Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání pojetí současné sociální pedagogiky v anglofonních a posttotalitních zemích na základě přikladu Ruska a Velké Británie.
Nigmatova, Maria ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato práce řeší odborný problém spojený se současným pojetím sociální pedagogiky. Během posledního desetiletí se v anglofonních zemích začíná projevovat zájem o sociální pedagogiku tak, jak je vnímaná na území Evropy - tj, v jejím širokém pojetí. Tuto skutečnost potvrzuje fakt, že se v rámci mezinárodní spolupráce vědců, akademiků a jiných badatelů v oblasti sociální pedagogiky objevují stále častěji překlady a jiné knižní publikace na téma sociální pedagogiky. V těchto pramenech můžeme nalézt informaci, že je v anglosaské tradici sociální pedagogika spojená primárně s dětmi a mládeži, a nezahrnuje jiné věkové kategorie. Avšak autoři tvrdí, že sociální pedagogika v jejím širším pojetí má velký potenciál pro řešení sociálních problémů. Proto se vědci snaží implementovat sociální pedagogiku do kontextu sociální práce, která má v anglofonních zemích bohatou tradici. Cílem práce je vyhledat, podrobně analyzovat a porovnat příslušné zdroje spojené s pojetím sociální pedagogiky ve Velké Británii a Rusku. Jako hlavní prameny pro praktickou čast byly vybrány učebnice pro VŠ, studijní materiály a studijní plány univerzit, kde je sociální pedagogika vyučovaná jako samostatný obor. Tyto zdroje jsou stručně a přehledně popsané, analyzované a přibližuji problematiku pojetí současné pedagogiky ve zmíněných...
Turkish membership in the EU: French, German and British Perspectives
Dražilová, Dominika ; Šlosarčík, Ivo (vedoucí práce) ; Najšlová, Lucia (oponent)
Vstup Turecka do EU se stal jednou z hlavních nevyřešených otázek evropské integrace a je také předmětem rozsáhlých debat o samotné podstatě a účelu EU. Mělo by Turecko být členským státem EU s plnými právy nebo by mělo být s Unií spojeno na základě dosud nedefinovaných zvláštních vazeb? Tuto otázku si v dnešní době kladou mnozí. Každý členský stát Evropské unie má jinou představu o Evropě, existují různé názory, jak by Unie měla být definována a na jakých základech by měla být postavena. Diplomová práce zkoumá vztah mezi pojetím Evropy, udávaným diskursem politické elity dané země a postojem zemí k otázce členství Turecka v EU. Analyzovány jsou tyto tři země: Francie, Německo a Spojené království Velké Británie a Severního Irska.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.