Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Termické zpracování odpadů jako klíčový prvek efektivních systémů odpadového hospodářství
Putna, Ondřej ; Klemeš, Jiří (oponent) ; Ucekaj, Vladimír (oponent) ; Stehlík, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná dizertační práce je zaměřena na problematiku energetického využití odpadů. Svým zaměřením přispívá do optimalizačních modelů dlouhodobě vyvíjených na pracovišti autora, které slouží pro simulaci toků v odpadovém hospodářství a k hledání optimální strategie nakládání s odpady. Hlavním cílem je posouzení potenciálu uplatnění tepla vyrobeného v jednotkách energetického využití odpadů jakožto klíčového faktoru pro ekonomiku těchto zařízení. Práce tedy představuje aktivitu na pomezí oborů odpadové hospodářství a teplárenství. V rámci jejího zpracování byly postupně vytvořeny dílčí matematické modely, pro jejichž vznik bylo nutné shromáždit vstupní data, zejména v souvislosti se sítěmi centrálního zásobování teplem. Tyto modely byly následně využity v komplexním optimalizačním modelu popisujícím integraci zařízení energetického využití odpadů s dalšími tepelnými zdroji. Zároveň bylo přihlédnuto k environmentálním souvislostem.
Efektivní návrh a provoz recyklační linky jako prvek komplexního odpadového řetězce
Dufka, Martin ; Janošťák, František (oponent) ; Gregor, Jiří (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá současnou situací nakládání s materiálově využitelnými komunálními odpady se zaměřením na různé druhy plastů. V teoretické části je věnována pozornost platné legislativě v dané oblasti, analýze současné situace na území České republiky a porovnání se situací v ostatních státech Evropské Unie. V další části jsou popsány základní frakce plastů a jejich vlastnosti. Jsou popsány problémy při zpracování plastů a jejich rizika. Dále je popsán komplexní řetězec zpracování plastového odpadu, od jeho vzniku až k výrobě produktů z recyklovaného materiálu. Je popsán princip recyklační linky, kde dochází k přepracování výstupního materiálu z dotřiďovacích linek v druhotně využitelný materiál v podobě vloček nebo regranulátu. V této části práce je vysvětlena funkce technologie recyklační linky a detailně popsány jednotlivé technologické zařízení linky. V praktické části práce je vytvořen technicko-ekonomický model recyklační linky, s cílem možnosti využití pro bilanční výpočty recyklace a následné ekonomické vyhodnocení provozu recyklačního zařízení. V rámci modelu byla provedena rešerše trhu s druhotnou surovinou se zaměřením na cenový vývoj. Následně jsou na model aplikovány citlivostní analýzy vybraných parametrů a vyhodnocen vliv jednotlivých scénářů na ekonomické výsledky zařízení.
Pokročilé modely logistiky v oblasti odpadového hospodářství
Gregor, Jiří ; Jegla, Zdeněk (oponent) ; Pospíšil,, Karel (oponent) ; Stehlík, Petr (vedoucí práce)
Smyslem a účelem předkládané disertační práce je připravit dopravní technicko-ekonomické modely, které budou schopny odhadnout dopravní cenu pro vybrané scénáře. Cílem je dokázat hodnotit komplexní dopravní řetězce v odpadovém hospodářství s využitím různého typu dopravy (silniční, železniční) a se zohledněním různého typu odpadu. Klíčové pro tvorbu technicko-ekonomických modelů je identifikace vstupních parametrů, které mají vliv na konečnou cenu dopravy. Současně je nutné korektně identifikovat zpracovatelská zařízení, která budou součástí komplexních dopravních řetězců. Celkové výstupy budou prezentovány ve formě případové studie.
