Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mentoring v období profesní adaptace učitelů na středních školách
Andrová, Irena ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na proces mentoringu a jeho uplaňování v procesu profesní adaptace učitelů na středních školách. Cílem práce je na základě literární rešerše dostupné literatury a výsledků výzkumného šetření popsat a analyzovat proces mentoringu v období profesní adaptace učitelů středních škol. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy s tématem související, je popsán proces adaptace učitelů, charakteristika mentoringu, role mentora, mentorský vztah, dále charakteristika mentora, formy, strategie, rizika a přínosy mentoringu. V empirické části práce je popsána realizace a výsledky kvantitativního výzkumného šetření metodou polostrukturovaného rozhovoru s řediteli středních škol, které se zaměřilo na zjištění, jak funguje proces mentoringu v období profesní adaptace učitelů na středních školách a jaké konkrétní způsoby podpory jsou v procesu mentoringu v období profesní adaptace učitelů na středních školách uplatňovány. Z výsledků výzkumného šetření je vytvořeno doporučení pro tvůrce vzdělávacího systému. KLÍČOVÁ SLOVA Adaptace, začínající učitel, střední školy, mentoring, mentor, mentorský vztah, role mentora, formy mentoringu, strategie mentoringu, rizika mentoringu, přínosy mentoringu.
Mentoring jako nástroj podpory profesního rozvoje učitele a studentů učitelství
Velechovská, Michaela ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Cílem práce je přispět k řešení problematiky mentoringu v České republice, zkoumat možnosti využití mentoringu pro rozvoj profesních kompetencí učitelů a studentů učitelství. Téma mentoringu je v našich podmínkách relativně nové, proto se práce snaží přispět i k teoretickému uchopení tématu. Výzkum je realizován kvalitativním přístupem s využitím designu případové studie. Případem je zde vzájemné působení mezi mentorem a menteem, kdy jsou definována další kritéria výběru učitelů v roli mentora do výzkumného vzorku. Využito bylo několik metod sběru dat: dotazování formou rozhovoru pomocí návodu, expertní dotazování a dotazník s otevřenými otázkami. Dalšími metodami jsou videozáznam, rozbor dokumentů a ohniskové skupiny. Získaná data byla analyzována dle více vybraných teoretických rámců, dle strategie hledání shod/kongruence a tyto výchozí teoretické koncepty byly obohaceny daty získanými z analýzy případu a také porovnáním mezi sebou. Výsledky ukazující přínosy mentoringu jsou vnímány především na straně mentee a přínosy jsou akcentovány a zaměřeny na profesní rozvoj, kde mentee získávají jak rady, tipy a doporučení vycházející z praxe, tak je rozvíjeno jejich samostatné myšlení v rámci profese učitele. Přínosy pro profesní rozvoj mentee sami respondenti vnímají spíše sekundárně, hlavní jsou pro ně...
Mentoring v období profesní adaptace učitelů na středních školách
Andrová, Irena ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na proces mentoringu a jeho uplaňování v procesu profesní adaptace učitelů na středních školách. Cílem práce je na základě literární rešerše dostupné literatury a výsledků výzkumného šetření popsat a analyzovat proces mentoringu v období profesní adaptace učitelů středních škol. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy s tématem související, je popsán proces adaptace učitelů, charakteristika mentoringu, role mentora, mentorský vztah, dále charakteristika mentora, formy, strategie, rizika a přínosy mentoringu. V empirické části práce je popsána realizace a výsledky kvantitativního výzkumného šetření metodou polostrukturovaného rozhovoru s řediteli středních škol, které se zaměřilo na zjištění, jak funguje proces mentoringu v období profesní adaptace učitelů na středních školách a jaké konkrétní způsoby podpory jsou v procesu mentoringu v období profesní adaptace učitelů na středních školách uplatňovány. Z výsledků výzkumného šetření je vytvořeno doporučení pro tvůrce vzdělávacího systému. KLÍČOVÁ SLOVA Adaptace, začínající učitel, střední školy, mentoring, mentor, mentorský vztah, role mentora, formy mentoringu, strategie mentoringu, rizika mentoringu, přínosy mentoringu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.