Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace filmových adaptací životů významných osobností: Anatomie zrady (2020), Noc rozhodnutí (1993)
Richterová, Terezie ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce, s názvem Komparace filmových adaptací životů významných osobností: Anatomie zrady (2020), Noc rozhodnutí (1993), se zabývá otázkou zpracování historicky významné osobnosti ve filmové tvorbě. Teoretická část práce stojí na popsání historického vývoje filmu a problematice zpracování historické osobnosti. Rozebírá filmové výrazové prostředky a věnuje se podstatě uměleckého zobrazení ve vztahu k historické události. Práce se tak snaží odpovědět na otázku, jaké jsou možnosti pracovat v české kinematografii s historickým tématem. Druhá část práce se zaměřuje na zkoumání filmů Anatomie zrady (2020) a Noc rozhodnutí (1993), které se oba věnují historickým osobnostem a zároveň historickým událostem z období druhé světové války. Tyto filmy jsou analyzovány skrz výrazové prostředky, kterými je kamera, střih, hudba a prostředí, a které pomáhají odhalit odlišnosti nebo podobnosti filmů. Cílem práce je popsat a vysvětlit základní atributy historického filmu, který se zaměřuje na významnou osobu dějin a pomocí analýzy poukázat na možnosti a způsoby jeho zpracování.
Cestopisný film a cestopisný pořad
Potočný, Tomáš ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; GOGOLA, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá dokumentárním cestopisným filmem. Představuje základní vymezení žánru a stručně popisuje jeho historii od počátků kinematografie po dnešek, se speciálním zřetelem na aktuální zahraniční i české televizní série. V případové studii televizního cyklu Na cestě popisuje dramaturgická pravidla a produkční podmínky při natáčení i v postprodukci a analyzuje jejich dopad na výslednou podobu pořadu. Zároveň se zabývá výsledky měření sledovanosti a spokojenosti diváků a na základě dostupných dat vytváří profil diváka a pokouší se odvodit jeho představy a očekávání. Do kontrastu s televizní produkcí jsou v textu postaveny dva autorské filmy, které také splňují rysy cestopisného žánru: Notebook from China dánského režiséra Jorgena Letha a Mrtvá trať Šimona Špidly. Práce porovnává jejich režijní metody, srovnává je s parametry cyklů a snaží se odpovědět na otázku, zda je možné v podmínkách televizní cyklické produkce natočit autorský cestopisný film.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.