Využití železniční dopravy v oblasti odpadového hospodářství
Poul, David ; Pluskal, Jaroslav (oponent) ; Gregor, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá železniční dopravou, popisuje její roli v kombinované dopravě a srovnává klíčové aspekty se silniční dopravou. V rámci diplomové práce byla vytvořena podrobná databáze železničních tratí v České republice, na které byl postaven plánovač dopravní cesty s možností nastavení průjezdných bodů. Součástí plánovače je také implementace výlukové činnosti. Byl vytvořen ucelený technicko-ekonomický model pro železniční dopravu se čtyřmi výpočtovými modely a podrobným investičním plánováním, díky kterému lze posoudit, zda je výhodnější nákup či pronájem železničních souprav při investičním rozhodování. Dále byl vytvořen technicko-ekonomický model pro vlečku. Poslední část se zabývá vytvořeným přepravním modelem pro spádovou oblast pro 8 lokalit a 5 druhů přepravovaných odpadů/komodit. Přepravní model byl použit pro vyhodnocení dvou vytyčených oblastí – Jihomoravský kraj a Kolín.
Technicko-ekonomické modely spaloven komunálního odpadu s využitím energie
Čech, Martin ; Touš, Michal (oponent) ; Pavlas, Martin (vedoucí práce)
Hlavní podstatou této práce je vytvoření technicko-ekonomického modelu spalovny komunálního odpadu s následným využitím energie. Tento model je možné přizpůsobit vzhledem k rozdílným technickým parametrům různých spaloven a není tedy nutné pro každou různou spalovnu vytvářet model zcela nový. Model zároveň zahrnuje základní ekonomické aspekty technologie a provozu spalovny komunálního odpadu. V práci je též zmíněn význam výstavby spaloven komunálního odpadu, jejich současný stav v České republice a plánovaný výhled.
Efektivní návrh a provoz třídící linky jako prvek komplexního odpadového řetězce
Guštara, Dominik ; Kropáč, Jiří (oponent) ; Gregor, Jiří (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá materiálovou separací komunálních odpadů. Úvodní kapitoly popisují současný stav nakládání s vybranými materiálově využitelnými složkami a technologii jejich sběru. Následuje popis technologie třídicích a dotřiďovacích linek jakožto zařízení, která povyšují materiálově využitelné složky odpadu na druhotnou surovinu vhodnou k recyklaci. Prvním krokem praktické části této práce bylo vytvoření technicko-ekonomického modelu dotřiďovací linky separovaně sbíraného plastového a papírového odpadu, další kapitolu práce tedy tvoří jeho popis a představení. Následně jsou zhodnoceny výstupy modelu při třech nastaveních jeho vstupních proměnných, která reprezentují tři sestavené scénáře provozu modelované linky. Provedeny byly i citlivostní analýzy zaměřené na vybrané vstupní proměnné tohoto modelu. Samostatná kapitola je věnována změnám ve výstupech modelu, pokud jsou do simulovaného scénáře provozu zahrnuty i náklady na dopravu materiálu. V závěru práce je vyhodnocen vliv zvýšené materiálové separace plastového odpadu na výhřevnost zbytkového směsného komunálního odpadu.
Termické zpracování odpadů jako klíčový prvek efektivních systémů odpadového hospodářství
Putna, Ondřej ; Klemeš, Jiří (oponent) ; Ucekaj, Vladimír (oponent) ; Stehlík, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná dizertační práce je zaměřena na problematiku energetického využití odpadů. Svým zaměřením přispívá do optimalizačních modelů dlouhodobě vyvíjených na pracovišti autora, které slouží pro simulaci toků v odpadovém hospodářství a k hledání optimální strategie nakládání s odpady. Hlavním cílem je posouzení potenciálu uplatnění tepla vyrobeného v jednotkách energetického využití odpadů jakožto klíčového faktoru pro ekonomiku těchto zařízení. Práce tedy představuje aktivitu na pomezí oborů odpadové hospodářství a teplárenství. V rámci jejího zpracování byly postupně vytvořeny dílčí matematické modely, pro jejichž vznik bylo nutné shromáždit vstupní data, zejména v souvislosti se sítěmi centrálního zásobování teplem. Tyto modely byly následně využity v komplexním optimalizačním modelu popisujícím integraci zařízení energetického využití odpadů s dalšími tepelnými zdroji. Zároveň bylo přihlédnuto k environmentálním souvislostem.
