Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané modely převýchovné institucionální péče o dítě z přelomu 19. a 20. století v kontextu současné české etopedické praxe: historicko-pedagogický výzkum
Hessová, Lenka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Kraus, Blahoslav (oponent)
Disertační práce formou kvalitativního historicko-pedagogického výzkumu sleduje vývoj institucionální převýchovné péče o dítě se zaměřením na fungování osmi inovativních projektů vzniklých na přelomu 19. a 20. století. Snaží se také zaznamenat inspirační přesahy popsaných projektů v kontextu současné české etopedické praxe. Vymezené historické období totiž bylo v etopedické péči otevřené všem druhům experimentů nadšených reformátorů na evropském a americkém kontinentu. Ohlédnutí se do minulosti a popsání řešení témat objevujících se v minulosti tak může přispět k aktuální diskusi o efektivní formě institucionální převýchovné péče o dítě v České republice. Práce navíc zprostředkovává lepší porozumění fungování převýchovných modelů, jimž se ostatní studie v českém akademickém prostředí věnují velmi okrajově. Disertační práce popisuje a přibližuje fungování Junior Republic (USA), Ford Republic (USA), Little Commonwealth (Velká Británie), Baumgarten (Rakousko), Boys Town (USA), Domu sirotků (Polsko), Kolonie Gorkého (Sovětský svaz) a Summerhillu (Velká Británie). Předložený výzkum k dosažení cílů využívá v metodologii kombinaci přímé metody a vícečetné případové studie opírající se o soubor primárních dat (dobové spisy, články, monografická literární díla účastníků projektů). Témata, která se objevila...
Standardy kvality péče o děti ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy
UHLÍŘOVÁ, Alexandra
Ve své bakalářské práci se zabývám Standardy kvality péče o děti ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. V první kapitole teoretické části charakterizuji ústavní a ochrannou výchovu. Popisuji, za jakých okolností se děti do institucionální péče mohou dostat, a jak je tato tématika legislativně ošetřena. Ve druhé kapitole se zabývám školskými zařízeními pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Ve třetí kapitole představuji Standardy kvality péče, které platí pro školská zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy schválené Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy roku 2015. Dále uvádím jednotlivé zásady, které musí zařízení dodržovat a v neposlední řadě tři stupně reflexe kvality ve vztahu k dodržování Standardů. V praktické části jsem si zvolila dva cíle. Nejprve jsem popsala a analyzovala Standardy kvality péče a dalším cílem práce je zjistit, zda jsou zaměstnanci z vybraných typů zařízení na území Jihočeského kraje dostatečně proškoleni v dodržování Standardů. Pro své šetření jsem zvolila kvalitativní výzkum, metodu dotazování, techniku polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumným souborem byli zaměstnanci na pozicích denního vychovatele, etopeda nebo sociálního pracovníka. Z výsledků mé práce vyplývá, že zaměstnanci o Standardech mají přehled, proběhlo spokojivé školení a vědí, jak s nimi nakládat. Stupně reflexe kvality probíhají průběžně. Závěrem mohu konstatovat, že zavedení Standardů kvality výrazněji neovlivnilo informanty při individuální práci s dětmi. Tato práce může sloužit jako informační materiál pro studenty zdravotních, sociálních či pedagogických oborů. Dále může být vhodná pro zaměstnance působící v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy a také pro širší veřejnost, které se tato problematika týká.
Adaptační proces klientů v Domově pro seniory G - centra Tábor
PĚCHOTOVÁ, Blanka
Cílem této práce je odhalit postoj člověka k překonávání obtíží a zmapovat problémy,které s sebou zařazení do domova pro seniory přináší.V práci byl použit kvalitativní výzkum.Základní technikou byl standardizovaný rozhovor s uzavřenými a polozavřenými otázkami s respondenty a technika polostandardizovaného rozhovoru se sociálními pracovníky. Výsledky výzkumu ukázaly, že senioři spojují nástup do sociálního zařízení s očekáváním pomoci při zvládání obtížných situací v životě.Vzhledem k tomu, že ubývají jejich kompetence, hledají především bezpečí, společnost, poskytnutí péče a pocit jistoty jejich dostupnosti.
Uživatel s handicapem v domácím prostředí
PRŮCHOVÁ, Alice
Práce se zabývá přehledem vztahu ke zdravotně postiženým. V rámci mezinárodních i státních dokumentů. Uvádí výčet dávek sociální péče a poskytované sociální služby pro uživatele v domácím prostředí. Osvětluje pojmy týkající se handicapu a systému komplexní rehabilitace. Změřuje se na domácí péči a její vývoj směrem k ucelení poskytovaných služeb v domácím prostředí. Vyzdvihuje kvality péče poskytované v domácím prostředí. Na příkladu závěrečné kasuistiky jsou shrnuty všechny uvedené poznatky a témata práce. Cílem práce bylo uvést a zpřehlednit tématiku postiženého uživatele v domácím prostředí a uvést praktický příklad naplňování péče.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.