Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 211 záznamů.  začátekpředchozí202 - 211  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití jazyka umění v náboženské výchově
KUNZOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá významem umění pro celistvý rozvoj jedince. Symbolem jako jedním z nejvýznamnějších výrazových prostředků umění. Projevem symbolu v Bibli, v obrazovém umění a jeho rolí v procesu individuace. Zahrnuje charakteristiku adolescenčního věku s ohledem na schopnost porozumět symbolům. Teorii symbolové didaktiky. Osvětlení a význam pojmu {\clqq}druhá naivita`` a scénář jedné vyučovací jednotky jako praktickou ukázku práce se symboly v interpretaci obrazu.
Vybrané druhy imaginativních technik a jejich využití v seberozvoji člověka
ŠALANDOVÁ, Dagmar
Bakalářská práce se věnuje popisu a možnosti uplatnění vybraných technik imaginace v oblasti seberozvoje jedince. Teoretická část se zabývá samotným pojmem imaginace, jejím vztahem k fantazii, uplatnění při tvorbě symbolů a v procesu denního snění. Dále se zaměřuje na léčebnou funkci imaginativních technik, jejich historii, významné představitele a podobné výzkumy na toto téma již provedené. Praktická část si pokládá otázku, jakým způsobem ovlivňuje aplikace vybraných imaginativních technik rozvoj sebepoznání a sebeprožívání jedince. Kvalitativním způsobem je u respondentů sledováno a v závěrečných výsledcích prezentováno subjektivní prožívání imaginativních cvičení, rozvoj ve schopnosti si představovat, vliv imaginace na prožívání a chování týkající se běžného života, postoj k sobě a k druhým a následný vhled do souvislostí obsahů imaginace a jejich životní reality. Zjištěné výsledky mohou být podkladem k případnému budoucímu výzkumu podporujícímu význam seminářů imaginací pro studenty vysokých škol.
Symbolika v kresbě začarované rodiny u žáků 1. stupně ZŠ
NOTA, Josef
Diplomová práce je zaměřena na jednu z metod psychologické diagnostiky - test kresby začarované rodiny. Teoretická část práce popisuje obecně rodinné prostředí dítěte, vztahy mezi rodinnými příslušníky a charakter neúplné rodiny. Poté je pozornost věnována specifikům dětského výtvarného vývoje a kresebným psychodiagnostickým metodám. Praktická část analyzuje soubor 56 dětských kreseb s cílem postihnout nejčastější tendence při volbách začarování a nastiňuje možnosti projekce charakteristik rodinných členů a rodinných konstelací do kresby začarované rodiny.
Opuštěný prostor. Série nástěnných maleb v prostředí městské periferie.
MALÁK, Martin
V této teoreticko-prakticky zaměřené diplomové práci se zabývám problematikou opuštěného prostoru a jeho potenciálem pro vlastní výtvarnou tvorbu. Nejprve se pokouším nastínit moderní aspekty v umění ve vztahu k periferní tvorbě. Zaměřuji se na výrazný fenomén graffiti a jeho úlohu v rámci kulturního vývoje moderní společnosti. V této souvislosti se snažím charakterizovat fenomén místa a prostoru. Následně se věnuji významu periferie z pohledu psychologie životního prostředí. Po té provádím kritickou reflexi fragmentů teoretických poznatků a nová zjištění uplatňuji v rámci řešení daného výtvarného problému. V praktické části práce vytvářím triptych nástěnných maleb v prostředí městské periferie na téma opuštěného prostoru a následně provádím jejich interpretaci.
Recepce a reinterpretace antických symbolů raným křesťanstvím
BELATKOVÁ, Martina
Práce se týká ikonografických témat a symbolů z pozdní antiky, které byly převzaty uměním raného křesťanství. Primárně se zabývá recepcí formy. Analýzou antického obsahu a kontextu se pak snaží nalézt paralelu mezi antickým a křesťanským motivem. Tím se pokouší zodpovědět otázku, proč bylo konkrétní téma převzato. V případě, že to lze, nabízí interpretaci založenou na biblické teologii. Informuje o motivech z římských katakomb a motivech odvozených z triumfálního umění prvních století.
