Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interaktivní sdílení dokumentů
Jóba, Viktor ; Jurzykowski, Michal (oponent) ; Mlích, Jozef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá sdílením a editací textových dokumentů v reálném čase přes počítačovou síť. Jednotný obsah dokumentu u všech členů sdílení je zajištěn pomocí algoritmu operačních transformací. Tato metoda je v práci více přiblížena. Výsledkem této práce je jednoduchý textový editor, který komunikuje na počítačové síti pomocí rozšířeného protokolu XMPP. V tomto editoru jeden uživatel vytvoří sezení sdílení dokumentu, do kterého pozve jednotlivé členy, kde následně mohou společnými silami tvořit formátovaný textový dokument, který je možné uložit ve formátu HTML, popřípadě exportovat do formátu PDF.
Úprava textu pro čtení s porozuměním u žáků se sluchovým postižením
Stará, Kristýna ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku žáků se sluchovým postižením, jejich vzděláváním, popisem výukových metod a úpravou textů pro čtení s porozuměním. Cílem praktické části byla úprava textů u čtyř žánrů, a to konkrétně povídky, dramatu, poezie a odborného článku, ověření porozumění jednoho vybraného upraveného textu v jedné třídě na Základní škole v Ječné a na základě této zkušenosti dále vytvořit metodický postup tvorby těchto textů. Metodou práce byla analýza dostupné odborné literatury, dále pozorování v ukázkové hodině českého jazyka a literatury a na závěr došlo k ověření porozumění prostřednictvím kontrolního dotazníku s otevřenými otázkami. Na základě tohoto ověření bylo zjištěno, že upravené texty žákům pomáhají lépe se v textu nebo postavách orientovat nebo například porozumět složitým větným celkům. Ověřování ale musí být prováděno více způsoby. Nelze se spoléhat na běžné testování jako u žáků slyšících pomocí otevřených otázek. Ani texty upravené nejsou vždy definitivní a musí se s nimi nadále pracovat, jelikož ke každému žáku se musí přistupovat individuálně. KLÍČOVÁ SLOVA sluchové postižení, čtení s porozuměním, vzdělávání, úprava textů, testování žáků
Úprava textu pro čtení s porozuměním u žáků se sluchovým postižením
Stará, Kristýna ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku žáků se sluchovým postižením, jejich vzděláváním, popisem výukových metod a úpravou textů pro čtení s porozuměním. Cílem praktické části byla úprava textů u čtyř žánrů, a to konkrétně povídky, dramatu, poezie a odborného článku, ověření porozumění jednoho vybraného upraveného textu v jedné třídě na Základní škole v Ječné a na základě této zkušenosti dále vytvořit metodický postup tvorby těchto textů. Metodou práce byla analýza dostupné odborné literatury, dále pozorování v ukázkové hodině českého jazyka a literatury a na závěr došlo k ověření porozumění prostřednictvím kontrolního dotazníku s otevřenými otázkami. Na základě tohoto ověření bylo zjištěno, že upravené texty žákům pomáhají lépe se v textu nebo postavách orientovat nebo například porozumět složitým větným celkům. Ověřování ale musí být prováděno více způsoby. Nelze se spoléhat na běžné testování jako u žáků slyšících pomocí otevřených otázek. Ani texty upravené nejsou vždy definitivní a musí se s nimi nadále pracovat, jelikož ke každému žáku se musí přistupovat individuálně. KLÍČOVÁ SLOVA sluchové postižení, čtení s porozuměním, vzdělávání, úprava textů, testování žáků
Hlasové ovládání pro efektivní editaci textu
Citorík, Juraj ; Lokoč, Jakub (vedoucí práce) ; Skopal, Tomáš (oponent)
Cieľom tejto práce je poskytnúť úvod do problematiky digitálneho spracovania zvuku a rozpoznávania reči. V texte je popísaných niekoľko vybraných deskriptorov reči a algoritmov spojených s problematikou. Tieto sú použité v implementácii jednoduchého hlasom ovládaného textového editoru a .NET knižnice. Deskriptory sú porovnané s ohľadom na rýchlosť a presnosť pri použití v systéme rozpoznávania príkazov pre textový editor a to v systéme závislom alebo nezávislom na hovoriacom. Knižnica tried poskytuje jednoduchý spôsob implementácie hlasového ovládania závislého na hovoriacom v obmedzenej doméne príkazov v ľubovoľnom programe. Editor textu umožňuje užívateľovi priradiť hlasové povely k zabudovaným funkciám programu, čo napríklad umožňuje aj neskúseným užívateľom používať pokročilé funkcie bez nutnosti predošlého učenia sa napríklad klávesových skratiek. Tento prístup je navyše nezávislý na jazyku a je použiteľný aj pre ľudí s poruchami reči, čo momentálne rozšírené riešenia neumožňujú. Výsledky experimentov ukazujú, že prezentované deskriptory a algoritmy sú, za predpokladu dostatočnej kvality nahrávky, dostatočne efektívne pre použitie pri rozpoznávaní príkazov v systéme závislom na hovoriacom. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Interaktivní sdílení dokumentů
Jóba, Viktor ; Jurzykowski, Michal (oponent) ; Mlích, Jozef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá sdílením a editací textových dokumentů v reálném čase přes počítačovou síť. Jednotný obsah dokumentu u všech členů sdílení je zajištěn pomocí algoritmu operačních transformací. Tato metoda je v práci více přiblížena. Výsledkem této práce je jednoduchý textový editor, který komunikuje na počítačové síti pomocí rozšířeného protokolu XMPP. V tomto editoru jeden uživatel vytvoří sezení sdílení dokumentu, do kterého pozve jednotlivé členy, kde následně mohou společnými silami tvořit formátovaný textový dokument, který je možné uložit ve formátu HTML, popřípadě exportovat do formátu PDF.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.