Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Street art a jeho využití ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ
KUČEROVÁ, Eva
Diplomová práce "Street art ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ" se zabývá celosvětovým fenoménem současné výtvarné kultury, kterým street art bezpochyby je. Práce mapuje historii tohoto specifického umění, jeho vznik a vývoj a poukazuje na jeho rozmanité formy. Pozornost je věnována také vybraným světovým představitelům tohoto fenoménu. Práce se dále zabývá didaktickou platformou, v jejímž rámci lze street art využít jako hodnotný zdroj inspirace pro výtvarnou výchovu na prvním stupni ZŠ. V projektové části je dále realizován soubor lekcí s danou tematikou, ověřující její výtvarně-edukační potenciál pro praxi výtvarné výchovy.
Sport - tematická řada pro výtvarnou výchovu na 1. stupni základní školy
MONDLOVÁ, Kateřina
Diplomová práce na téma "Sport"-tematická řada pro výtvarnou výchovu na 1. stupni základní školy se skládá z části teoretické a projektové. Její teoretická část se zabývá propojením výtvarného umění a sportu, které bude zkoumáno různými pohledy ve třech kapitolách. V první z nich bude představeno několik myšlenek, které porovnávají umění a sport z hlediska jejich podobností a odlišností a uvede názory, zda je sport možno považovat za součást umění. Další kapitola se pokusí nahlédnout do společné historie umění a sportu a uvede některé výtvarné umělce a jejich díla, která byla inspirována sportem (pohybem). Závěr teoretické části bude věnován tématu sport jako námětu v hodinách výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Vhodnost tématu prozkoumá prostřednictvím didaktiky výtvarné výchovy, Rámcového vzdělávací programu, metodických a námětových příruček. Projektová část představí výtvarnou řadu pro první stupeň základní školy, jejíž tématem je sport. Skládá se ze sedmi výtvarných lekcích, jejichž realizace proběhla na Základní škole Tomáše Garriguea Masaryka ve Vimperku.
"V pohybu". Tematická řada pro výtvarnou výchovu na 1. stupni základní školy.
ŠINDELÁŘOVÁ, Eva
Teoreticko-projektová práce se zabývá tématem pohybu ve výtvarné kultuře a výchově. K postihnutí této komplexní problematiky přistupuje v první řadě skrze tematickou rešerši, věnovanou fenoménu pohybu ve výtvarné kultuře. Ten se pokouší postihnout jak v rovině námětové, tak také jako svébytné médium - představením kinetických principů moderního a současného umění. Úvodní teoretický vstup je dále doplněn didaktickou analýzou tematiky, mapující uchopení vybraných principů ve výtvarných činnostech na prvním stupni ZŠ. Navazující část projektová pak rozvíjí dané téma v rovině praktické. Představuje přípravu a realizaci tematické řady, složené z osmi provázaných lekcí, jejichž cílem je přiblížit žákům dimenze pohybu a způsoby jeho vyjádření nebo zachycení prostřednictvím experimentálních a jiných činností, při využití tradičních i současných výtvarných médií a postupů.
Téma každodennosti a stereotypu ve výtvarném umění a výtvarné výchově
Surmová, Eliška ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
Následující diplomová práce pojednává o tématu každodennosti a stereotypu ve výtvarném umění a výtvarné výchově. V teoretické části se zaměřuje nejprve na sledování fenoménu každodennosti a stereotypu napříč různými vědními disciplínami, jako je filozofie, sociologie, psychologie, antropologie nebo historie. Následně je vypracována koncepce zobrazování každodennosti a stereotypu ve výtvarném umění, která zahrnuje autory, jejichž tvorba se tématu každodennosti a stereotypu věnuje a svou tvorbou spadají do období od 2. poloviny 20. století po současnost. Vytvořili jsme tři přístupy dané koncepce, které se liší přístupem k zobrazování reality každodenního života. V didaktické části se věnujeme problematice výtvarných řad a navazujeme vlastní tematickou řadou pro studenty středních škol. Tematická řada čítá pět návazných výtvarných úkolů, které směřují ke studentově reflexi vlastní každodennosti na několika úrovních. Praktická část je souborem dvou plakátů, ve kterých autorka práce reflektuje vlastní každodennost a její proměny v závislosti na prostředí. Plakát s názvem "Rutina" sleduje běžný každodenní život, typické situace, ale i poetické momenty, které přináší. Plakát "Rituál" se věnuje změně každodennosti při návštěvách babičky, běžným činnostem, které jsou pro autorku spojené s hlubokým...