Symboly a rituály ve skautském oddíle
OŠLEJŠEK, Kamil
Práce se zabývá symboly a rituály ve skautském oddíle a jejich významem ve výchově dětí, mládeže a dospělých ve volném čase. Úvod teoretické části charakterizuje skautské hnutí, vznik skautingu a jeho historii, základní poslání a myšlenky hnutí. Dále popisuje skautský oddíl a jeho činnost. Teoretická část se dále věnuje symbolům a rituálům v lidském životě, definici symbolu a rituálu a zabývá se významem symbolů a rituálů pro život člověka. Praktická část obsahuje charakteristiku jednotlivých symbolů a rituálů ve skautingu mezinárodním a v české organizaci Junák svaz skautů a skautek ČR. Závěr praktické části popisuje již konkrétní symboly a rituály ve skautském oddíle. Myšlenky skautingu a jeho symbolika a rituály jsou rozšířeny po celém světě a jsou významným prvkem výchovy ve volném čase.
Figurální kompozice v dané architektuře
BEROVÁ, Martina
Cílem diplomové práce je pokus nalézt vhodné řešení vyplnění interiéru poničené novorománské kaple v místě zaniklé vesnice Kropfschlag/Mýtiny nedaleko města Nové Hrady v jižních Čechách. V teoretické části práce je nejprve nastíněna problematika 2. světové války a následného vyhnání Němců z českého pohraničí (to vše je vztaženo převážně k oblasti Novohradska a doplněno vzpomínkami a výpověďmi místních pamětníků) a stručné dějiny vesnice Kropfschlag/Mýtiny. Na to navazují mé vlastní úvahy o problematice česko-německých vztahů. To vše pak ústí v hledání vhodného symbolu, který by co nejvýstižněji vyjadřoval zdejší válečné a poválečné události, který by se nějak vztahoval ke zdejšímu kraji, a který by se dal zároveň dal umístit do interiéru poničené kaple, aby donutil návštěvníky k přemýšlení o historii tohoto kraje. Na závěr následuje popis mého postupu při trojrozměrné realizaci zvoleného symbolu. Praktická část pak zahrnuje dokumentaci zmiňované kaple a zmenšenou trojrozměrnou realizaci vybraného symbolu.
Porozumění náboženské formě řeči v náboženské výchově mládeže ve starším školním věku
SVITÁKOVÁ, Alena
Práce se zabývá chápáním metafor a symbolů u dětí strašího školního věku tj. období pubescence. Následně se věnuje pojetí metafor a symbolů v jednotlivých oblastech lidského života a myšlení. Jedná se o oblast estetiky konkrétně o výtvarné umění, drama, hudbu a literaturu. Dále se zabývá pojetím metafor a symbolů ve filosofii, sociologii, psychologii (především sociální a hlubinné psychologii), religionistice a biblistice. Praktiská část zhrnuje poznatky uvedené v odborné části a vyvozuje z nich důsledky pro náboženskou pedagogiku a didaktiku symbolu zaměřenou na straší školní vek. V závěru je nastíněno několik exemplárních výukových hodin náboženství, které korespondují s uvedenými odbornými a praktickými pedagogickými poznatky mající za cíl, napomáhat pubescentům rozkrývat svět metafor a symbolů nejen v náboženské oblasti.
Srdce věřícího a srdce Páně ve východočeském tolerančním sektářství
Nešpor, Zdeněk
Studie diskutuje přítomnost významného teologického tématu 18. a 19. století v heterodoxním lidovém náboženském hnutí na českomoravském pomezí, zároveň seznamuje s tímto hnutím a aktuálním stavem jeho výzkumu.
Symbol a jeho role v myšlení člověka a počítače
Bečev, Ondřej ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato práce si položila za cíl prozkoumat princip symbolizování, se zvláštním ohledem k probádání úlohy symbolů v poznávacích procesech a v procesech myšlení. Dalším cílem pak bylo srovnání usuzovacích mechanismů přirozených (lidských) a umělých, a snaha popsat, jakým způsobem se v nich uplatňují symboly. Obsah práce je založena na poznatcích sémiotiky. Významem samotné práce je pak jednak stručný, systematický a široký úvod do sémiotiky a problematiky znaků a symbolů. Za druhé pak probádání hranice mezi poznáváním, myšlením a symboly. Přínosem v této oblasti je pak formulování základních problémů v těchto oblastech.. Práce je rozdělena do tří kapitol. První, nejobsáhlejší část je věnována exkurzu do jednotlivých koncepcí symbolizování. Druhá kapitola se věnuje otázce poznávání, a úloha symbolů v těchto procesech. . A ve třetí je stručně nastíněna úloha symbolů v umělém myšlení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 211 záznamů.   začátekpředchozí202 - 211  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.