Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce MIDI převodníku a inovace barvy činelů o umělé složky
Pospíšil, Martin ; Buzzi, Mário (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí MIDI převodníku a inovací barvy činelů o umělé složky. Cílem práce bylo navrhnout a vyrobit převodník, který převádí audio signály z činelů do standardu MIDI, přičemž zachycuje co nejširší dynamický rozsah. Dále byla provedena spektrální analýza několika typů činelů a vytvořen program, který doplňuje jejich akustickou barvu o uměle vytvořené složky, jako jsou filtrované šumy a aditivní neharmonické shluky. Výsledkem práce je funkční prototyp MIDI převodníku a program implementovaný do softwaru NI Reaktor, který umožňuje vytváření zvukových presetů s inovovanou barvou činelů. Práce splnila stanovené cíle a poskytla základ pro další vývoj v této oblasti.
Experimentální elektroakustický hudební nástroj
Hrdlička, Matěj ; Dlouhý, Dan (oponent) ; Indrák, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a konstrukcí experimentálního elektroakustického hudebního nástroje, který je svým charakterem inspirován analogovými syntezátory od firmy Dubreq -- stylophony. Oproti originálním stylophonům tento Stylophone zpracovává zvukový signál v digitální podobě. Stylophone obsahuje dva na sobě nezávislé generátory zvuku, kterými jsou dvě vývojové desky Arduino NANO. V teoretické části práce je popsán historický vývoj modelů originálních Stylophonů a je zde popsáno zapojení a způsob generování zvuku originálního Stylophonu z roku 1968. V praktické části se nachází popis návrhu zapojení, DPS, kódu pro Arduina a konstrukce zařízení. Také jsou zde popsány jednotlivé zvuky, které nástroj generuje, jejich frekvenční analýza a srovnání zvukového charakteru nástroje s analýzou zvuku originálního Stylophonu S1 od firmy Dubreq. Poslední kapitola práce se zabývá popisem technik hry na Stylophone a jejich zápisem do notového záznamu.
VST plugin pro granulární syntézu s experimentálními formami nastavení vstupu i výstupu
Kalinič, Jan ; Dlouhý, Dan (oponent) ; Indrák, Michal (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o vývoji zásuvného modulu, který je schopen realizovat granulární syntézu za pomoci experimentálních způsobů nastavování hodnot parametrů. Grafické návrhy a plány byly vytvořeny v editoru vektorové grafiky Inkscape. Samostatný zásuvný modul byl naprogramován v jazyce C++ s využitím frameworku JUCE a technologie VST3. Pomocí tohoto modulu lze granulární syntézu provádět nad předem určeným vzorkem, ale i nad tokem zvukového kanálu digitální audio stanice. Součástí modulu jsou i bloky s ostatními druhy zvukové syntézy, které lze taktéž modifikovat experimentálními způsoby. Plug-in je díky svým vlastnostem možné v praxi aplikovat jako efekt nad jedním zvukovým kanálem v mixovací části audio stanice.
Přehrávač hudby (syntetizér) pomocí FITkitu
Melichar, Vojtěch ; Minařík, Miloš (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami syntézy zvuku a návrhem syntezátoru pro platformu FITkit. V první části jsou charakterizovány jednotlivé metody syntézy zvuku a je zde také uvedena stručná historie syntézy zvuku. Dále je charakterizován zvukový čip SID 6581. V druhé části práce je uveden návrh jednotlivých částí syntezátoru: oscilátoru, generátoru obálky, hlasu a filtru. Tyto komponenty jsou následně složeny do větších celků tak, aby vytvořily syntezátor. Korektnost implementace je ověřena pomocí simulace v programu ModelSim 6.6d. Jednotlivé komponenty jsou simulovány samostatně a poté jsou simulovány ve větších celcích.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Ptáček, Lukáš ; Havel, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby grafického intra s omezenou velikostí. Rozebírá návrh a tvorbu jednotlivých částí intra. Popisuje princip procedurálního generování objektů a textur, jednoduchou fyzikální simulaci pomocí částic, generování stromů a další vegetace, vykreslení vodní hladiny s odrazem a odleskem a vykreslování bouře. Jsou také popsány některé optimalizace výpočetního výkonu.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Geršl, Jan ; Kubíček, Radek (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá fenoménem grafického intra s omezenou velikostí. Vysvětluje motivaci k jeho tvorbě, stručně se zmiňuje o historii, popisuje obecně principy a techniky běžně používané při vývoji krátkých dem a také detailně vysvětluje vybrané techniky, které byly využity přímo k implementaci praktické části.
Zpracování zvuku v obvodech FPGA
Němec, Tomáš ; Bohrn, Marek (oponent) ; Fujcik, Lukáš (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je návrh jednoduchého digitálního audio syntetizátoru. Je řešena problematika generování tónu klavíru pomocí programu Matlab. V poslední části je vysvětlen princip práce se zvukovými vzorky.
Algoritmy pro syntézu hudebních zvuků
Novák, Samuel Matyáš ; Heriban, Pavel (oponent) ; Roupec, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou syntézy hudebních zvuků, konktrétně sestavováním algoritmů oscilátorů. K problému je přistupováno z pohledu skládání funkcí a fázového zkreslení. Při návrhu potřebných funkcí bylo užito interpolačních polynomů, iteračních metod a optimalizace. Byl zkonstruován fázový akumulátor a sinová tvarovací funkce. Dále byl předveden způsob, jak zkreslit průběh sinové vlny. Nakonec byla popsána metoda pro syntézu rozladěných hlasů pilové vlny.
Generátor hudby a zvukové efekty
Vaňků, Nikita ; Musil, Petr (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je zpracovat návrh digitalního syntetizátoru a modulátoru na vestavěném sys- tému. Práce nejdříve existující digitální syntetizéry a modulátory ve vestavěných systémech a následně se věnuje návrhu možného syntetizéru a modulátoru na programovatelných hradlových polích.
VST plugin pro granulární syntézu s experimentálními formami nastavení vstupu i výstupu
Kalinič, Jan ; Dlouhý, Dan (oponent) ; Indrák, Michal (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o vývoji zásuvného modulu, který je schopen realizovat granulární syntézu za pomoci experimentálních způsobů nastavování hodnot parametrů. Grafické návrhy a plány byly vytvořeny v editoru vektorové grafiky Inkscape. Samostatný zásuvný modul byl naprogramován v jazyce C++ s využitím frameworku JUCE a technologie VST3. Pomocí tohoto modulu lze granulární syntézu provádět nad předem určeným vzorkem, ale i nad tokem zvukového kanálu digitální audio stanice. Součástí modulu jsou i bloky s ostatními druhy zvukové syntézy, které lze taktéž modifikovat experimentálními způsoby. Plug-in je díky svým vlastnostem možné v praxi aplikovat jako efekt nad jedním zvukovým kanálem v mixovací části audio stanice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.