jejich vlastnostmi vzhledem k využití na železnici. Rozebírám význam jednotlivých cifer v číslování dle UIC. Vytvářím návrh systému, uvádím jeho zapojení a vztahy mezi jednotlivými podsystémy. Kladu důraz na takové řešení, aby záznam o kole byl za každých okolností včasný a co nejvíce přesný. Využívám k tomu systém pracující v reálném čase. Dále verifikuji samotný měřící program, abych zajistil celkovou bezchybnost měřícího prvku systému. V následující části popisuji prototyp programu, který zpracovává data z měření. Rozepisuji algoritmy, které jsem využil pro detekci kol a následně vlakových vagónů. V navazující kapitole uvádím způsob práce s externí kamerou pro detekci čísla dle UIC. V posledních kapitolách popisuji testovací prostředí, ve kterých dané řešení bylo otestováno, a shrnuji výsledky testů na reálné vlakové trati.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.