Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motorky pro automobilové stěrače
Sekerka, Jan ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inovací stejnosměrných elektromotorů s permanentními magnety používaných v automobilové technice k pohonu stěračového mechanismu s cílem snížení objemu a hmotnosti aktivních materiálů. Možností inovace je především použití magnetů z magneticky vzácných zemin, jako jsou Neodymové nebo Samarium-kobaltové. Další možností je zmenšení rotorové části a nížení počtu závitů (zde jde především o to, jaké jsou požadavky na výkon). Výsledkem je inovovaný motorek, kde byl snížen objem permanentních magnetů o 65% a celkový objem motorku o 23% při zachování rotorové části. Také se mírně zvedl výkon díky Neodymový permanentním magnetům.
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Vala, Tomáš ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V automobilové technice se pro elektrické pohony nejčastěji používají stejnosměrné motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorků v automobilu je startér a stěračový motorek skel. Tato práce má za cíl přiblížit konstrukci jednotlivých motorků v automobilové technice, tedy se blíže seznámíme s konstrukcí stejnosměrného motoru. Nevýhodou stejnosměrných motorků je tzv. „kluzný kontakt“, který je mezi kartáči a komutátorem zdrojem elektromagnetického rušení a poruch. Dále se zaměříme na možnosti a předpoklady inovace a modernizace motorků včetně příkladů výpočtů ztrát u stejnosměrného motoru.
Experimentální analýza stěračových motorků
Dočekal, Martin ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodami měření malých stejnosměrných motorů, zejména motorů používaných pro pohony stěračových mechanismů. Dále pak popisem funkce a vnitřní stavby stěračových motorů. Měření těchto motorů se provádí zejména dynamometry, kterým se práce podrobněji věnuje. Měřicí systémy se však skládají nejen z dynamometru ale i z mnoha dalších komponent, jakými jsou například řídicí jednotky, software pro zkoušení motorů, různé stojany, čidla teploty a otáček, a mnoha dalších. Na tyto komponenty je brána zřetel i při výběru nejvýhodnějšího měřicího systému. Dále jsou zde jednotlivé systémy analyzovány a porovnány nejen z hlediska technických a ekonomických parametrů, ale i z hlediska možností měření, např. okamžité zobrazování charakteristik na monitoru PC sestavy systému, možnosti měření třecích momentů, účinností, zahřívání apod. V závěru práce se nachází doporučení měřicího systému, který jsem dle jeho parametrů zvolil za nejvýhodnější.
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Špaček, Ladislav ; Grmela, Petr (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Pro elektrické pohony v automobilu se nejčastěji používají stejnosměrné a krokové motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorů je elektrický spouštěč a motor stěrače skel. Krokové motory se nejčastěji používají k elektrickému nastavování vnějších zrcátek a polohy sedadel. Tato práce se zabývá analýzou a inovací stejnosměrného motoru s permanentním magnetem. Nevýhodou stejnosměrných motorů je tzv. „kluzný kontakt“. Možnou náhradu za stejnosměrné motory jsou EC (elektronicky komutované) motory, který k činnosti nepotřebují kluzný kontakt.
Motorky pro automobilové stěrače
Sekerka, Jan ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inovací stejnosměrných elektromotorů s permanentními magnety používaných v automobilové technice k pohonu stěračového mechanismu s cílem snížení objemu a hmotnosti aktivních materiálů. Možností inovace je především použití magnetů z magneticky vzácných zemin, jako jsou Neodymové nebo Samarium-kobaltové. Další možností je zmenšení rotorové části a nížení počtu závitů (zde jde především o to, jaké jsou požadavky na výkon). Výsledkem je inovovaný motorek, kde byl snížen objem permanentních magnetů o 65% a celkový objem motorku o 23% při zachování rotorové části. Také se mírně zvedl výkon díky Neodymový permanentním magnetům.
Experimentální analýza stěračových motorků
Dočekal, Martin ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodami měření malých stejnosměrných motorů, zejména motorů používaných pro pohony stěračových mechanismů. Dále pak popisem funkce a vnitřní stavby stěračových motorů. Měření těchto motorů se provádí zejména dynamometry, kterým se práce podrobněji věnuje. Měřicí systémy se však skládají nejen z dynamometru ale i z mnoha dalších komponent, jakými jsou například řídicí jednotky, software pro zkoušení motorů, různé stojany, čidla teploty a otáček, a mnoha dalších. Na tyto komponenty je brána zřetel i při výběru nejvýhodnějšího měřicího systému. Dále jsou zde jednotlivé systémy analyzovány a porovnány nejen z hlediska technických a ekonomických parametrů, ale i z hlediska možností měření, např. okamžité zobrazování charakteristik na monitoru PC sestavy systému, možnosti měření třecích momentů, účinností, zahřívání apod. V závěru práce se nachází doporučení měřicího systému, který jsem dle jeho parametrů zvolil za nejvýhodnější.
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Vala, Tomáš ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V automobilové technice se pro elektrické pohony nejčastěji používají stejnosměrné motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorků v automobilu je startér a stěračový motorek skel. Tato práce má za cíl přiblížit konstrukci jednotlivých motorků v automobilové technice, tedy se blíže seznámíme s konstrukcí stejnosměrného motoru. Nevýhodou stejnosměrných motorků je tzv. „kluzný kontakt“, který je mezi kartáči a komutátorem zdrojem elektromagnetického rušení a poruch. Dále se zaměříme na možnosti a předpoklady inovace a modernizace motorků včetně příkladů výpočtů ztrát u stejnosměrného motoru.
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Špaček, Ladislav ; Grmela, Petr (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Pro elektrické pohony v automobilu se nejčastěji používají stejnosměrné a krokové motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorů je elektrický spouštěč a motor stěrače skel. Krokové motory se nejčastěji používají k elektrickému nastavování vnějších zrcátek a polohy sedadel. Tato práce se zabývá analýzou a inovací stejnosměrného motoru s permanentním magnetem. Nevýhodou stejnosměrných motorů je tzv. „kluzný kontakt“. Možnou náhradu za stejnosměrné motory jsou EC (elektronicky komutované) motory, který k činnosti nepotřebují kluzný kontakt.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.