Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Začínající učitel z hlediska zvládání profesních kvalit
Musilová, Markéta ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel z hlediska zvládání profesních kvalit" reaguje na aktuální téma hledání profesních kompetencí učitele a jejich způsobu hodnocení. Zaměřuje se na práci začínajících učitelů, jejich kvality a další podněty k profesnímu růstu. Zároveň zjišťuje, co pomáhá začínajícím učitelům během prvních let pedagogického působení. V teoretické části jsou shrnuty a do tří kapitol uspořádány poznatky a názory odborníků zabývajících se problematikou kvality učitele, profesními kompetencemi, učitelskou profesí, vzděláváním učitelů a jejich podporou v praxi. Praktická část přináší kvalitativní výzkum, který prostřednictvím použitých výzkumných metod (dotazník, rozhovor, analýzy dat, případová studie) přibližuje realitu práce začínajících učitelů na prvním stupni ZŠ. Výzkumné šetření se snaží odpovědět na otázku: Jak učitelé v prvních letech praxe zvládají naplňovat profesní kvality, s čím se potýkají a co jim pomáhá v jejich pedagogickém působení. Nejnáročnějším úkolem je pro začínající učitele časová organizace všech pedagogických činností a zvládání každodenních praktických a administrativních aktivit. Naopak se jistě cítí v oblastech plánování a reflexe výuky. Začínající učitelé mají velkou motivaci pracovat na zkvalitňování své práce. K tomu jim nejvíce pomáhá uvádějící učitel, dále...
Začínající učitel z hlediska zvládání profesních kvalit
Musilová, Markéta ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel z hlediska zvládání profesních kvalit" reaguje na aktuální téma hledání profesních kompetencí učitele a jejich způsobu hodnocení. Zaměřuje se na práci začínajících učitelů, jejich kvality a další podněty k profesnímu růstu. Zároveň zjišťuje, co pomáhá začínajícím učitelům během prvních let pedagogického působení. V teoretické části jsou shrnuty a do tří kapitol uspořádány poznatky a názory odborníků zabývajících se problematikou kvality učitele, profesními kompetencemi, učitelskou profesí, vzděláváním učitelů a jejich podporou v praxi. Praktická část přináší kvalitativní výzkum, který prostřednictvím použitých výzkumných metod (dotazník, rozhovor, analýzy dat, případová studie) přibližuje realitu práce začínajících učitelů na prvním stupni ZŠ. Výzkumné šetření se snaží odpovědět na otázku: Jak učitelé v prvních letech praxe zvládají naplňovat profesní kvality, s čím se potýkají a co jim pomáhá v jejich pedagogickém působení. Nejnáročnějším úkolem je pro začínající učitele časová organizace všech pedagogických činností a zvládání každodenních praktických a administrativních aktivit. Naopak se jistě cítí v oblastech plánování a reflexe výuky. Začínající učitelé mají velkou motivaci pracovat na zkvalitňování své práce. K tomu jim nejvíce pomáhá uvádějící učitel, dále...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.