Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení výkonu žáků v hodinách zeměpisu na čtyřletých gymnáziích
Weiner, Adam ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá hlubším porozuměním profesního přesvědčení učitelů zeměpisu v oblasti hodnocení výkonů žáků ve výuce zeměpisu. Na základě kvalitativního šetření byly hledány odpovědi na dvě výzkumné otázky: (1) Jak gymnaziální učitelé zeměpisu mají osvojenou způsobilost hodnotit žáky ve své výuce? (2) Které faktory ovlivňují učitelův způsob hodnocení žáků? Struktura práce má tradiční uspořádání. První část rámuje vybranou problematiku a následný výzkum do obecnějších souvislostí. Kromě vysvětlení podstaty výchozí teorie, tj. teorie šíření informací jsou zde obsahově vymezeny klíčové koncepty-profesní přesvědčení a samotná způsobilost (kompetence) hodnocení. V praktické části se práce zaměřuje na výsledky polostrukturovaných rozhovorů s 10 učiteli vyučujícími geografii na čtyřletých gymnáziích. Odpovědi respondentů byly analyzovány (kódovány a kategorizovány) za účelem zodpovězení výzkumných otázek. Za bod zlomu v teorii šíření inovací byly považovány dovednosti v oblasti hodnocení požadované u absolventů vysokoškolského učitelského studia v Kompetenčním rámci absolventa učitelství (MŠMT 2023). Z provedené obsahové analýzy rozhovorů vyplývá, že učitelé bodu zlomu v obecné teorii šíření inovací z hlediska oblasti hodnocení nedosáhli. Pro učitele je stále těžce uchopitelná práce s popisnými...
Hodnocení výkonů žáků v zeměpise na základních školách
Janoušková, Hana ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem hodnocení ve výuce zeměpisu z pohledu učitele. První část práce je zaměřena na teoretické zarámování zkoumané problematiky. Hlavními řešenými koncepty jsou profesní přesvědčení učitele, procesy a výsledky vyučování, předmět hodnocení a funkce a způsoby pedagogického hodnocení. Pro praktickou část práce bylo realizováno kvalitativní výzkumné šetření v podobě polostrukturovaného rozhovoru se 14 učiteli zeměpisu základních škol. Sledovali jsme, jaký je odborný pojmový aparát učitelů zeměpisu v ústní komunikaci zaměřené na hodnocení vyučování. Byla sledována jednak četnost předem stanovených základních pojmů a jednak četnost pojmů, které byly řečeny nad rámec námi stanovených pojmů. Bylo nalezeno pět základních pojmů, se kterými operují všichni respondenti, a to známka, test, znalost, prezentace a zpaměti. Nejvyšší četnost zaujímá pojem známka. Následně byla vytvořena typologie učitelů podle jejich přístupů k hodnocení vyučování (učitel stagnující, učitel přešlapující, učitel poučený a učitel pokročilý). Výzkum podává ucelený přehled o hodnocení výkonů žáků učiteli zeměpisu na základních školách a může být tak přínosem, jelikož doposud nebyly v Česku ani v zahraničí nalezeny žádné podobné studie zabývají se konkrétními podobami hodnocení v zeměpisu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.