Využití železniční dopravy v oblasti odpadového hospodářství
Poul, David ; Pluskal, Jaroslav (oponent) ; Gregor, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá železniční dopravou, popisuje její roli v kombinované dopravě a srovnává klíčové aspekty se silniční dopravou. V rámci diplomové práce byla vytvořena podrobná databáze železničních tratí v České republice, na které byl postaven plánovač dopravní cesty s možností nastavení průjezdných bodů. Součástí plánovače je také implementace výlukové činnosti. Byl vytvořen ucelený technicko-ekonomický model pro železniční dopravu se čtyřmi výpočtovými modely a podrobným investičním plánováním, díky kterému lze posoudit, zda je výhodnější nákup či pronájem železničních souprav při investičním rozhodování. Dále byl vytvořen technicko-ekonomický model pro vlečku. Poslední část se zabývá vytvořeným přepravním modelem pro spádovou oblast pro 8 lokalit a 5 druhů přepravovaných odpadů/komodit. Přepravní model byl použit pro vyhodnocení dvou vytyčených oblastí – Jihomoravský kraj a Kolín.
Efektivní návrh a provoz recyklační linky jako prvek komplexního odpadového řetězce
Dufka, Martin ; Janošťák, František (oponent) ; Gregor, Jiří (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá současnou situací nakládání s materiálově využitelnými komunálními odpady se zaměřením na různé druhy plastů. V teoretické části je věnována pozornost platné legislativě v dané oblasti, analýze současné situace na území České republiky a porovnání se situací v ostatních státech Evropské Unie. V další části jsou popsány základní frakce plastů a jejich vlastnosti. Jsou popsány problémy při zpracování plastů a jejich rizika. Dále je popsán komplexní řetězec zpracování plastového odpadu, od jeho vzniku až k výrobě produktů z recyklovaného materiálu. Je popsán princip recyklační linky, kde dochází k přepracování výstupního materiálu z dotřiďovacích linek v druhotně využitelný materiál v podobě vloček nebo regranulátu. V této části práce je vysvětlena funkce technologie recyklační linky a detailně popsány jednotlivé technologické zařízení linky. V praktické části práce je vytvořen technicko-ekonomický model recyklační linky, s cílem možnosti využití pro bilanční výpočty recyklace a následné ekonomické vyhodnocení provozu recyklačního zařízení. V rámci modelu byla provedena rešerše trhu s druhotnou surovinou se zaměřením na cenový vývoj. Následně jsou na model aplikovány citlivostní analýzy vybraných parametrů a vyhodnocen vliv jednotlivých scénářů na ekonomické výsledky zařízení.
Pokročilé modely logistiky v oblasti odpadového hospodářství
Gregor, Jiří ; Jegla, Zdeněk (oponent) ; Pospíšil,, Karel (oponent) ; Stehlík, Petr (vedoucí práce)
Smyslem a účelem předkládané disertační práce je připravit dopravní technicko-ekonomické modely, které budou schopny odhadnout dopravní cenu pro vybrané scénáře. Cílem je dokázat hodnotit komplexní dopravní řetězce v odpadovém hospodářství s využitím různého typu dopravy (silniční, železniční) a se zohledněním různého typu odpadu. Klíčové pro tvorbu technicko-ekonomických modelů je identifikace vstupních parametrů, které mají vliv na konečnou cenu dopravy. Současně je nutné korektně identifikovat zpracovatelská zařízení, která budou součástí komplexních dopravních řetězců. Celkové výstupy budou prezentovány ve formě případové studie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.