Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historie nerovných příležitostí v USA: Segregace hispánských dětí ve školách
Veselková, Eva ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Historie nerovných příležitostí v USA. Segregace hispánských dětí ve školách Již půl století uplynulo od doby, kdy Nejvyšší soud Spojených států amerických slavně rozhodl, že segregované školy jsou protiústavní, protože oddělená vzdělávací zařízení jsou ze své podstaty nerovná, a ukončil tak institucionalizovanou segregaci menšin. Přesto jsou dnes segregované školy stále realitou a stále nenabízejí srovnatelné vzdělání. Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním hispánských dětí ve Spojených státech amerických od počátku dvacátého století po současnost. Z hlediska geografie se práce zaměřuje především na oblast amerického Jihozápadu. Tematicky pak věnuje velkou pozornost významným soudním sporům, ve kterých Hispánci bojovali proti segregaci a za rovné příležitosti ve vzdělávání. Soudy sehrávaly v USA tradičně zásadní roli v bojích za občanská práva, jelikož v americkém systému fungují soudní rozhodnutí jako legislativní precedenty. Proto tato práce věnuje velkou pozornost soudnímu případu Mendez vs. Westminster, jehož rozhodnutí vedlo po druhé světové válce k ukončení institucionalizované (tzv. "de iure") segregace hispánských dětí v USA. Segregace dětí ve vzdělávání je odbornou literaturou jen zřídka zkoumána v souvislosti s hispánskou menšinou. V obecném povědomí pak bývá téměř výhradně spojována...
Historie nerovných příležitostí v USA: Segregace hispánských dětí ve školách
Veselková, Eva ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Historie nerovných příležitostí v USA. Segregace hispánských dětí ve školách Již půl století uplynulo od doby, kdy Nejvyšší soud Spojených států amerických slavně rozhodl, že segregované školy jsou protiústavní, protože oddělená vzdělávací zařízení jsou ze své podstaty nerovná, a ukončil tak institucionalizovanou segregaci menšin. Přesto jsou dnes segregované školy stále realitou a stále nenabízejí srovnatelné vzdělání. Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním hispánských dětí ve Spojených státech amerických od počátku dvacátého století po současnost. Z hlediska geografie se práce zaměřuje především na oblast amerického Jihozápadu. Tematicky pak věnuje velkou pozornost významným soudním sporům, ve kterých Hispánci bojovali proti segregaci a za rovné příležitosti ve vzdělávání. Soudy sehrávaly v USA tradičně zásadní roli v bojích za občanská práva, jelikož v americkém systému fungují soudní rozhodnutí jako legislativní precedenty. Proto tato práce věnuje velkou pozornost soudnímu případu Mendez vs. Westminster, jehož rozhodnutí vedlo po druhé světové válce k ukončení institucionalizované (tzv. "de iure") segregace hispánských dětí v USA. Segregace dětí ve vzdělávání je odbornou literaturou jen zřídka zkoumána v souvislosti s hispánskou menšinou. V obecném povědomí pak bývá téměř výhradně spojována...
Výuka cizího jazyka v první třídě
ŘEHOUŠKOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá výukou cizího jazyka v prvním ročníku na základní škole. Teoretická část hovoří o otázkách a polemice týkající se osvojování cizího jazyka v raném věku a zkoumá přednosti a úskalí výuky jazyka v raném věku. Srovnává názory odborníků na tuto problematiku a popisuje podmínky efektivní výuky dětí. Dále se práce soustředí na základní metodické postupy pro výuku cizího jazyka u takto malých dětí. Hovoří o adekvátních formách práce v raném věku a popisuje, jakým způsobem mohou či nemohou být rozvíjeny jazykové dovednosti. V praktické části mapuje a porovnává výuku anglického jazyka v prvních ročnících základních škol na základě pozorování vlastní výuky a pohovorů s učiteli.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.