Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohled kvalifikovaných sester na studentky oboru všeobecná sestra v kontextu odborné klinické praxe
Kovaříčková, Jolana ; Vaňková, Milena (vedoucí práce) ; Di Cara, Veronika (oponent)
Východiska - uvedení do problému: Nezastupitelnou úlohu v přípravě studentů na budoucí povolání mají všeobecné sestry, které provází budoucí kolegy při nauce ošetřovatelských postupů a při osvojování si role všeobecné sestry. Formulace cílů a výzkumných otázek: Základním výzkumným cílem (ZVO) je pohled a očekávání kvalifikovaných sester na studenty ošetřovatelství v rámci klinické odborné praxe. Na podkladě ZVO jsou stanoveny dílčí výzkumné cíle a otázky, které: mapují využívané strategie sester, pomocí nichž zapojují studenty do denního provozu klinického oddělení; identifikují způsoby a oblasti, kterými sestry hodnotí studenty; analyzují názor sester na samostatnost studentů oboru všeobecná sestra; hodnotí reakce sester na inovace, které jsou součástí výuky studentů a jsou vnášeny do klinické praxe; analyzují kompetence a charakteristiky, které sestry předpokládají pro jejich ideál "dobré sestry". Popis pužitých metod: Výzkum byl proveden na základě kvalitativního přístupu. Sběr dat byl realizován metodou focus group. Výzkumný vzorek vznikl na základě kombinace účelového a prostého náhodného výběru pomocí metody sněhové koule. Pomocí obsahové analýzy metodou otevřeného kódování vznikly základní kategorie a subkategorie. Hlavní výsledky: Kategorie zabývající se výukovými strategiemi,...
Proaktivní zvládání životních nároků studenty ošetřovatelství
Demeterová, Naděžda ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Dorková, Zlatica (oponent)
Úvod: V souvislosti se změnami ošetřovatelské praxe v posledních letech, nabývá schopnost zvládání vyšších životních nároků na stále větším významu. Právě této schopnosti je věnována tato bakalářská práce: "Proaktivní zvládání životních nároků studenty ošetřovatelství." Cíle: Cílem této studie bylo zmapovat proaktivní zvládání životních situací studenty ošetřovatelství. Soubor a Metody: Výzkumný soubor tvořilo 79 studentů bakalářských studijních programů pro přípravu všeobecných a dětských sester na 2. LF UK. Věkový aritmetický průměr respondentů byl 26 let. Pro výzkumné šetření byl použit standardizovaný dotazník proaktivního zvládání životních situací (PCI), který je dostupný a vhodně upravený pro české prostředí. Výsledky: U drtivé většiny odpovědí respondentů na jednotlivé položky dotazníku nebyly shledány zásadní statisticky významné rozdíly, ale přesto bylo zaznamenáno několik výjimek. Zásadní byly položky číslo 17, 46, 50 a 55, u kterých se významně lišily odpovědi mezi mladšími a staršími účastníky šetření. Závěr: Pro budoucí výzkum by bylo zajímavé zjistit, detailní analýzu jednotlivých strategií zvládání životních nároků, než která je uvedena v této bakalářské práci, protože zaměření i předpokládaný rozsah této práce hlubší analýzu v podstatě neumožňuje. Klíčová slova proaktivita; stres;...
Pohled kvalifikovaných sester na studentky oboru všeobecná sestra v kontextu odborné klinické praxe
Kovaříčková, Jolana ; Vaňková, Milena (vedoucí práce) ; Di Cara, Veronika (oponent)
Východiska - uvedení do problému: Nezastupitelnou úlohu v přípravě studentů na budoucí povolání mají všeobecné sestry, které provází budoucí kolegy při nauce ošetřovatelských postupů a při osvojování si role všeobecné sestry. Formulace cílů a výzkumných otázek: Základním výzkumným cílem (ZVO) je pohled a očekávání kvalifikovaných sester na studenty ošetřovatelství v rámci klinické odborné praxe. Na podkladě ZVO jsou stanoveny dílčí výzkumné cíle a otázky, které: mapují využívané strategie sester, pomocí nichž zapojují studenty do denního provozu klinického oddělení; identifikují způsoby a oblasti, kterými sestry hodnotí studenty; analyzují názor sester na samostatnost studentů oboru všeobecná sestra; hodnotí reakce sester na inovace, které jsou součástí výuky studentů a jsou vnášeny do klinické praxe; analyzují kompetence a charakteristiky, které sestry předpokládají pro jejich ideál "dobré sestry". Popis pužitých metod: Výzkum byl proveden na základě kvalitativního přístupu. Sběr dat byl realizován metodou focus group. Výzkumný vzorek vznikl na základě kombinace účelového a prostého náhodného výběru pomocí metody sněhové koule. Pomocí obsahové analýzy metodou otevřeného kódování vznikly základní kategorie a subkategorie. Hlavní výsledky: Kategorie zabývající se výukovými strategiemi,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.