Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Simulátor a trenažer digitálních fotoaparátů řady CANON IXUS 60
Melkes, Ondřej ; Drozdová, Martina (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tvorbou výukových manuálů a simulace pro digitální fotoaparát Canon IXUS 60. Hlavní učel manuálů je podpora výuky na univerzitě třetího věku, proto je důraz kladen na  přehlednost. Simulace digitálního fotoaparátu umožňuje vyzkoušet možnosti zařízení, jak při výuce, tak před koupí.
Občanská participace seniorů v kontextu Univerzity třetího věku
Biláková, Kristýna ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Benyovszky, Selma (oponent)
Ve své diplomové práci "Občanská participace seniorů v kontextu Univerzity třetího věku" jsem se zaměřila na roli občanské participace v životech aktivních seniorů - posluchačů Univerzity třetího věku, kterou jsem zkoumala v kontextu vzdělávání dospělých. Konkrétně skrze program zájmového vzdělávání, který se specializuje na vzdělávání seniorů, tj. Univerzita třetího věku. Z demografického hlediska bude populace seniorů i nadále stoupat. Tento fakt se nutně promítne i na rozvoji občanské společnosti, na němž se senioři podílí. I proto je na místě, věnovat seniorům jako aktivní skupině, více výzkumné pozornosti. Sběr kvalitativních dat byl uskutečněn prostřednictvím hloubkových rozhovorů. Pozornost byla věnována zejména postojům a zkušenostem, které respondenti s občanskou participací v rámci svého života získali. Z analyzovaných výpovědí respondentů bylo možné vyčíst, že respondenti ve svém životě vnímají participaci skrze aktivity spojené s politikou a politicky zaměřeným jednáním, tj. přikládají největší význam politické participaci. Projevy formální participace se rovněž vyskytly, ale na tyto ve svých výpovědích respondenti příliš důraz nekladli, považovali je často za samozřejmé.
Vzdělávání a terapie pro seniory v Praze
Krejčí, Andrea ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o vzdělávání a terapii seniorů v Praze. V první kapitole teoretické části se věnuji základním pojmům (senior, stáří, vzdělávání, terapie apod.). Druhá kapitola je zaměřena na třetí věk, neboli rané stáří, kdy jsou staří lidé ještě soběstační. Dále třetí kapitola se týká seniorů čtvrtého věku, který je obdobím pravého stáří. Čtvrtá kapitola pojednává o univerzitě třetího věku, kde se věnuji především pozitivním vlivům a bariérám, se kterými se mohou senioři setkat, když se rozhodnou studovat. V páté kapitole jsou popsány vybrané terapie (reminiscenční terapie, arteterpie, muzikoterapie, trénink paměti). V praktické části se věnuji vybraným zařízením a to univerzitě celoživotního vzdělávání a domovu pro seniory Sámova 7 v Praze. Provedla jsem rozhovor se seniorem, který je studentem univerzity třetího věku. Rozhovor je zaměřen na to, co ke studiu seniora vedlo a co mu přineslo. Dále jsem ve vybraném zařízení pro seniory vedla terapii se zaměřením na reminiscenci a trénink paměti, poté popisuji průběh terapie, následnou reflexi a uvádím popis prostorů, kde terapie probíhají. Klíčová slova: senior, třetí věk a čtvrtý věk, vzdělání, univerzita třetího věku, terapie, reminiscence, trénink paměti
Sociální a virtuální život lidí v důchodovém věku
Petrenko, Roman ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
1 Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá problematikou stáří a stárnutí, a to jak stářím jako individuální etapou v životě každého jedince, tak stářím a stárnutím z celospolečenského pohledu. Rovinu stáří uchopuje v kontextu moderní společnosti závislé na komunikačních a informačních technologiích - počítačů a internetu. Proto se práce věnuje seniorům zejména v ohledu využívání internetu a jejich počítačové gramotnosti. V úvodní části textu je představena vstupní diskuse k problematice stáří, aktivního života seniorů a internetu, hlavního zástupce moderní technologie, který působí jako strukturující faktor pro postavení jedince ve společnosti, závisející na přístupu k této technologii a míře jejího využívání. Empirická část práce pak mapuje jednotlivé kroky při realizaci vlastního kvantitativního výzkumu, který autor práce provedl na jaře roku 2011 na vzorku celkem 252 seniorů. Text postupně představí výzkumnou otázku, hypotézy, zvolenou metodiku výzkumu, tvorbu instrumentu, jeho pilotáž a průběh vlastního šetření. Cílem závěrečné kapitoly je pak představit hlavní zjištění výzkumu pomocí testování vstupních hypotéz a podat interpretaci analýzy závěrečných výsledků provedeného dotazníkového šetření. V závěru práce autor rekapituluje cíle textu, sumarizuje nejdůležitější zjištění, podává jejich vysvětlení a...
Simulátor a trenažer digitálních fotoaparátů řady CANON IXUS 60
Melkes, Ondřej ; Drozdová, Martina (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tvorbou výukových manuálů a simulace pro digitální fotoaparát Canon IXUS 60. Hlavní učel manuálů je podpora výuky na univerzitě třetího věku, proto je důraz kladen na  přehlednost. Simulace digitálního fotoaparátu umožňuje vyzkoušet možnosti zařízení, jak při výuce, tak před koupí.
Simulátor a trenažer digitálních fotoaparátů řady NIKON
Sapák, Marek ; Kaluža, Vlastimil (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou manuálu a simulátoru digitálního fotoaparátu Nikon D300. Tyto výukové materiály jsou určené pro výuku Univerzity třetího věku VUT v Brně a pro případné zájemce o koupi tohoto modelu. Manuál slouží k získání základních informací o fotoaparátu a simulátor k vyzkoušení jednotlivých funkcí. Vzhledem k cílové skupině je důležitým kritériem jednoduchost a přehlednost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.