Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory ovlivňující uplatnění absolventů terciálního školství v České republice a na Slovensku
Ondrová, Kateřina
Diplomová práce je zaměřena na zhodnocení faktorů ovlivňujících uplatnění absolventů terciárního školství. Teoretická část práce se věnuje charakteristikám vysokého školství, trhu práce a především přehledu hlavních faktorů ovlivňujících přechod absolventů ze vzdělávání na trh práce. Faktory jsou rozděleny na vnější a vnitřní, přičemž vlastní kvantitativní výzkum se věnuje zejména těm vnitřním, které může absolvent sám ovlivnit. Primární data jsou získána od absolventů prostřednictvím elektronického dotazování a zpracována ve statistickém programu. Na základě těchto dat jsou identifikovány faktory uplatnění na jednotlivých trzích a jsou dále zhodnoceny v diskuzi.
Analýza vztahu vzdělání a ekonomického růstu se zaměřením na terciární školství
Pantovič, Nikola ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Pfeifer, Lukáš (oponent)
Práce ověřuje vztah mezi vzděláním a ekonomickým růstem s využitím ekonomické teorie a aktuálních informací z oblasti vzdělávání v reáliích České republiky. Po ověření vztahu analyzuje současný stav a podobu českého školství. Prokázání klesajících výsledků základního a středního školství s pomocí mezinárodních srovnávacích šetření a neexistence podobných dat v oblasti terciárního vzdělávání směřují cíl práce k vyhledání příčin klesajících výsledků žáků základních a středních škol a jejich vlivu na kvalitu vysokoškolského vzdělání. Následný rozbor českého terciárního školství identifikuje silné a slabé stránky vysokoškolského vzdělávacího systému a vymezuje pozitivní a negativní trendy v této oblasti v období posledního desetiletí. Konečné zjištění příčin určujících současnou úroveň a kvalitu terciárního vzdělání vede k předložení doporučení pro jejich zlepšení a zvýšení konkurenceschopnosti českých vysokých škol v mezinárodních srovnáních.
REFORMA TERCIÁRNÍHO ŠKOLSTVÍ, OTÁZKA DIVERZIFIKACE SYSTÉMU TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
Kašpárková, Barbora ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Bekisheva, Irina (oponent)
Diplomová práce by měla prokázat nezbytnost této reformy a zároveň podpořit stanovisko MŠMT, které udává jasný záměr, proč se reformou vůbec zabývat. Obsahem práce je též zaměření na potřebu diverzifikace studia, která by měla být jedním ze základních pilířů budoucí reformy. Vysvětlit diverzifikaci z hlediska významu a potřebnosti pro celkovou reformu, její přínos pro vysoké školství včetně analýzy postoje škol k danému pilíři. Cílem diplomové práce je podat ucelený pohled na reformu terciárního školství, posoudit význam a účelnost reformy, odpovědět na otázky, zda povedou tyto zásadní změny ke zvýšení kvality a konkurenceschopnosti českých vysokých škol a studentů. V rámci objektivního hodnocení také odhalit případné nedostatky a rizika vyplývající z implementace reformních kroků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.