Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Logopedická prevence v tématech třídního vzdělávacího programu v mateřské škole
VACKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na logopedickou prevenci v mateřské škole. V úvodu teoretické části je vymezena logopedie, logopedická prevence, její obsah a metody. Další část charakterizuje logopedickou prevenci v rámci předškolního vzdělávání, specifika toho vzdělávání, jeho plánování a hodnocení. Praktická část uvádí náměty na logopedickou prevenci v rámci pěti běžných tematických celků třídního vzdělávacího programu. Tyto náměty byly realizovány v mateřské škole v krajském městě a následně vyhodnoceny dle předem sestaveného evaluačního plánu. Bakalářská práce ukazuje, že logopedická prevence může být přirozenou součástí integrovaného tematického vzdělávání v mateřské škole.
Tvorba školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
PETERKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby školního vzdělávacího programu v pedagogické praxi. V teoretické části jsou uvedeny kurikulární dokumenty, ze kterých vycházejí předpisy pro tvorbu školních vzdělávacích programů, a popsány zásady pro tvorbu školních vzdělávacích programů pro předškolní vzdělávání. V praktické části se práce zabývá zkušenostmi s tvorbou školních vzdělávacích programů. Formou dotazníkové metody a metody rozhovoru se snaží popsat problémy s tvorbou a zmapovat případné požadavky na metodickou pomoc pro příští práci.
Učím se říkat ty
JANÁČKOVÁ KOJANOVÁ, Hana
Cílem práce je nabídnout možnosti využití pedagogiky Franze Ketta v předškolním vzdělávání v České republice. Teoretická část práce se věnuje vývoji pojetí dítěte a představí specifika pojetí dítěte v Celistvé na smysl zaměřené náboženské pedagogice Franze Ketta, jeho aplikaci v koncepci Učím se říkat ty a vliv na fungování mateřské školy. Těžištěm výzkumu byla pozorování dle předem stanovených kritérií v mateřských školách regionu Schlanders v Jižním Tyrolsku. Pedagogika Franze Ketta a její principy jsou podstatou zdejší koncepce (programu) vzdělávání. Zformulované možné přínosy této koncepce lze doporučit pro praxi v mateřských školách v České republice. Na základě závěrů byl navržen školní vzdělávací plán ?Nikdy nejsi sám?.
Komparace TVP (na pozadí RVP) mateřské školy běžného typu a waldorfské mateřské školy v oblasti rukodělné činnosti a umění.
SLACHOVÁ, Adéla
Tématem bakalářské práce je komparace třídních vzdělávacích programů mateřské školy běžného typu a waldorfské mateřské školy v oblasti rukodělné činnosti a umění. Z tohoto důvodu se teoretická část zabývá nejprve základními dokumenty mateřských škol, ideologickým východiskem waldorfské pedagogiky a metodikou uměleckých činností ve waldorfské mateřské škole. Praktická část přináší výsledky kvalitativního výzkumu, realizovaného rozborem školních a třídních vzdělávacích programů, pozorováním uměleckých činností a prostřednictvím rozhovorů s učitelkami.
Plánování a realizace vzdělávacího obsahu třídního vzdělávacího programu
KUBŮ, Marta
Práce se zabývá plánováním a realizací třídního kurikula, které je součástí každé mateřské školy. v teoretické části je charakterizováno současné předškolní vzdělávání, jeho podmínky, cíle a specifika vzdělávacích strategií. Následují teoretická východiska k projektování pedagogické práce. v praktické části je vypracován a realizován čtyřmě-síční třídní vzdělávací program, výzkumné šetření je zaměřeno na zjištění rozdílů mezi plánovaným a realizovaným třídním kurikulem. v závěru jsou získané informace využity pro návrhy k optimalizaci plánování pro tuto třídu mateřské školy.
Odraz oblastního folkloru v třídním vzdělávacím programu v mateřské škole
KURKOVÁ, Hana
V mé bakalářské práci se snažím ukázat na možnosti a přínos využití oblastního folkloru při tvorbě třídního vzdělávacího programu v konkrétní mateřské škole. Budu se snažit prokázat fakt, že folklór jižní Moravy dokáže plně pokrýt požadavky Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání k vytvoření uceleného třídního vzdělávacího programu a může se tak stát jeho hlavní programovou náplní. V teoretické části popisuji zvyky, slavnosti, místní památky a kulturní dědictví jihomoravského kraje a zaměřím se na etnografickou oblast Slovácka a do něj spadající oblast Kyjovska a Podluží. Dále definuji požadavky Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání na tvorbu třídních vzdělávacích programů. V praktické části vytvářím pro konkrétní mateřskou školu třídní vzdělávací program se čtrnáctidenním projektem ?Babička vypráví??, který je průřezově zdokumentován na přiloženém videozáznamu.
Tvorba třídního vzdělávacího programu
HAVLOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou třídního vzdělávacího programu pro třídu s ekologickým zaměřením. Práce obsahuje část teoretickou, část praktickou a část příloh. Teoretická část vychází z práce s odbornou literaturou a zabývá se tvorbou školních a třídních vzdělávacích programů, projekty, ekologickou výchovou a jejím významem v mateřské škole a významem včel pro zachování života na zemi. V části praktické je navržen a částečně realizován celoroční projekt, který se snaží příblížit dětem předškolního věku život a význam včel v porovnání se životem dětí ve třídě. Celý projekt je provázen pohádkovým příběhem "Malé včelí královny". Poslední část je věnována přílohám a fotodokumentaci.
Chodská lidová píseň v mateřské škole
BENEŠOVÁ, Ludmila
Přínos a uplatnění lidové písně v mateřské škole. Teoretická část je věnována postavení hudebních aktivit v současném předškolním vzdělávání a rozvoji hudebnosti dítěte chodskou lidovou písní. Obsahem praktické části je ŠVP a ukázky TVP vycházející z chodské lidové písně a směřujíví k cílům současného předškolního vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.