Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba a demonstrace 3D modelů pro VR
Zouhar, Marek ; Tóth, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o konceptu virtuální reality, její historii, současných možnostech a dostupných zařízeních a technologiích virtuální reality a způsobech tvorby prvků, zejména modelů, textur a animací, které aplikace ve virtuální realitě využívá. Praktická část této práce se zabývá návrhem a tvorbou trojrozměrných modelů, textur, animací a prostředí pro využití v interaktivní aplikaci ve virtuální realitě a také návrhem a tvorbou takové aplikace, která jejich využití demonstruje.
Numerical model for the origin of magmatic textures and its application to the Fichtelgebirge/Smrčiny granite batholith
Špillar, Václav ; Dolejš, David (vedoucí práce) ; Ježek, Josef (oponent) ; Žák, Jiří (oponent)
Shrnutí Magmatické procesy představují hlavní činitele podílející se na diferenciaci zemské kůry. Navzdory velkému množství geochemických dat a vysokému stupni porozumění geochemii magmatických hornin, zůstává fyzikální podstata vzniku, diferenciace a krystalizace magmatu do značné míry neobjasněna. Široká variabilita textur magmatických hornin nicméně poskytuje citlivý záznam fyzikálně chemických procesů a vývoje intenzivních proměnných během krystalizace. V této práci se zabývám vývojem kvantitativních metod pro přímé modelování magmatických textur a jejich interpretaci na základě hlavních činitelů - rychlosti růstu a nukleace. Současně jsou výsledky využity pro interpretaci krystalizační historie smrčinského granitového batolitu. Je vyvinut a implementován nový třírozměrný numerický model pro simulaci krystalizace pevné fáze z jednosložkové taveniny, která probíhá mechanizmy homogenní a heterogenní nukleace a růstu zrn. Simulované textury jsou následně charakterizovány pomocí distribuce velikostí zrn, prostorových distribučních funkcí a kontaktních vztahů. Nový model umožňuje provádět simulace velké oblasti taveniny ve vysokém rozlišení, což poskytuje vysokou míru statistické reprodukovatelnosti vypočtených dat. Naše simulace prováděné pro různé funkční závislosti rychlosti nukleace a růstu na čase...
Nástroj pro návrh procedurálních textur
Číž, Miloslav ; Polok, Lukáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací programové knihovny pro návrh a generování dvourozměrných procedurálních textur a podpůrného GUI nástroje pro tuto knihovnu. Pozornost byla věnována jak klasickým metodám, tak i přístupům z jiných oblastí počítačové grafiky se snahou o modifikaci algoritmů za účelem dosažení originálních výsledků. Dále je prezentován efektivní způsob reprezentace textur a jeho konkrétní realizace.
Vykreslování implicitních ploch
Koc, Karel ; Kobrtek, Jozef (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na vykreslování implicitních ploch. Rozebírá možnosti, jak k problematice přistupovat. Pozastavuje se nad tím, jak implicitní plochy reprezentovat. Zabývá se tím, jak rozdělit scénu a jak jí osvětlit.
Prohlížeč fotografií s 3D akcelerací
Gajová, Veronika ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tématem návrhu a implementace multiplatformího prohlížeče fotografií využívajícího grafickou knihovnu OpenGL. Plynulosti chodu aplikace je dosaženo použitím vláken a vhodných synchronizačních mechanismů.
Interaktivní editor 3D terénu
Hulva, Jiří ; Vanek, Juraj (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat interaktivní editor 3D terénu. Program by měl být schopen vytvořit 3D model terénu ze vstupních dat, zobrazit jej a umožnit volný pohyb v zobrazené scéně. Uživatelům by měly být poskytnuty nástroje pro úpravu výškových map a povrchových textur. Mělo by být také umožněno načítání modelů objektů, jako jsou budovy nebo vegetace, a jejich umístění na vybrané pozice v terénu.
Generátor vizitek
Moučka, Milan ; Chalupníček, Kamil (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Vizitky jsou v dnešní době populárním nosičem dat pro zprostředkování informací. Tato bakalářská práce se zabývá aplikací pro generování vizitek podle obecně stanovených zásad. Výsledkem je aplikace, která do PDF dokumentu generuje vizitky, které jsou přichystané pro tisk a rozřezání na dílčí vizitky.
Texturní příznaky
Zahradnik, Roman ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu je zhodnotit účinnost využití texturních příznaků při rozpoznávání a klasifikaci textur v počítačovém zpracování obrazu. Stěžejním úkolem práce je porovnat a diskutovat experimentálně získané výsledky a efektivitu jejich dosažení použitím texturních příznaků implementovaných metodou lokálních binárních vzorů v konfrontaci s výsledky docílenými s využitím matic sousednosti při klasifikaci shlukovou analýzou.
Vytvoření 3D modelů a návodů pro počítačové cvičení kurzu Moderní počítačová grafika
Gros, Jan ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je seznámit se s problematikou vyučovanou v kurzu MGMP a vytvořit návody a 3D modely v programu Blender pro počítačové cvičení kurzu MGMP. První část je věnována některým podobným kurzům vyučovaným na vysokých školách v České republice. Další části se zabývají metodou Catmull-Clark dělení povrchů, problematikou mapování textur, problematikou křivek a animace objektů s použitím křivek. Poslední část je o stínování 3D modelů a jednotlivých metodách, které byly vyvinuty a jsou používány dodnes. Výstupem práce jsou výuková videa a modely pro kurz MGMP, zabývající se jednotlivými částmi diplomové práce.
Technologie SVG - aktuální standard webové vektorové grafiky
SKLENIČKOVÁ, Tereza
Cílem této práce je popsat technologii SVG a na konkrétních příkladech demonstrovat praktické využití webové vektorové grafiky. Práce bude obsahovat informace o problémech se zobrazením v prohlížečích a nabídne přehled možných editorů, které můžeme pro vytváření webové vektorové grafiky používat. k praktickému využití této technologie je důležité znát sadu jednoduchých technik, návodů k vytváření křivek a znalost vlastností základních geometrických tvarů a různých efektů

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.