Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pásový dopravník stavebního recyklátu
Kousal, Marek ; Malášek, Jiří (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pásového dopravníku pro stavební recyklát s dopravním výkonem 43 000 kgh-1, osovou vzdáleností 29 m a výškovým rozdílem 5,8 m. Hlavní oblastí zájmu je konstrukce a funkční design pásových dopravníků, jejichž hlavní části jsou nosná konstrukce, dopravní pás, hnací buben, poháněcí stanice, válečková stolice a napínací zařízení. Práce také zkoumá různé druhy stavebního recyklátu, včetně cihelného, betonového, asfaltového a směsného recyklátu. Součástí práce je funkční výpočet dopravníku, který byl prováděn dle normy ČSN ISO 5048. Závěrečná část se věnuje konstrukčním řešením dopravníku a rešerší výrobců podobných zařízení. Navržený pásový dopravník splňuje všechny zadané parametry s vypočteným dopravním výkonem 99 720 kgh-1. Tato práce poskytuje ucelený přehled o konstrukci a funkci pásových dopravníků pro stavební recyklát. K práci je přiložena výkresová dokumentace, která obsahuje výkres sestavy pásového dopravníku, svarku části rámu a výkres násypky.
Pokročilý materiál pro zřízení vrstvy zemního tělesa na bázi druhotných surovin
Hrubý, Jakub ; Luňáček,, Martin (oponent) ; Černý, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou vývoje nového materiálu pro zřízení vrstvy zemního tělesa železničního spodku čistě na bázi druhotných surovin. V teoretické části je uvedena charakteristika konstrukčních vrstev, používané materiály pro stmelené podkladní vrstvy včetně jejich požadavků. Dále jsou uvedeny obecné podmínky pro vytvoření podkladních vrstev z čistě druhotných surovin a dosavadní zkušenosti s danou problematikou. V úvodu experimentální části diplomové práce jsou stanoveny základní parametry druhotných surovin (stavební recykláty, odpad z čištění kolejového lože, odprašky z cementárny) a vedlejších energetických produktu (popílky, uhelná škvára a škvára ze spalovny komunálního odpadu), které společně tvoří surovinovou bázi. Na surovinách se stanovila zrnitost, nasákavost, vlhkost, sypné hmotnosti, chemický rozbor a obsah škodlivin. U stmelených směsí byly stanoveny objemové hmotnosti a pevnosti v tlaku. Optimální vlhkost všech směsí byla stanovena zkouškou Proctor standard. Experimentální ověřování se věnovalo testování stmelených směsí s cílem ověření vlivu dávky cementu, kdy byla původní dávka z 8 % v rámci optimalizace u stavebních recyklátů a škváry ze spalovny komunálního odpadu snížena na 4 %, kvůli dosažení vysokých pevností pohybujících se v rozmezí 4,5 až 6,0 MPa. Další optimalizace rovněž zahrnovala i přídavek vedlejšího energetického produktu v podílu 10% příměsi z hmotnosti druhotné suroviny. V závěru experimentální části byly vybrány dvě optimální receptury (betonový recyklát s 4 % cementu a 10% příměsí fluidního popílku; škvára ze spalovny komunálního odpadů s 3 % cementu a 10% příměsí fluidního popílku), které se podrobily pokročilému testování formě mrazuvzdornosti a odolnosti proti vodě a byl proveden návrh funkčního vzorku. Finálním funkčním vzorkem je betonový recyklát s cementem a 10% přídavkem fluidního popílku, který je vhodný pro vrstvy aktivní zóny bez zatížení mrazem.
Pokročilý materiál pro zřízení vrstvy zemního tělesa na bázi druhotných surovin
Hrubý, Jakub ; Luňáček,, Martin (oponent) ; Černý, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou vývoje nového materiálu pro zřízení vrstvy zemního tělesa železničního spodku čistě na bázi druhotných surovin. V teoretické části je uvedena charakteristika konstrukčních vrstev, používané materiály pro stmelené podkladní vrstvy včetně jejich požadavků. Dále jsou uvedeny obecné podmínky pro vytvoření podkladních vrstev z čistě druhotných surovin a dosavadní zkušenosti s danou problematikou. V úvodu experimentální části diplomové práce jsou stanoveny základní parametry druhotných surovin (stavební recykláty, odpad z čištění kolejového lože, odprašky z cementárny) a vedlejších energetických produktu (popílky, uhelná škvára a škvára ze spalovny komunálního odpadu), které společně tvoří surovinovou bázi. Na surovinách se stanovila zrnitost, nasákavost, vlhkost, sypné hmotnosti, chemický rozbor a obsah škodlivin. U stmelených směsí byly stanoveny objemové hmotnosti a pevnosti v tlaku. Optimální vlhkost všech směsí byla stanovena zkouškou Proctor standard. Experimentální ověřování se věnovalo testování stmelených směsí s cílem ověření vlivu dávky cementu, kdy byla původní dávka z 8 % v rámci optimalizace u stavebních recyklátů a škváry ze spalovny komunálního odpadu snížena na 4 %, kvůli dosažení vysokých pevností pohybujících se v rozmezí 4,5 až 6,0 MPa. Další optimalizace rovněž zahrnovala i přídavek vedlejšího energetického produktu v podílu 10% příměsi z hmotnosti druhotné suroviny. V závěru experimentální části byly vybrány dvě optimální receptury (betonový recyklát s 4 % cementu a 10% příměsí fluidního popílku; škvára ze spalovny komunálního odpadů s 3 % cementu a 10% příměsí fluidního popílku), které se podrobily pokročilému testování formě mrazuvzdornosti a odolnosti proti vodě a byl proveden návrh funkčního vzorku. Finálním funkčním vzorkem je betonový recyklát s cementem a 10% přídavkem fluidního popílku, který je vhodný pro vrstvy aktivní zóny bez zatížení mrazem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.