"Cesta"- tematická řada pro výtvarnou výchovu na 1. stupni ZŠ
KORTÁNKOVÁ, Tereza
Diplomová práce se skládá z teoretické a projektové části. Teoretická část se zabývá současným fenoménem poutnictví a cestování a zmiňuje zásadní objevné cesty uskutečněné v průběhu našich dějin. Představuje také některá umělecká díla inspirovaná motivem cesty. Ta jsou v práci rozdělena do tří specifických skupin- skici, které si zaznamenávají poutníci a cestovatelé během svých cest do cestovních deníků, historické mapy a současné umění inspirované pestrou symbolikou cesty. Poslední strany teoretické části zmiňují cestu jako námět v hodinách výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ. Praktická část obsahuje provedení tematické řady Cesta, která byla rozdělena do sedmi na sebe navazujících částí. Tyto vyučovací hodiny byly uskutečněny se žáky páté třídy základní školy Grünwaldova v Českých Budějovicích. Výsledky žákovské práce jsou zdokumentovány na konci této diplomové práce.
"Zahrada". Výtvarná řada ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ.
KRONEISLOVÁ, Anna
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením výtvarné řady pro žáky 1. stupně ZŠ na téma zahrady. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a projektovou. V teoretické části se nejprve věnuje zahradě v kontextu historie zahradního umění a námětu zahrady v žánrové a intermediální tvorbě. Následující část se věnuje propojení tématu zahrady s kurikulárními dokumenty a zahradě jako motivu a médiu pro výtvarné vyučování na 1. stupni ZŠ. Další kapitola se věnuje metodě projektového vyučování a využití výtvarných řad ve výuce výtvarné výchovy. V projektové části se pak tato práce věnuje vytvoření tematické řady "Zahrada vypráví", která obsahuje popis přípravy a realizace pěti lekcí vytvořených na téma zahrady. Cílem této řady je přiblížit dětem prostředí zahrady pomocí výtvarných aktivit.
Křížová cesta a její proměny ve výtvarném umění
Koumarová, Linda ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Koumarová, L.: Křížová cesta a její proměny ve výtvarném umění. [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 147 s. Přílohy: 5 originálních maleb na plátně, kombinovaná technika. CD s obrazovou dokumentací Diplomová práce se komplexně zabývá tématem křížová cesta z hlediska kunsthistorického, sociálně kulturního a pedagogického a je tedy spojením teoretické studie s průzkumnou sondou a výtvarným projektem. Analyzuje ikonografii a kontexty jednotlivých námětů pašijového cyklu a ukazuje různou podobu a současný stav vlastních křížových cest v České republice. Zároveň tato část má za cíl být inspirací a teoretickou základnou pedagogům, kteří by se rozhodli téma křížová cesta využít ve výuce. Práce také naznačuje, jaký pedagogický potenciál křesťanské téma ve výuce nese a jakých výchovně vzdělávacích cílů stanovených v RVP lze tímto tématem dosáhnout. Dále se zabývá tematizací křížové cesty ve vyučovacím celku výtvarné výchovy a možnostmi didaktizace pašijového příběhu. Navržená a realizovaná tematická řada mapuje jednak vztah a postoje žáků a jednak přínosy a úskalí náboženského tématu užitého ve vyučování. Orientaci v postojích, znalostech a zkušenostech žáků k náboženskému tématu a orientaci v současném stavu religiozity v České republice...
Médium fotografie ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy.
ŠEDIVÁ, Adéla
Práce se zabývá zařazením fotografie do projektové výuky na 1. stupni základní školy. V teoretické části jsou obsaženy podrobné informace a poznatky z historie i filozofie fotografie, které určují postoj pedagoga k fotografii samotné. Tyto informace jsou nezbytné pro správný přístup k tvorbě výukového projektu. Praktická část obsahuje konkrétní podobu výukového projektu ?Fotografie a my? pro žáky 5. tříd základní školy. Výukový projekt se opírá o Rámcový vzdělávací program pro základní školy, v oblasti Umění a kultura, ve vzdělávací oblasti Výtvarná výchova. Projekt ?Fotografie a my? je sestaven ze sedmi vyučovacích jednotek. Ze samotné realizace projektu vyplynula i doporučení pro pedagogickou praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.