Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrat do lůna kmene: Tendence v současné kultuře
Dvořák, Jan ; Činátlová, Blanka (vedoucí práce) ; Bílek, Petr (oponent)
Michel Maffesoli a Zygmunt Bauman přisuzují (neo-)nomádovi rysy Benjaminova flanéra, obzvláště jeho "flanérský" pohled a jeho vztah ke zboží. V konceptu nomáda však tyto rysy dostávají specifickou povahu - v oblasti módy dělají z nomáda spíše migranta, který tvořivě pracuje s vanitas. Nomád, cestující flanér, má podobu cizince-hosta a stává se turistou, jenž se dobrovolně ztrácí ve městě a nechává se překvapovat nenadálými setkáními. Turistův vztah ke vzpomínkám by bylo možné popsat skrze Benjaminův popis mémoire involontaire jako oživené (barthesovské) punctum. Turista si připravuje vzpomínky jako krásně upadající ruiny. Jeho zhmotněné vzpomínky dostávají podobu suvenýrů. Suvenýr tedy není jen reprodukovaná moduritová Eiffelova věž, ale je to i magický předmět. Pokud Benjamin mluví o upadání aury, má na mysli především auru kolektivní. Ta možná mizí, ale místo ní přichází privátní aura, jež z věcí dělá talismany znovuzakouzlující svět. Éra postmechanické reprodukce ukazuje, že kromě mechanické reprodukce lze reprodukovat i biologicky: vzniká kutilský remix. Suvenýry sklesávají do podoby homogenního haraburdí. Zde se projevuje základní postmoderní forma proměny: recyklace. Tuto proměnu lze nakonec využít při analýze proměny usedlíka v nomáda, termínů Gillese Deleuze a Félixe Guattariho, jež funguje jako...
Expanze nového produktu na trh s dárkovými předměty
Hřebout, Martin ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Krajíček, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je vyhodnotit možnosti rozšíření produktu Prague Old Timer na pražský suvenýrový trh a pomocí teoretických znalostí navrhnout strategii, která přispěje k nejefektivnějšímu průběhu expanze. Práce analyzuje pražský suvenýrový trh a hodnotí faktory, které zapříčinily součastný stav, kdy je v centru Prahy pouze minimum českých prodejen suvenýrů. Část věnovaná produktu Prague Old Timer popisuje hlavní rizika spojená s expanzí a pomocí vlastního výzkumu stanovuje optimální cenu pro koncového zákazníka.
Trh se suvenýry v Brně
Mikulášek, Jan
Zdá se, že podnikatelé na trhu se suvenýry v Brně nevyužívají dostatečně potenciál tohoto trhu. Z toho důvodu je hlavním cílem této závěrečné práce formulace doporučení pro potenciální podnikatele operující na tomto trhu. Práce přináší analýzu současné situace na trhu, a také obecnou analýzu chování spotřebitele při nákupu suvenýrů, která byla uskutečněna prostřednictvím dotazníku pro české a zahraniční turisty (nč = 161, nz = 188). Tyto analýzy sloužily jako základ pro doporučení v marketingovém mixu na trhu se suvenýry v Brně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.