Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klíčové problémy začínajících učitelů
Matulová, Kristýna ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémy začínajících učitelů. Jejím cílem je zjistit, jaké jsou fundamentální potíže učitelů, kteří pracují ve školství prvních pět let. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část nejprve pojednává o profesním vývoji a kompetencích učitele. Dále popisuje profesní přípravu a pomoc, která je začínajícím učitelům poskytnuta. Ve stěžejní kapitole teoretické části jsou specifikovány problémy, s kterými se začínající učitelé nejčastěji setkávají. Popis potíží vychází z analýzy odborné literatury a výsledků dosavadních šetření. V závěru teoretické části jsou uvedeny stěžejní výzkumy, které byly v dané oblasti provedeny. Praktická část vychází z výsledků dotazníkového šetření. Respondenty výzkumného souboru jsou začínající učitelé ISCED 1, 2 a 3. Na základně získaných dat je provedena analýza klíčových problémů a jsou srovnány výsledky učitelů odlišných úrovní ISCED. Pozornost je věnována také profesní přípravě, pomoci začínajícím učitelům a postojům učitelů ke své profesi. Praktickou část uzavírá porovnání získaných dat s výsledky výzkumu profesora Šimoníka.
Očekávání rodičů od učitele MŠ a realita
ŠÍMOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá rolemi a kompetencemi učitelů mateřské školy. Primárním zájmem této práce je porovnat pohled rodičů na kompetence a role učitele s názory učitelů v praxi. Teoretická část prezentuje některé definice kompetencí a rolí učitele a dítěte předškolního věku. Dále se věnuje popisu a srovnání pohledů jednotlivých autorů na role a kompetence učitele mateřské školy. Zabývá se též kompetencemi dětí předškolního věku v souvislosti se snahou učitele o jejich maximální rozvoj. Okrajově se též věnuje problematice vytvoření profesního standardu učitele v mateřské škole a v návaznosti na to i návrhu kariérního systému učitele. Praktická část uvádí výsledky smíšeného výzkumu, ve kterém bylo nejprve pomocí dotazníků mezi rodiči zjištěno očekávání rodičů na kompetence a role učitele mateřské školy. V další části výzkumu byly provedeny rozhovory s učiteli mateřské školy, při kterých byly diskutovány výsledky dotazníkového šetření a byly zjišťovány názory a postoje učitelů k těmto výsledkům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.