Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití stavebnic žáky o přestávkách
Chvátalová, Šárka ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá volnou hrou se stavebnicí o přestávce. Klade si za cíl prozkoumat, jaký přínos má volná hra se stavebnicí pro žáky 1. stupně ZŠ. Celá práce je rozčleněna na 3 kapitoly, z nichž každá se zabývá významem hry se stavebnicí pro jednu z následujících oblastí. První část se věnuje přínosu hry pro rozvoj matematických dovedností žáků, druhá jejímu přínosu pro rozvoj sociálních dovedností žáků. Třetí se pak zabývá tím, jaký význam může mít pozorování žáků při hře pro učitele. Výzkum k této práci probíhal metodou pozorování, během něhož byly pořizovány fotografie a videozáznamy hry dětí. Tyto fotografie a videozáznamy byly následně analyzovány z hlediska všech 3 výše uvedených oblastí. Klíčová slova stavebnice, matematika, geometrie, sociální dovednosti, komunikace, kooperace, přestávka
Elektronické stavebnice ve výuce fyziky
Hnyk, Michal ; Žilavý, Peter (vedoucí práce) ; Dvořák, Leoš (oponent)
Název práce: Elektronické stavebnice ve výuce fyziky Autor: Michal Hnyk Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Peter Žilavý, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Diplomová práce Elektronické stavebnice ve výuce fyziky obsahuje pět hlavních částí. V první části se zabývá použitím elektronických stavebnic ve výuce fyziky a odkazuje se na rešerši odborných textů, kde je tato problematika diskutována. Ve druhé části práce nabízí stručný přehled typů elektronických stavebnic používaných ve výuce na školách v České republice. Třetí stěžejní část práce potom popisuje návrh prototypu stavebnice vhodné k výuce a dokumentuje postup její konstrukce včetně zkušeností, které během něj autor získal, a použitých technologických postupů. Čtvrtá část práce krátce dokumentuje provedenou pilotáž stavebnice. V poslední části práce je představena Stavitelova příručka, která je součástí stavebnice a slouží jako zdroj vědomostí a námětů pro uživatele stavebnice. Klíčová slova: elektronika, stavebnice, vzdělávání
Soubor měřicích úloh se stavebnicí RC Didactica
KOPECKÝ, Jan
Diplomová práce se zabývá možnostmi elektrotechnické stavebnice RC Didactic. Práce je zaměřena především na demonstrování možností stavebnice, a to na vytvořených úlohách, při jejichž zpracování je využito nejen hardwarového, ale i softwarového vybavení stavebnice. Dále se také práce zabývá otázkami možností využití stávajících úloh dodávaných se stavebnicí, parametry a předpoklady stavebnice pro využití během výuky a také didaktickými aspekty stavebnice.
Technická hračka
HALADOVÁ, Dagmar
Hračky jsou důležitou součástí lidského života. V moderním světě jsou to právě technické hračky, které plní roli zprostředkovatele techniky a technických informací v dětském světě. Cílem této práce je zhodnotit a zmapovat současný trh hraček se zaměřením především na technické hračky a stavebnice. Teoretická část práce je započata definováním hry, hračky a jejich rozdělením, poté zaměřena na rozdělení a historii technických hraček a nakonec je zmapován trh hraček v České republice. V praktické části byl posouzen vliv technických hraček na děti a dospívající s ohledem na rozvoj technického myšlení a jejich vztah k technice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.